بررسی بازی رتبه بندی فرانسه 44

Classified France '44 یک بازی استراتژی تاکتیکی با نبردهای نوبتی است که بازیکنان را به جنگ جهانی دوم می برد.

جنگ جهانی دوم همیشه یک موضوع جذاب در دنیای بازی های ویدیویی بوده است. ما بارها در قالب شوترهای اول شخص مانند Medal of Honor یا Call of Duty در جبهه‌های مختلف این نبرد جنگیده‌ایم و البته بازی‌هایی در سبک‌های دیگر از جمله استراتژی نیز بارها به این نبرد پرداخته‌اند. . . حالا تا چند روز دیگر Classified France '44 محصول جدید تیم 17 منتشر می شود که در قالب اکشن استراتژی تاکتیکی با نبردهای نوبتی بازیکنان را به دوران جنگ جهانی دوم می برد. از نظر گیم پلی، Classified France '44 شبیه بازی های محبوب X-COM است و سعی کرده ایده های خود را در این سبک آشنا بیاورد.

به طور دقیق تر، رویدادهای بازی زمانی آغاز می شود که گروهی از سربازان متخصص از جبهه متفقین به فرانسه تحت اشغال نازی ها اعزام می شوند تا ماموریت های مختلفی را در این کشور انجام دهند و در روزهای منتهی به نبرد معروف به گروه های مقاومت محلی کمک کنند. از روز نقشه محیطی به بخش های مختلفی تقسیم می شود که هر کدام توسط یکی از سه گروه و طرف کنترل می شود. بازیکنان می توانند این مناطق را با انجام کوئست های مختلف تقویت کنند و مجموع این تصمیمات در نهایت منجر به یکی از چندین پایان بازی می شود. در واقع، پایان بازی DDay است و مجموع فعالیت‌هایی که قبل از آن انجام می‌دهید می‌تواند به نتیجه متفاوتی منجر شود.

نقشه جهانی بازی در فرانسه 44 رتبه بندی شده است

البته، سازندگان ایده هایی مانند پایان داستان های متعدد را در بازی گنجانده اند، اما در کل، Classified France '44 داستان چندان پر پیچ و خمی ندارد. شاید بتوان جذابیت اصلی بازی را از لحاظ روایی شناخت نیروهای مختلف اعضای گروه های مقاومت محلی دانست که هر کدام هویت خاص خود را دارند. همچنین در پایان هر ماموریت در قالب صحنه های ساده اطلاعات بیشتری در مورد نیروهای اولیه و اصلی اعزامی به فرانسه داده می شود و می توانید کمی با آنها ارتباط برقرار کنید. با این حال، به طور کلی، داستان آلمانی در خدمت گیم پلی در Classified France '44 است و نباید انتظار یک روایت مفصل و پیچیده را داشته باشید.

بخوانید  نقش سیدنی چندلر در سریال بیگانه FX

از نظر تجربه کلی، Classified France '44 همانطور که گفته شد دارای مکانیک هایی مانند سری X-COM است اما در فضایی کاملا واقعی. ابتدا باید ماموریت مورد نظر خود را از نقشه بازی انتخاب کنید که می تواند شامل حمله به گروهی از نیروهای نظامی نازی، سرقت مدارک از یکی از پایگاه های آنها و یا حتی کمک به یکی از اعضای اسیر شده نیروهای مقاومت فرانسه باشد. اگرچه مراحل بازی از نظر توضیحات و اهداف با یکدیگر متفاوت است، اما به سادگی می توان گفت که در همه آنها باید دشمنان را از بین ببرید و اهداف خاصی را تکمیل کنید. گاهی اوقات در نقشه بازی باید بین دو مرحله یکی را انتخاب کنید و یکی را به قیمت از دست دادن دیگری تمام کنید. در این حالت معمولا باید بین دو نیرویی که در دست دشمن هستند و مهارت و مهارت اصلی آنها در تیم شما می تواند دلیل خوبی برای انتخاب شما باشد یکی را انتخاب کنید.

یکی از مراحل بازی رده بندی France 44

پس از انتخاب مرحله نیز می توانید نیروهای خود را انتخاب کنید که با اضافه شدن افراد جدید به تدریج تعداد آنها افزایش می یابد. نیروها بسته به سلاح ها و مهارت هایی که دارند، تأثیرات مختلفی در نبرد خواهند داشت. به عنوان مثال، یک نیرو در استفاده از سلاح های تک تیرانداز تخصص دارد و دیگری مجهز به تفنگ های شکاری برای نبرد نزدیک تر است. نیروها با شرکت در نبردها تجربه کسب می کنند و این جنبه از بازی به خوبی طراحی شده است. زیرا همیشه مخاطب را در تعیین اینکه کدام نیروی به ماموریت ها اعزام می شود و ارتقای سطح آنها از طریق انتخاب مهارت درگیر می کند. مهارت ها همچنین شامل مثال هایی مانند دقت شلیک، روحیه مبارزه و غیره می شود.

با در نظر گرفتن تمام این نکات، Classified France '44 به اصول اساسی اقدام استراتژیک تاکتیکی پایبند است. مراحل با اهداف مشخص، قدرت هایی که هر کدام مهارت های منحصر به فرد خود را دارند و همچنین مکانیک ها را در خود مراحل در نظر می گیرند که از طریق آن می توانید نحوه انجام ماموریت را برنامه ریزی کنید. برای مثال تمامی سربازان توانایی شلیک با سلاح های اصلی و فرعی و همچنین پرتاب نارنجک را دارند. در این میان مانند بسیاری از بازی های مشابه قابلیت overwatch نیز در نظر گرفته شده است که از طریق آن می توانید بخشی از محیط را پوشش دهید و به محض حرکت دشمن در آن منطقه، سرباز مذکور شروع به تیراندازی به سمت او می کند. همچنین، نیروها ممکن است مهارت های دیگری داشته باشند، به عنوان مثال، بازگرداندن سلامت هم تیمی های خود یا تقویت روحیه آنها.

بخوانید  Présentation de Light Yagami de l'anime Death Office

ارتقاء نیرو در فرانسه در رتبه 44 قرار گرفت

اما مشکل Classified France '44 این است که اگرچه ایده های خوبی دارد، اما در تبدیل آنها به آثاری واقعاً ارزشمند و سرگرم کننده دارای ضعف هایی است. بله، گذر از مراحل بازی هنوز هم بسیار سرگرم کننده است و ترکیب نیروها که می توانند دشمنان را از بین ببرند، تجربه لذت بخشی را در مواقعی ایجاد می کند. اما یکی از مشکلات آزاردهنده این رویکرد خشکی برخی از مکانیک های بازی است. به عنوان مثال، هنگامی که در ذهن خود استراتژی مورد نیاز برای تکمیل یک کار را برنامه ریزی کرده اید، ممکن است متوجه شوید که بازی به شما اجازه این کار را نمی دهد. به عنوان مثال، اغلب اوقات درصد اصابت تیرهای شما به هدف غیر منطقی می شود و حتی اگر ممکن است دو قدم با دشمنی که حتی پشت مانع نیست فاصله داشته باشید، درصد اصابت اسلحه شما به آنها 5 درصد محاسبه می شود!

یا در مثالی دیگر، در برخی از مراحل بازی، دشمنان در محیط های سنگر مانند بسیار باریک طراحی شده قرار می گیرند که در این صورت رسیدن به آنها به کاری دردناک تبدیل می شود. در واقع، بهتر است بگوییم که Classified France '44 با یک سری مسائل فنی در طراحی صحنه و مکانیک مواجه است که گاهی اوقات می تواند تجربه بازیکن را خراب کند. با این حال، زمانی که چنین مشکلاتی وجود ندارد، گذراندن مراحل لذت خوبی را فراهم می کند. به عنوان مثال، می توانید انتخاب کنید که در یک مرحله در حالت مخفی کاری پیشرفت کنید یا راه منحصر به فرد و جالب خود را برای تکمیل ماموریت به هر روشی که خلاقیت شما اجازه می دهد پیدا کنید. در این صورت، تنوع مناسب توانایی های قدرت می تواند اتفاقات جالب و غیرمنتظره ای را ایجاد کند.

بخوانید  تفاوت سرور ابری ایران و سرور مجازی

در Classified France '44 به دشمن شلیک کنید

Classified France '44 از نظر جلوه های بصری بازی خوبی نیست. اگرچه طراحی کلی محیط ها و مراحل وقتی از دور به آن ها نگاه می کنید قابل قبول به نظر می رسد، اما زمانی که انیمیشن تیراندازی دشمنان نمایش داده می شود، طراحی ضعیف شخصیت ها و افکت های بازی کاملاً محسوس است. گاهی در طول این انیمیشن دوربین به در و دیوار گیر می کند و بدتر می شود! جنبه های صوتی بازی تقریباً یکسان است و پس از مدتی گوش دادن به موسیقی آشنا و تکراری کمی خسته کننده می شود.

به طور کلی، Classified France '44 قطعاً جزو بازی‌های درجه یک در این سبک نیست، اما با این حال، اگر از طرفداران بازی‌هایی مانند Xcom هستید، یک بار امتحان کردن آن خالی از لطف نخواهد بود. با وجود مشکلات ذکر شده، ماموریت های بازی می توانند عطش شما را برای برنامه ریزی و اجرای یک استراتژی جنگی مناسب تا حدود زیادی برطرف کنند و در کنار آن مواردی مانند امکان ارتقای نیروها و مدیریت سایر جنبه ها برای رسیدن به پایانی مناسب تر وجود دارد. انگیزه اضافی برای امتحان کردن این شغل. اما اگر طرفدار این سبک بازی نیستید، بهتر است سراغ Classified France '44 نروید. زیرا قطعا گزینه های بهتری برای یادگیری در مورد سبک استراتژی تاکتیکی وجود دارد.

بررسی بازی بر اساس نسخه PC بوده و ناشر کد آن را برای یک گیمر ارسال کرده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر