انویدیا اینتل را به دلیل عملکرد ناپایدار بازی مقصر دانسته است

با توجه به ادامه عملکرد ناپایدار بازی ها در پردازنده های نسل سیزدهم و چهاردهم اینتل، انویدیا به کاربران توصیه می کند برای رفع مشکل به اینتل مراجعه کنند.

انویدیا با اعلام اینکه از برخی مشکلات ناشی از پردازنده های نسل سیزدهم و چهاردهم سری K اینتل آگاه است، به کاربران اطمینان می دهد که این مشکلات مربوط به پردازنده های گرافیکی GeForce نیست و به آنها توصیه می کند مشکلات خود را با اینتل مطرح کنند. این مشکلات شامل عملکرد ناپایدار CPU و خطاهای مربوط به حافظه گرافیکی سیستم است که معمولاً در هنگام اجرای بازی یا فرآیند کامپایل Shader رخ می دهد.

از این رو انویدیا از کاربران خواسته است تا برای رفع این مشکلات با اینتل تماس بگیرند. اینتل وب سایت ویژه ای را برای ذکر این مشکلات اختصاص داده است. سایت مذکور از فوریه 2024 فعال بوده و علیرغم آگاهی از مشکلات کاربران و همکاری با شرکای تجاری خود برای بررسی و رفع این مشکلات، هنوز بیانیه یا راه حل نهایی برای رفع آنها ارائه نکرده است.

برای توضیح بیشتر در مورد این مسائل باید گفت که بازی هایی که با استفاده از Unreal Engine 5 ساخته می شوند معمولا تحت تاثیر آن ها قرار می گیرند. این مسائل می تواند منجر به خروج ناگهانی از بازی یا عدم عملکرد شود. سری K چیپست های نسل 13 و 14 اینتل سریع ترین پردازنده های فعلی این شرکت هستند و بیشتر در سیستم های مجهز به مدل های رده بالا هستند. Core i9 این مشکلات را دیده است. در حال حاضر این گزارش ها فقط برای تراشه های سری Raptor Lake هستند اشاره کردند که مدل ها Core i9 نسل سیزدهم و چهاردهم شامل این محصولات می شود.

بخوانید  پخش تریلر گیم‌پلی ریک سانچز در بازی MultiVersus

نسل جدید پردازنده های اینتل

طبق گزارش‌های متعدد، پردازنده‌های Core i9-13900K و Core i7-14900K باعث از کار افتادن بازی‌ها و نمایش پیام «حافظه ویدیویی تمام شده» می‌شوند. ظاهرا کاربران پردازنده های Core i9-13700 و Core i7-14700 گاهی اوقات با این مشکل مواجه می شوند. به نظر می‌رسد این مشکل بیشتر از سایرین بر بازی‌های Unreal Engine تأثیر می‌گذارد که احتمالاً به دلیل عملکرد فناوری فشرده‌سازی داده Oodle است.

البته این باگ در نرم افزارهایی مانند CineBench، Prime95 و Handbrake نیز مشاهده شده است. برخی از کاربران توصیه می کنند که برای جلوگیری از این مشکلات می توانید مصرف برق CPU یا سرعت کار آن را کاهش دهید.

با این حال، کاهش یا کاهش سرعت کلاک پردازنده، که محدودیت‌های جریان و ولتاژ پردازنده‌ها را کاهش می‌دهد، به دلیل تأثیر آن بر عملکرد پردازنده، چیزی نیست که اکثر کاربران آن را دوست داشته باشند. اما به نظر می رسد که حداقل تعداد نسبتا کمی از کاربران پردازنده های نسل سیزدهم Core i9/i7 با این مشکل مواجه هستند و در نهایت، اینتل و سایر توسعه دهندگان مرتبط با این مشکل باید به زودی راه حلی برای آن ارائه دهند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر