سونی به دلیل رفتارش با سازندگان کنترلرهای شخص ثالث جریمه شد


سونی به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در بازار عرضه کنترلرهای شخص ثالث توسط آژانس نظارتی فرانسه جریمه شده است.

اخیراً سازمان رقابت و بازار فرانسه تصمیم دادگاه مبنی بر جریمه سونی را اعلام کرده است. به گفته این سازمان، سونی به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در بازار و محدود کردن عرضه کنترلرهای شخص ثالث به پرداخت جریمه محکوم شد.

در بیانیه مطبوعاتی آژانس فرانسوی، مشخص شد که سونی به دو دلیل مجبور به پرداخت جریمه ذکر شده است. ابتدا، در سال 2015، سونی چندین اقدام فنی پیشگیرانه را برای مبارزه با ساخت کنترلرهای تقلبی انجام داد که در نهایت به طور ناخواسته بر عملکرد صحیح کنترلرهای شخص ثالث تأثیر گذاشت و باعث از کار افتادن آنها در هنگام به روز رسانی سیستم شد.

دوم اینکه شرکت های شخص ثالث و رقیب از پیوستن به برنامه مجوز پلی استیشن منع شده اند و دسترسی فقط از طریق برنامه شریک سونی امکان پذیر است. پس از بیانیه مطبوعاتی خود، آژانس نظارتی تایید کرد که سونی، علیرغم درخواست سایر سازندگان، از ابلاغ معیارهای دسترسی به این برنامه خودداری کرده و آنها را طبق صلاحدید خود اعمال کرده است.

به گفته این نهاد نظارتی، اقدامات سونی به طور قابل توجهی به اعتبار و شهرت سازندگان شخص ثالث آسیب رسانده و مانع از گسترش آنها در بازار شده است. سونی هنوز به صورت علنی به این بیانیه پاسخ نداده و جریمه شده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  یوبی سافت مایکروسافت را دوست دارد Activision بخرد، و در اینجا دلیل آن است