بهترین‌های 2023: احساس مداوم کشف، Remnant 2 را به بازی مورد علاقه‌ام در سال تبدیل کرد


لحظات زیادی بود که باعث شد در Remnant 2 توقف کنم و بگویم: “وای، عالی بود”، اما لحظه ای که آن را در صدر فهرست مورد علاقه های من برای سال قرار داد، در زمان یکی از روسای بسیار عالی او بود. دعوا می کند.

من در یکی از سه مکان عجیب و غریب که کمپین Remnant 2 را تشکیل می‌دهند، کار می‌کردم. این یکی یک سفینه فضایی متروکه و به‌اندازه ماه بود که زمانی توسط نژاد پیشرفته‌ای در جستجوی یافتن، کم و بیش خدا، ساکن شده بود. این نقشه کاملاً به نتیجه نرسید و فضای داخلی کشتی آنها در طول قرن ها تغییر کرد و از یک فکس محدود سیاره خود به یک زمین بایر متروک و پسا آخرالزمانی تبدیل شد. در حین کاوش، یکی از سیاه چال های Remnant 2 را پاک کرده بودم و چیزی را پیدا کردم که اساساً یک درایو USB عجیب غریب بود. حالا من آن را همه جا حمل کردم و منتظر بودم تا بفهمم با آن چه کنم.

در حال پخش: Remnant 2 – تریلر مقدماتی دنیای باقیمانده

بالاخره به رئیس نهایی منطقه رسیدیم، یک بیگانه آبی عظیم الجثه به نام Sha'Hala با چشمان بسیار و دستان بزرگ. ما قبلاً در جریان بازی یکی از دوستان با این مرد روبرو شده بودیم و سخت می جنگیدیم تا او را شکست دهیم. اما وقتی به کنسول رسیدم تا مبارزه با Sha'Hala را فعال کنم، متوجه نقطه تعاملی دیگری در پایین شدم که قبلاً هرگز آن را ندیده بودیم: یک ایست بازرسی دوم، خارج از راه و به راحتی از دست می‌رفت. دکمه تعامل را فشار دادم و به من پیشنهاد شد که از یک مورد جستجو از موجودی خود استفاده کنم.

با کنجکاوی، USB را وارد کردم، که شروع به مبارزه با رئیس کرد. و در کمال تعجب به داخل یک پرتاب شدیم خیلی نبردی متفاوت از نبردی که قبلاً علیه همین هیولای بیگانه عظیم جنگیده بودیم. شهالا این بار حملات کاملاً جدیدی داشت و جریان نبرد کاملاً متفاوت بود. به‌جای اینکه پرتوهای لیزری ما را مجبور به طفره رفتن دائمی کند، با اهداف کوچک‌تری روبرو بودیم که قبل از حمله به رئیس باید از بین بروند. کل باس فایت حس جدیدی داشت و در پایان با یک تفنگ جدید مضحک که از دست های بریده شده بیگانگان ساخته شده بود، پاداش گرفتیم.

پس از دعوا، متوجه شدیم که اقدامات ما نه تنها دنیا را به پایان رسانده است، بلکه آن را کاملاً محصور کرده است. برخلاف سایر مکان‌ها، نمی‌توانستیم به این نسخه از N'Erud برگردیم تا آن را بیشتر کاوش کنیم یا تلاش کنیم تا ماموریت‌های داستانی آن را کامل کنیم. ناپدید شده بود، غیرقابل دسترس، نابود شده بود یا به دلیل تأثیرات ورود دستگاه بیگانه به کنسول رئیس، نابود شده بود.

این نوع چیزها، تصادفاً به رازی که می تواند تجربه شما را کاملاً تغییر دهد، اتفاق می افتد همیشه در Remnant 2، به لطف ترکیبی درخشان از طراحی سفارشی و رویه ای آن. Remnant 2 شما را به جهان‌های دور منتقل می‌کند تا کاوش کنید، و هر بار که به یکی از آن‌ها می‌رسید، قطعات بازی آن جهان را از چند قسمت کنار هم می‌برد – اما همه این بخش‌ها قطعات متمایز، شکل‌یافته و عمداً طراحی‌شده خود را دارند. نقشه جهان دارای تعدادی سیاهچال خواهد بود، اما این سیاه چال ها به صورت تصادفی انتخاب می شوند. خود سیاه‌چال‌ها همگی متمایز هستند، اغلب با مکانیک‌ها و اسرار منحصربه‌فرد خود، اما که اسرار یافت شده در آنجا نیز به صورت رویه ای انتخاب می شوند.

بخوانید  دنیای Dragon's Dogma 2 چهار برابر بزرگتر از نسخه اول خواهد بود
این چیز بیگانه عجیب و غریب USB به شما یک مبارزه جایگزین با Sha'Hala می دهد و به شما امکان می دهد رئیس را به این تفنگ منظم و ترسناک تبدیل کنید.
این چیز بیگانه عجیب و غریب USB به شما یک مبارزه جایگزین با Sha'Hala می دهد و به شما امکان می دهد رئیس را به این تفنگ منظم و ترسناک تبدیل کنید.

در نهایت با دنیاها، مکان‌ها و سیاه‌چال‌هایی مواجه می‌شوید که تمام جنبه‌های قوی محتوای سفارشی را دارند، مانند مبارزات جالب رئیس و پاداش‌های پنهان، اما با احساس کشف غیرمنتظره‌ای که از نسل رویه‌ای ناشی می‌شود. این باعث ایجاد تجربیات شگفت انگیز و لذت بخش می شود.

برای به دست آوردن این باس فایت جایگزین که ما نمی دانستیم وجود دارد، نسخه من از N'Erud – دنیای کشتی های بیگانه – باید ترکیب مناسبی از عناصر را داشته باشد. من باید سیاه‌چال مناسبی را داشتم، که یک سیستم حمل‌ونقل زیرزمینی بود که توسط یک هوش مصنوعی سرکش که سعی می‌کرد با خروج قطار از ریل شما را بکشد، سبقت گرفت. من باید این سیاهچال را تکمیل می کردم و در انتها درایو USB را پیدا می کردم و باید آن را تا پایان کارزار داستانی این دنیا با خودم حمل می کردم.

اوه، و من همچنین نیاز داشتم که کمپین داستانی را درست شروع کنم، زیرا هر یک از سه دنیایی که در Remnant 2 کاوش می کنید دارای دو داستان اصلی کاملا متفاوت برای بازی کردن، که روی سکه هایی که هنگام ایجاد این جهان به دست می آورید نیز تأثیر می گذارد. و این بدان معناست که نسخه‌های کامل دیگری از N'Erud با مکان‌ها و اسرار خاص خود و شاید حتی باس فایت‌های جایگزین برای باز کردن وجود دارد.

در نقطه‌ای دیگر، من و تیمم در حال کاوش در دنیای دیگری بودیم – Losomn خارق‌العاده، که در واقع یک سیاره انقلاب صنعتی از نوع Bloodborne است که به آرامی با یک بعد جن بلند از نوع ریوندل ادغام می‌شود – و یک کودک نابینا را دیدیم که در سراسر جهان می‌دوید. خیابان های شهر در آتش ما قبلاً از این دنیا گذشته بودیم و هرگز چنین چیزی را ندیده بودیم. در بیشتر موارد، مردم شهر مانند مردم یارنهام بودند و در صورت مشاهده با تفنگ و چنگال به شما حمله می کردند.

بخوانید  نقد و بررسی The Last Of Us (HBO Show) – وفادار، افزودنی و عالی
پیدا کردن لحاف یک جستجوی بزرگ را باز می کند که باید چندین بار جهان Losomn را مجدداً راه اندازی کنید تا آن را کامل کنید و تصور کنید که چقدر در تنها یکی از مکان های Remnant 2 پنهان شده است.
پیدا کردن لحاف یک جستجوی بزرگ را باز می کند که باید چندین بار جهان Losomn را مجدداً راه اندازی کنید تا آن را کامل کنید و تصور کنید که چقدر در تنها یکی از مکان های Remnant 2 پنهان شده است.

در نهایت موفق شدیم کودک را در شهر تعقیب کنیم و خانه ای را کشف کردیم که در آن چندین کودک زندگی می کردند و همچنین زنی عجیب که یک پتوی بزرگ را می بافت. پس از یک ثانیه، متوجه شدیم که لحاف نمایانگر بزرگی از دستاوردهای ما بود. این یک معمای غول پیکر بود که باید حل می شد. برای تکمیل لحاف، باید سیاه چال‌های بیشتری را کشف کنیم و حتی نسخه‌های جایگزین Losomn را مجدداً مشاهده کنیم تا تلاش کنیم. لوکیشن جدید همچنین جنبه جدیدی از داستان Losomn را به همراه داشت و زمینه جدیدی را به دنیایی که فکر می‌کردیم بر آن تسلط داشتیم اضافه کرد.

احساسی که با این افشاگری همراه بود خارق‌العاده بود: ما در این مرحله از بازی‌های یکدیگر دو یا سه بار از Losomn عبور کرده بودیم، اما چیزی در اینجا وجود داشت که نه تنها کاملاً جدید بود، بلکه یک معمای بزرگ و گسترده را برای حل کردن باز می‌کرد. Remnant 2 این حس را بارها و بارها به ما منتقل کرد.

دلایل زیادی برای دوست داشتن Remnant 2 وجود دارد، از سیستم میکس کلاس شخصیت ها گرفته تا باس فایت های عالی آن، اما چیزی که من بیش از همه دوست داشتم کشف اسرار آن بود. هر بار که به سرزمینی می‌رفتم و فکر می‌کردم می‌دانم، چیز متفاوتی پیدا کردم. من هرگز بازی‌ای را انجام نداده‌ام که از تولید رویه‌ای تا این حد مؤثر استفاده کند – نه برای ایجاد یک سری محتوای عمومی که شما را مشغول کند، بلکه برای پنهان کردن لحظات جدید درخشان در مسیر شما. Remnant 2 چیزهای زیادی است، اما بهترین چیزی که انجام می دهد یک سیستم تحویل کشف است که بارها و بارها شما را مجذوب می کند تا ببینید چه رازهای جذاب، درخشان و سرگرم کننده دیگری را پنهان می کند. به همین دلیل است که از بین تمام بازی‌های منتشر شده در سال 2023، این همان بازیی است که من هنوز در حال بازی کردن آن هستم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر