بهترین فصل برای سفر به استانبول

اسنپ ​​تریپ در این مقاله از بهترین زمان سفر به استانبول برای حضور در جشنواره های مختلف و مکان های متمایز پایتخت ترکیه می گوید.

استانبول شهری شلوغ و پر جنب و جوش است که بین آسیا و اروپا واقع شده است. این شهر از نظر فرهنگی بسیار غنی است و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است. استانبول با معماری منحصر به فرد، غذاهای متنوع و خوشمزه، میدان های شلوغ و تاریخ غنی خود توانسته نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند. به دلیل نزدیک بودن استانبول به ایران، بسیاری از ایرانیان این شهر را به عنوان مقصد سفرهای خارجی خود انتخاب می کنند و با تهیه بلیط از تهران به استانبول می توانند در مدت زمان کوتاهی به استانبول بروند. اما سوال اینجاست که بهترین فصل برای سفر به استانبول چه فصلی است؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را دریافت کنید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین زمان برای سفر به استانبول برای گردشگری

در فصل بهار، تمام نقاط جهان زیبا هستند. علاوه بر این، پاییز به دلیل هوای خنک و چشم اندازهای خیره کننده استانبول می تواند بسیار زیبا و چشم نواز باشد. بنابراین می توان گفت بهترین زمان برای سفر به استانبول از منظر گردشگری بهار و پاییز است چرا که این شهر از آب و هوای مطبوع حدود 15 درجه سانتی گراد برخوردار است. در فصل بهار به خصوص در ماه آوریل جشنواره ها و برنامه های تفریحی مختلفی در استانبول برگزار می شود و بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در این ایام به استانبول سفر کنند. از طرفی برخی از گردشگران ترجیح می دهند سفر خود را به فصل پاییز موکول کنند تا در فصل پاییز بتوانند مناظر زیبا و شگفت انگیز پاییزی استانبول را تماشا کنند و با بازدید از جاذبه های گردشگری استانبول در این فصل لحظاتی فراموش نشدنی را رقم بزنند.

بخوانید  فروش روز یادبود Best Buy با تخفیف‌هایی برای بازی‌ها، لپ‌تاپ‌ها و موارد دیگر همراه است

بهترین زمان برای سفر به استانبول از نظر زمان برگزاری جشنواره ها

برخی از گردشگران سعی می کنند پروازهای تهران به استانبول را در تاریخ های مصادف با جشنواره های استانبول رزرو کنند تا با شرکت در این جشنواره ها تجربه سفر متفاوتی را به دست آورند. از اعیاد و ایام استانبول می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جشنواره لاله ها

این جشنواره هر ساله در ماه می و در پارک های معروف استانبول برگزار می شود.

  • جشنواره بی سر

این جشنواره همچنین در پایان ماه می برگزار می شود و مردم ترکیه در آن فصل بهار را جشن می گیرند.

  • جشنواره جاز استانبول

این جشنواره همچنین هر ساله در ماه جولای برگزار می شود و برنامه هایی مانند جاز، فولک، موسیقی محلی و سایر موسیقی های محبوب را با نوازندگان مشهور جهان ارائه می دهد.

  • جشن مولانا و دراویش

مشهورترین جشنواره استانبول، بزرگداشت حضرت مولانا، شاعر نامدار ایرانی است که هر ساله از 10 تا 17 دسامبر در قونیه برگزار می شود.

  • جشنواره فیلم استانبول

جشنواره فیلم استانبول نیز طرفداران زیادی دارد و همه ساله از 16 تا 27 آوریل برگزار می شود.

  • جشنواره رنگ استانبول

یکی از هیجان‌انگیزترین رویدادهای استانبول جشنواره رنگ‌ها است که جشنواره‌ای بسیار جذاب است و تاریخ دقیق آن معمولاً مدتی قبل از رژه تعیین می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به استانبول برای خرید

بسیاری از گردشگرانی که با خرید بلیط از تهران به استانبول به این شهر سفر می کنند، این مقصد را برای سفر خود و همچنین گردشگری با هدف خرید لوازم و لباس انتخاب می کنند. زیرا در این شهر فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی وجود دارد که انواع برندها، برندها و لباس ها را با بهترین کیفیت و قیمت عرضه می کنند. بنابراین استانبول می تواند شهری برای تجربه خرید مقرون به صرفه باشد. اما برای خرید از استانبول باید فصلی را انتخاب کنید که تعداد گردشگران کمتر باشد، زیرا در روزهای اوج پرواز به استانبول به دلیل تقاضای زیاد، قیمت اجناس نیز افزایش می یابد و جمعیت زیاد نیز باعث می شود. گیجی.

بخوانید  عملکرد Radeon RX 7600 و RTX 4060 Ti در 3DMark فاش شد

به طور کلی، اگر می خواهید برای خرید به استانبول سفر کنید، زمانی که می توانید به حراجی ها دسترسی داشته باشید، می توانید هفته اول مرداد در تابستان و اواسط آذر و اوایل ژانویه در زمستان را انتخاب کنید، از تجربه مقرون به صرفه لذت ببرید. علاوه بر موارد ذکر شده، در روزهای خاصی از سال مانند عید فطر، سال نو، ولنتاین و … برندها و فروشگاه های استانبول محصولات خود را با تخفیف های ویژه عرضه می کنند.

ارزان ترین زمان برای سفر به استانبول

سفر به استانبول در هر فصلی از سال می تواند بسیار سرگرم کننده باشد، به خصوص اگر بتوانید با یک پرواز ارزان به این شهر زیبا بروید. بهترین زمان برای سفر ارزان به استانبول از ابتدای نوامبر تا اواسط آذر و از ابتدای ژانویه تا اواسط مارس است، زیرا در این ایام استانبول آرام ترین روزهای خود را می گذراند و مراکز استانبول از جمله جاذبه های گردشگری متفاوت هستند. ، هتل ها، مراکز خرید، رستوران ها و … خدمات خود را با قیمت پایین تری ارائه می دهند.

آرام ترین زمان برای سفر به استانبول

برخی از مسافرانی که بلیط هواپیما تهران به استانبول را خریداری می کنند ترجیح می دهند زمان آرام تری را برای سفر به این شهر انتخاب کنند. استانبول معمولاً در فصل تابستان بیشترین تعداد گردشگر را پذیرا می شود. بنابراین در ماه های ژانویه و فوریه بسیار شلوغ و شلوغ می شود. اما اردیبهشت را می توان آرام ترین زمان برای سفر به استانبول دانست. توجه داشته باشید که جمعه را برای بازدید از جاذبه های گردشگری و مراکز تفریحی انتخاب نکنید زیرا بسیار شلوغ است و به شما توصیه می کنیم شنبه یا پنج شنبه را به آن اختصاص دهید تا بتوانید به راحتی از جاذبه های گردشگری دیدن کنید و به دور از هرج و مرج و شلوغی از آنها لذت ببرید. . طول می کشد.

بخوانید  حداکثر تعداد بازیکنان همزمان Street Fighter 6 در Steam دو برابر Mortal Kombat 11 است.

خرید بلیط هواپیما استانبول

استانبول یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری خارجی برای ایرانیان به حساب می آید و سالانه گردشگران زیادی از ایران از این شهر در ترکیه دیدن می کنند. به همین دلیل بلیط هواپیما تهران – استانبول یکی از پرفروش ترین بلیط ها می باشد. برای سفر به این شهر زیبا باید بلیط خود را از قبل رزرو کنید. یکی از بهترین راه های خرید بلیط استانبول به تهران یا بالعکس مراجعه به وبسایت یا اپلیکیشن معروف اسنپ تریپ است. این گروه تا پایان پرواز تضمین کیفیت، ارزان ترین قیمت و پشتیبانی 24 ساعته را ارائه می دهد و با معتبرترین خطوط هوایی همکاری می کند. بنابراین برای خرید بلیط هواپیما استانبول می توانید با خیال راحت به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر