جزئیات جدید از جدایی سازندگان Disco Elysium از استودیوی ZA/UM

در مصاحبه‌ی جدید یکی از طراح‌های بازی Disco Elysium، اطلاعاتی جدید از جزئیات جدایی سازندگان کلیدی این بازی از استودیوی ZA/UM منتشر شده است.

حالا مارتین لویگا، یکی از طراحان اصلی بازی که برای اولین‌بار خبر جدایی این افراد را با انتشار یک نامه‌ی معماگونه اعلام کرده بود، می‌گوید اخراج موسسان این استودیو براساس پیش‌فرض‌های نادرست مدیریت جدید این استودیو اتفاق افتاده است و حوادث اخیر برای هر سه آن‌ها بسیار ناراحت‌کننده و تأثیرگذار بوده است.

لویگا در ادامه می‌گوید که انتظار دارد کارویتز، هندپری و راستاو به ساخت بازی‌های درگیر کننده و ساختار شکنانه ادامه دهند: «فکر می‌کنم این گروه سه‌نفره توسعه‌ی بازی‌های جدید را رها نخواهند کرد و از طرف من، می‌توانم بگویم که هنوز به‌صورت جدی روی میزان حضورم تصمیمی نگرفته‌ام. در حال حاضر همه ما در مرحله بررسی ایده‌ها و مدیریت مشکلاتمان هستیم».

هنوز مشخص نیست که با جدایی چهار سازنده اصلی Disco Elysium که منتقدان آن را یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی تاریخ بازی‌های ویدیویی می‌دانند، چه سرنوشتی در انتظار دنباله این بازی که ظاهرا از مدتی پیش ساخت آن آغاز شده است، خواهد افتاد. این دنباله هنوز به‌صورت رسمی معرفی نشده است، اما براساس آگهی‌های شغلی اخیر استودیوی ZA/UM، به‌نظر می‌رسد این بازی جدید عناصری از آثار علمی تخیلی و فضایی را نیز در خود خواهد داشت.

در مصاحبه با وب‌سایت Gamepressure، لویگا می‌گوید به‌دلیل الزامات قانونی زیادی که در این‌باره وجود دارد، نمی‌تواند جزئیات زیادی را از این واقعه برای رسانه‌ها بازگو کنند، اما او تایید می‌کند پس از سکوت مجموعه‌ی ZA/UM از ابتدای سال ۲۰۲۲، تصمیم گرفته است تا حقیقت ماجرا و جدایی این گروه را به طرفداران بازی Disco Elysium اعلام کند.

بخوانید  بهترین تم ها برای ویندوز 11; محیط ویندوز خود را زیبا کنید!

هفته گذشته شاهد اعلام خبر جدایی بنیان‌گذاران و سازندگان اصلی بازی Disco Elysium از استودیوی بریتانیایی ZA/UM بودیم. طبق این اطلاعات مارتین لویگا، رابرت کارویتز به‌عنوان طراح اصلی گیم‌پلی و کارگردان بازی، هلن هندپری، نویسنده اصلی بازی و الکساندر راستاو، کارگردان هنری بازی از پایان سال ۲۰۲۱ از این استودیو جدا شده‌اند.

در نامه منتشر شده‌ی هفته گذشته، اعلام شده بود که سهام‌داران جدید ZA/UM، نقش اصلی را در تغییر شخصیت کاری این استودیو و جدایی اعضای کلیدی این تیم و بازی Disco Elysium بر گردن دارند. البته لویگا تایید می‌کند که به‌پایان رساندن ساخت این اثر بسیار محبوب بدون پشتوانه مالی این سهام‌داران برای اعضای استودیوی ZA/UM امکان‌پذیر نبوده است و لویگا از این افراد برای حمایت از ساخت این اثر نهایت تشکر و قدردانی را دارد.

نظر شما کاربران یک گیمر در این‌باره چیست؟ در ادامه می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید. شما همچنین می‌توانید به بررسی یک گیمر از نسخه پی‌سی Disco Elysium نگاهی بیندازید.



منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر