بهترین های سال 2022: خیانت در کلاب لو چشمانم را به احتمالات دیالوگ باز کرد

این سیستمی است که هم پیچیده و هم بسیار ساده است. با این حال، چیزی که در این مورد منحصر به فرد است، این است که دیالوگ را به همان عمق و درگیرکننده بودن سیستم های رزمی RPG تبدیل می کند. مکالمات اکنون خصمانه هستند و شما را در مقابل قضاوت بهتر حریف قرار می دهند. این امر با علاقه‌مندان به آمار اختیاری افزایش می‌یابد، به این معنی که اگرچه داستان شما ممکن است حواس‌پرتی و حیرت‌انگیز به نظر برسد، اما اعتماد نکردن به شخصی با چنین ژاکت شگفت‌انگیزی دشوار است.

شما هنوز هفت آمار پایه دارید، اما به جای اینکه فقط یک خط مبنا به شما بدهیم، هر کدام نشان دهنده یک قالب شش وجهی است و برای تقویت هر یک از طرف های آن پول خرج می کنید. این به شما این آزادی را می‌دهد که تاس‌های خود را متعادل کنید، اما می‌توانید تمام ضلع‌ها را در 0 نگه دارید و ضلع ششم را تا 9 افزایش دهید. مانند یک RPG معمولی تر، می توانید انتخاب کنید که تخصص داشته باشید و سپس فقط روی تکمیل وظایفی که مهارت های شما اجازه می دهد تمرکز کنید، یا می توانید شخصیت متعادل تری ایجاد کنید و سعی کنید هر کاری را انجام دهید. می‌توانید مهارت‌های خود را در ماه تقویت کنید، یا اگر چالش را ترجیح می‌دهید، می‌توانید سعی کنید با حداقل‌ها از پس آن برآیید.

من در توجه به زباله دان ها بسیار ماهر هستم.
من در توجه به زباله دان ها بسیار ماهر هستم.

این به طرز مضحکی قانع کننده است، و در حالی که برخی از افراد ممکن است به گیم پلی که عامل شانسی دارد مسخره کنند، این یکی از اصول پایه گذاری بازی های RPG است. در حالی که این ژانر فراتر از محدوده قوانین جدول گسترش یافته است، اما همچنان به عنوان انتزاعی از سیستم هایی مانند آسیب عمل می کند. گاهی اوقات به درجات مختلف ساده می‌شود، اما مکانیک‌هایی مانند ضربه‌های بحرانی هنوز اغلب به‌طور تصادفی تصمیم‌گیری می‌شوند. برعکس، Betrayal at Club Low بیشتر به ریشه های رومیزی خود وفادار است.

بخوانید  کنترلر بلوتوث Stadia با به روز رسانی بعدی فعال شد
گوش کن، من کمی در مورد خورش ها می دانم.  به من اعتماد کن.
گوش کن، من کمی در مورد خورش ها می دانم. به من اعتماد کن.

Betrayal at Club Low بخشی از سری بازی‌های Off-Peak Cosmo D است که فقط می‌توان آن را به‌عنوان مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های تعاملی هنر مدرن توصیف کرد که به چیزی بزرگ‌تر تبدیل شدند. ویژگی‌های گیم‌پلی اضافی برای ساخت عناوین مختلف Off-Peak بیشتر از شبیه‌سازهای پیاده‌روی گنجانده شده است. با این حال، حتی با وجود نشانه های واضح پیشرفت در همه این بازی ها، Betrayal at Club Low یک تجربه منحصر به فرد است. ستاره واقعی عناوین قبلی این سری دنیای عجیب و غریب بوده است، اما اینجا دیالوگ است.

هیکل من استانداردهای بالای شما را در رقص شکست خواهد داد.
هیکل من استانداردهای بالای شما را در رقص شکست خواهد داد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

خیانت در Club Low برای من شکافی را در نحوه برخورد بازی‌ها با گفتگو آشکار کرد. من همیشه گفته‌ام که وقتی صحبت از بازی‌های ویدیویی و رابطه آنها با خشونت می‌شود، بالستیک آسان است و بحث سخت است. با تکیه بر دیالوگ‌های مبتنی بر شانس مشابهی که در Disco Elysium و گیم‌پلی پر تاس مانند Citizen Sleeper وجود دارد، Betrayal at Club Low، چت را با استفاده از سیستم‌هایی که قبلاً در بازی‌ها رایج بود، به بخش جذابی از گیم‌پلی تبدیل می‌کند. شاید برای همه بازی‌ها انتخاب خوبی نباشد، اما ثابت می‌کند که شخصیت‌های کاریزما محور ما شایسته بهتری هستند.

کاریزما یکی از مهارت های مورد علاقه من برای ارتقاء سطح در RPG و بازی های RPG مجاور است. این ممکن است به دلیل بی کفایتی اجتماعی خودم باشد، اما من با خیال پردازی که می توانم آرام صحبت کنم، معاشقه کنم یا فقط با یک فروشنده تماس چشمی برقرار کنم، احساس قدرت می کنم. اکنون برای چندین دهه، بازی‌هایی مانند Fallout و Mass Effect به من این توانایی را داده‌اند که با استفاده از یک نقطه آمار، مردم را به اراده‌ام وادار کنم و از طریق هر حیله‌گوی پرحرفی که در نهایت خلق کردم، به صورت نایب زندگی کنم. با این حال، معلوم می شود که این بازی ها و بسیاری دیگر در واقع در کاوش مکالمه به روشی قانع کننده یا معنادار بسیار بد هستند. خیانت در کلاب لو چشمانم را به احتمالات دیالوگ باز کرد.

بخوانید  بررسی اجمالی کتاب فیلمنامه نویس رازهای نویسندگان بزرگ + لینک خرید
همانطور که بازی می کردم، مدام تصور می کردم که سیستم او برای بازی هایی مانند سیستم عاشقانه Mass Effect چه معنایی دارد. به جای اینکه فقط یک درخت گفتگو باشید که در آن به داستان زندگی مورد علاقه خود گوش می دهید تا در نهایت به رابطه جنسی منجر شود، باید مسیر خود را به روش های منحصر به فرد بسازید. ممکن است به دنبال اغواگری باشید، اما می توانید با گوش دادن دقیق، شانس رد شدن خود را کاهش دهید. هر بار که موفق به همدلی می‌شوید، تاس‌های ارتقا یافته شما بر شخص تأثیر می‌گذارند. بسیار خوب، من آن را واقعاً ترسناک می‌دانم، اما آیا غلت زدن برای اغوا کردن بدتر از کلیک کردن روی درخت گفتگو تا رسیدن به پایین است؟

برخلاف RPG معمولی‌تان، که موفقیت شما در دیالوگ‌ها عمدتاً با آمار کاریزما و شاید با انداختن تاس تعیین می‌شود، اگر احساس بداخلاقی می‌کنید، Betrayal at Club Low باعث می‌شود تاس پادشاه شود. این بسیار بیشتر شبیه یک RPG کاغذ و قلم است که از ماجراهای کوچک چاپ شده در مجلات کاغذی الهام می گیرد.

راه‌اندازی بازی Betrayal در Club Low واضح است: شما را با هدف بیرون کشیدن یک مامور مخفی درست زیر دماغ ارباب جنایت‌کار محلی، به باشگاهی رها می‌کنند. برای نفوذ شما از ظاهر یک پسر تحویل پیتزا استفاده می کنید. این باید برای پیتزاساز معتبری مثل شما آسان باشد. متأسفانه، تمام مهارت‌های مکالمه شما از ناودان شروع می‌شود و باید برای مفید کردن آنها پول خرج کنید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر