تاخیر زمان عرضه نسخه دسترسی زودهنگام Witchfire به دلیل تغییرات گسترده

در جریان جدیدترین اخبار بازی، استودیوی بازی‌سازی The Astronauts اعلام کرد بازی تیراندازی و روگ‌لایت Witchfire با تأخیر مواجه شده است. این بازی در ابتدا قرار بود در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری به‌صورت دسترسی زودهنگام روی پلتفرم پی سی عرضه شود و حال تیم سازنده انتشار آن را تا اوایل سال ۲۰۲۳ به تعویق انداخته است. در همین راستا آدرین شمیلاز، یکی از بنیانگذارهای استودیو The Astronauts در پست جدید اعلام کرد بازی Witchfire هم‌اکنون تبدیل به یک پروژه‌ی نیمه جهان-باز شده است.

با اینکه طراحی مجدد بازی Witchfire منجر به اتلاف چند ماه شد، اما استودیوی سازنده هم‌اکنون به مسیر توسعه‌ی بازی بازگشته است. همچنین برنامه‌ی Witchfire Halloween Week در یک یا دو هفته‌ی آینده برای علاقه‌مندان به داستان، جهان و هنرهای دو بعدی Witchfire برگزار خواهد شد.



منبع

شیلماز در ادامه توضیح داد: «جهان نیمه باز Witchfire اکنون تا ۹۵ درصد پیاده‌سازی شده است و بازی را بهتر می‌کند. تصور اینکه بازیکن قبلا چنین آزادی عملی را نداشت، برای من سخت است. مطمئنا هنوز هم می‌توانید توسط جادوگران در نقاط مختلف به دام بیفتید و برخی از درها بسته هستند تا زمانی‌که کلید آن را پیدا کنید. ممکن است قبل از اینکه آماده شوید وارد مناطق نزدیک‌تر به باس‌فایت شوید که این بسیار خطرناک است. بااین‌حال این جهان جدید تقریبا به هر روشی که می‌خواهید آن را کاوش کنید، کاملا باز است و می‌توانید هر طور که می‌خواهید پیشروی یا عقب‌نشینی کنید».

مبارزه با دشمنان اهریمنی در بازی Witchfire

محیط سرسبز و کوهستانی بازی Witchfire

شمیلاز در این‌باره نوشت: «Witchfire به‌طور واضحی همچنان یک اثر تیراندازی اول شخص، فانتزی و تاریک است. این مورد تغییر نکرده و نخواهد کرد. اما نحوه‌ی تجربه‌ی بازیکن در جهان این بازی به‌طور قابل توجهی تغییراتی داشته است. ما مبارزه و اکتشاف را از سبک آرنا به سبک جهان نیمه باز ارتقا داده‌ایم و این کار وقت زیادی را برد. من صادقانه فکر می‌کنم که اگر تاخیری به وجود آمد، به این دلیل است که ما سعی کردیم اثری بسازیم که برای تیم کوچکی مثل ما پروژه‌ای بزرگ یا خیلی پیچیده به شمار می‌آید. درحالی‌که این موضوع تا حدودی درست است، اگر بازی را مجدد طراحی نمی‌کردیم، شانس بسیار زیادی برای عرضه‌ی آن تا یک یا دو ماه وجود داشت».

بخوانید  در تریلرهای جدید Dead Island 2 نبردهای بی رحمانه، جوایز پیش‌سفارش و کنترل الکسا را ​​به نمایش بگذارید.

با اینکه تیم ساخت Witchfire با این ایده مخالف بود، اما شیلماز روی اجرای این طرح جدید که نسبتا آسان و سریع است اصرار کرد. درنهایت با اینکه این طرح آسان و سریع نبود، اما تیم The Astronauts توانست آن را به پیش ببرد. درنهایت تیم سازنده با صدها روش کوچک رو‌به‌رو شد که نیاز به اجرا داشتند.

شیلماز در مورد موانعی که خروجی‌های هر آرنا از بازی Witchfire را مسدود می‌کردند، توضیح داد: «من از موانع متنفرم. مطمئنا وجود آن‌ها منطقی است، اما احساس سبکی قدیمی را منتقل می‌کنند. ظاهر آن‌ها بد بود و پتانسیل بازی را محدود کردند. می‌دانستم که دیگر نمی‌توانم آن‌ها را تحمل کنم. ببینید ما مناطق باز زیبایی را داریم. اما در طول نبرد، همه این‌ها فقط تزئینی و تقلبی است. [در آن شرایط] من نمی‌توانم از محیط استفاده‌ای حداکثری کنم. زیرا با موانع محدود شده‌ام. من پیشنهاد دادم آن‌ها را حذف کنیم و بازی را برای تجربه‌ای جدید با جهان نیمه باز دوباره طراحی کنیم».

ایده‌ی اصلی بازی Witchfire این بود که مناطق بزرگی وجود داشته باشند تا بازیکن آن‌ها را به شیوه‌ای روگ-لایت تجربه کند. این بدان معنا است که شما وارد یک منطقه می‌شوید، با تعدادی هیولا به مبارزه می‌پردازید و پس از کسب پاداش، یک مسیر جدید به سمت چپ یا راست را انتخاب می‌کنید. بازی Hades یک نمونه از این رویکرد است. در این سبک موانعی هستند که خروجی‌های یک منطقه را مسدود می‌کنند؛ بااین‌حال در بازی Witchfire مناطق جدید و قبلا پاک‌سازی‌شده در یکدیگر ادغام می‌شوند. در این روش اگر برای مثال بازیکنان پیشروی خود را از کمپ درکنار قلعه شروع کنند و با دشمنان روی پل یا محیط قلعه بجنگند، دشمنان با دنبال کردن آن‌ها می‌توانند وارد مکان‌هایی به مانند کمپ شوند که قبلا پاکسازی شده‌اند. به این طریق بازیکنان نه‌تنها قادر به پیشروی نیستند، بلکه باید مدام عقب‌نشینی کنند.

بخوانید  Half-Life 1 به عنوان Roguelike از بالا به پایین بازسازی شده است

با اعلام استودیو The Astronauts، انتشار نسخه‌ی دسترسی زودهنگام بازی Witchfire به‌دلیل تغییرات گسترده تا ابتدای سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاده است.