تعدیل نیرو در استودیو ویژوال آرتز استیشن


ظاهرا گروه هنرهای بصری پلی استیشن، جدیدترین استودیو بازی‌سازی است که با تعدیل نیرو رو‌به‌رو می‌شود.

با اعلام برخی سازندگان، آن‌ها از تیم Visual Arts پلی استیشن اخراج شده‌اند. دنیل بلمر، طراح ارشد مراحل نوشت: «متاسفانه بعد از موجی از تعدیل‌ها، هفته گذشته آخرین هفته من در پلی استیشن بود. با اینکه انتظارش را نداشتم، بابت داشتن فرصت کار درکنار همکاران بسیار بااستعداد روی پروژه‌های عالی سپاسگزارم و با خاطراتی خوش اینجا را ترک می‌کنم». ایشان در سن دیگو روی پروژه‌ای معرفی نشده کار می‌کرد. مشخص نیست او در استودیو Visual Arts پلی استیشن مشغول به کار بود یا در استودیو سونی سن دیگو.

گروه هنرهای بصری پلی استیشن واقع در سن دیگو در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده بود و هدف آن پشتیبانی از برخی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های برند گیمینگ سونی است. گروه سرویس هنرهای بصری اخیرا به خاطر کار روی The Last of Us Part I مورد توجه قرار گرفت؛ اثری که توسط ناتی داگ ساخته شد.

مت بارنی، یک سازنده دیگر هم نوشت: «خداحافظ پلی استیشن / شرکت سرگرمی تعاملی سونی. از چند ماه گذشته می‌دانستم چنین تعدیلی در راه است. من پلی استیشن را دوست دارم و همیشه دوستش خواهم داشت. خوب، من وقتی فرصت ترک اینجا را داشتم، ماندم. پس واضح است [که عاشق پلی استیشن هستم]».

دیگر افراد هم در شبکه‌های مجازی درباره اتمام قرارداد خود با این شرکت نوشته‌اند؛ اما مشخص نیست قرارداد آن‌ها تمدید نشد یا از کار اخراج شدند. شان تئو که روی The Last of Us Part I کار کرد، نوشت: «سلام به همگی، متاسفانه قرارداد من در گروه هنرهای بصری پلی استیشن به اتمام رسید. الان در حال جست‌وجو برای یک موقعیت شغلی جدید هستم و می‌توانم روی ویدئوگیم، فیلم‌های سینمایی و کارهای تجاری مشغول شوم».

بخوانید  8BitDo Arcade Stick برای سوئیچ و رایانه شخصی تخفیف نادر جمعه سیاه دریافت می کند

پوستر بازی The Last of Us Part 1

متاسفانه ۲۰۲۳ سال ناگواری برای صنعت ویدئوگیم بوده و شرکت‌ها و سازندگان زیادی با تعدیل نیرو رو‌به‌رو شدند. هفته پیش بود که فرانتیرز دولوپمنت واقع در کمبریج انگلیس از تعدیل نیرو خبر داد. استودیو Zen هم آخرین استودیو تحت نظر گروه امبریسر بود که با سرنوشتی مشابه رو‌به‌رو شد. امبریسر قرار بود همکاری ۲ میلیارد دلاری با Savvy Games Group داشته باشد که در آخرین لحظات لغو شد.

پس از آن این گروه از تجدید ساختار خود خبر داد که شامل تعطیلی چندین استودیو و لغو پروژه‌های مختلفی می‌شد. از آن زمان در گیرباکس پابلیشینگ، کریستال داینامیکس، سازنده توم ریدر و Beamdog، توسعه‌دهنده ریمیک Knights of the Old Republic شاهد تعدیل نیرو بودیم. همچنین Volition، استودیو سازنده سری Saints Row هم کاملا تعطیل شد و طبق شایعات امبریسر قصد فروش گیرباکس را دارد که در سال ۲۰۲۱ با ۱.۴ میلیارد دلار آن را خریداری کرده بود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر