سال کبیسه برای برخی بازی‌ها یک رویداد Y2K است

برای اکثر مردم، 29 فوریه، تاریخی که فقط هر چهار سال یک بار می آید، بیشتر یک تازگی سرگرم کننده است، اما این سال کبیسه همچنین پتانسیل ایجاد خرابی در سیستم های تکنولوژیکی را دارد. امسال، حداقل دو بازی در 19 فوریه با مشکلاتی روبرو شده اند که بازیکنان را مجبور می کند در صورت تمایل به ادامه بازی، تاریخ کنسول خود را تغییر دهند.

بازی مسابقه ای EA Sports WRC یکی از بازی هایی بود که شروع به دیدن مشکلات کرد به محض اینکه ساعت های کنسول به 29 فوریه منتقل شد، پشتیبانی فنی EA را مجبور به انجام این کار کرد یک توییت ارسال کنید به بازیکنان پیشنهاد می شود برای ادامه بازی تاریخ کنسول خود را به 1 مارس تغییر دهند.

با توجه به اکانت پشتیبانی، این مشکل در نسخه های پلی استیشن و ایکس باکس بازی وجود دارد.

بازی دیگری که با این تاریخ غیرمعمول با مشکل مواجه شد، بازی ریتم فاینال فانتزی Theatrhythm Final Bar Line بود که در هنگام راه اندازی نیز به دلیل تاریخ کنسول از کار افتاد. بازیکنانی که تاریخ کنسول خود را یک روز قبل تغییر دادند، گزارش دادند که پس از آن توانسته اند بازی را با موفقیت بارگذاری کنند. در صفحه پشتیبانی اسکوئر انیکس از این بازی آمده است: «این مشکل با تغییر تاریخ به ۱ مارس ۲۰۲۴ حل خواهد شد».

بخوانید  جعبه های Legend of Zelda Manga با قیمت های فوق العاده تخفیف خورده اند

بازی تنها فناوری نیست که به دلیل روز کبیسه با مشکلاتی روبرو شده است. یک حادثه قابل توجه باعث شد که پمپ بنزین در نیوزیلند کار نکند، در حالی که پلیس در بخش هایی از ژاپن متوجه شد که قادر به صدور یا تمدید گواهینامه رانندگی نیست. تعدادی از برنامه‌ها و فناوری‌ها، از جمله برخی از ساعت‌های هوشمند نیز با این تاریخ مشکل دارند. خبر خوب این است که تمام این هرج و مرج فقط برای یک روز ادامه خواهد داشت، حداقل تا سال کبیسه بعدی در سال 2028.

تحریریه مجله بازی یک گیمر