این آخر هفته چه بازی کنیم: از سایلنت هیل تا یک تجربه ترسناک متفاوت


در این قسمت از مقالات آخر هفته چه باید پخش کنیم، به دو تجربه ترسناک می پردازیم. با یک گیمر همراه باشید.

در قسمت دیگری از مقالات آخر هفته چه باید بازی کنیم، دو بازی ترسناک را ارائه خواهیم کرد. بازی اول نسخه ای از سری سایلنت هیل است که در آن زمان محبوبیت چندانی در بین کاربران رایانه های شخصی نداشت و بازی دوم نیز اثری متفاوت در این سبک است.

شخصیت Hiter در بازی Silent Hill 3

بازی Silent Hill 3

وقتی صحبت از سری سایلنت هیل به میان می آید، طبیعی است که بسیاری نسخه دوم یا اول این مجموعه را بهترین می دانند. قبلا در این مقالات نسخه دوم را ارائه کردیم که طرفداران زیادی دارد اما اگر به آثار ترسناک علاقه دارید بازی Silent Hill 3 نیز ارزش تجربه زیادی دارد و از آنجایی که در زمان انتشار آن نسخه PC بازی درگیر یک سری مشکلات بود، فنی بود، کمی آنطور که باید در آن پلتفرم محبوب نبود. با این حال، Silent Hill 3 واقعاً کار ارزشمندی است.

پس از فروش نسبتا کم Silent Hill 2 در ابتدای عرضه آن در ژاپن، کونامی تصمیم گرفت تا تجربه ای متفاوت از این سری خلق کند. به همین دلیل پس از انتشار نسخه دوم، دو تیم مختلف کار روی دو بازی Silent Hill را آغاز کردند. تیم اول قرار بود یک شوتر ریلی بسازد (بازی هایی که بازیکن هیچ نقشی در حرکت دادن شخصیت ندارد و فقط باید به سمت اهداف شلیک کند) و تیم دوم روی ایده متفاوتی کار می کرد که در یک اتاق آشکار شد و بعداً همین ایده تبدیل به بخشی از بازی Silent Hill 4: The Room شد.

بخوانید  حضور رایتل در رویداد الکامپ 2023

بازی Silent Hill 3

اما پس از مدتی توسعه نسخه شوتر ریلی، تیم سازنده به این نتیجه رسیدند که چنین ایده ای حداقل در مرحله فعلی برای سایلنت هیل جواب نمی دهد و اگرچه شاهد اجرای چنین ایده ای بوده ایم. بعدها در انتشار Silent Hill: The Arcade، اما Silent Hill 3 به همان سبک نسخه های قبلی این سری بازگشت و توسعه بازی با این رویکرد ادامه یافت. سازندگان بازی از فیلم های Jacob’s Ladder و همچنین کتاب های Stephen King الهام گرفته اند.

داستان بازی در دنیای سایلنت هیل اتفاق می افتد و بازیکن را با شخصیت هدر می آورد. هدر خود را در چیزی می یابد که شبیه یک نسخه کابوس وار از یک مرکز خرید است، سپس به نقاط دیگر جهان می رود و به دنبال راهی برای نجات خود از وحشتی که در آن گرفتار شده است می گردد. روند کلی بازی به سه جنبه کاوش، مبارزه با دشمنان و حل معما تقسیم می شود و یکی از بهترین ویژگی های آن طراحی دنیای ترسناک و فوق العاده چشمگیر است که می تواند به معنای واقعی کلمه حس ترس روانی را از طریق فضای خاص خود منتقل کند.

بازی دارای سطوح سختی متفاوتی است و یکی از جالب ترین چیزها درجه سختی مربوط به پازل ها است. به طوری که تجربه Silent Hill 3 با درجه سختی بالا در پازل ها می تواند واقعا ذهن بازیکن را به چالش بکشد و حتی در برخی موارد نیاز به دانش کافی در مورد مواردی مانند آثار شکسپیر دارد! هیولاهای مختلف نیز به شکل بسیار خوبی طراحی شده اند و نبرد با آنها کاملا خیره کننده و ترسناک است. در کل وقتی صحبت از سایلنت هیل به میان می‌آید، خیلی‌ها نسخه دوم آن را پیشنهاد می‌کنند، اما Silent Hill 3 یکی از بازی‌های بسیار خوب این سری است که در زمان انتشار موفق به دریافت متا امتیاز 85 از نقدها شد. نسخه پلی استیشن 2 است و اگر به بازی های ترسناک با فضای خوب علاقه دارید، تجربه آن پیشنهاد می شود.

بخوانید  خاموش شدن از استودیو پشت بازی Stranger Things و موارد دیگر

شخصیت بازی بازداشت

بازی بازداشت

اگر به ژانر وحشت علاقه دارید، می دانید که کشورهای آسیای شرقی سبک خاصی در این ژانر دارند و چه در زمینه فیلم و چه در زمینه بازی های ویدئویی به آن توجه ویژه ای داشته اند و آثار ارزشمندی خلق کرده اند. اگر به چنین آثاری علاقه دارید، Detention یکی از آن بازی هایی است که از تجربه آن پشیمان نخواهید شد.

Detention توسط استودیوی تایوانی RedCandleGames توسعه و منتشر شده است و رویدادهای آن در دهه 1960 تایوان رخ می دهد. بازیکنان با دو شخصیت همراه می شوند که در دبیرستانی نسبتاً دور درس می خوانند و یک روز در موقعیتی عجیب و وحشتناک گیر می افتند. دنیایی که شخصیت های بازی می شناختند کاملا تغییر کرده و اتفاقات وحشتناکی در آن رخ می دهد. حال باید دلیل این اتفاق را بیابید و راز این مدرسه عجیب و وحشتناک را کشف کنید.

معبد بودا در برگزاری بازی

Detention یک بازی اسکرول جانبی دو بعدی است و اگر فکر می کنید چنین افکتی قدرت ترساندن شما را ندارد پیشنهاد می کنم خود را با این بازی محک بزنید، سازندگان فضای بسیار خوبی را در این بازی ایجاد کرده اند و یکی از بهترین ویژگی های آن تاکید بر عناصر برگرفته از فرهنگ عامه مردم تایوان است و می توانید عناصر ترسناکی که نقش برجسته ای در فرهنگ مردم این منطقه دارند را در بازی مشاهده کنید.

از نظر گیم پلی، هدف اصلی بازی کاوش و حل معماها است و در این بین دشمنان وحشتناکی سر راه شما ظاهر می شوند که بهترین سلاح برای دوری از آنها پنهان شدن است. بازداشت یک تجربه مستقل منحصر به فرد در ژانر وحشت است و از بازی آن لذت خواهید برد، به خصوص اگر آثاری با فضای شرقی دوست داشته باشید.

بخوانید  بازی های Mario + Rabbids را تنها با 40 دلار دریافت کنید

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر