ارائه مستند زندان در دوازده منظره زندان در نمایی جدید


مستند The Prison in Twelve Landscapes به کارگردانی برت استوری، نگاهی متفاوت به سیستم زندان در ایالات متحده آمریکا دارد و این مستند بدون اشاره به زندان ها و زندانیان واقعی، سیستم را زیر سوال می برد.

زندان در دوازده منظر یک فیلم مستند محصول سال 2016 است که به بررسی تأثیرات سیستم زندان و محیط بر جنبه های مختلف جامعه آمریکا می پردازد و بدون نمایش زندان ها یا زندانیان واقعی موفق به انجام این کار می شود. این مستند از 12 بخش تشکیل شده است که هر بخش بر یک مکان یا موضوع خاص تمرکز دارد، مانند یک شهر معدنی، یک انبار، یک آتش سوزی جنگل، یک ایستگاه رادیویی یا حتی یک گوشه خیابان، که روایت را به زندان متصل می کند. مستند «زندان از دوازده دیدگاه» نشان می دهد که چگونه سیستم زندان به زندگی مردم، محیط زندگی آنها و فرهنگ میلیون ها آمریکایی در داخل و خارج از دیوار زندان ها شکل می دهد و شکل می دهد.

عکسی از مستند زندان در دوازده منظره به کارگردانی برت استوری

در این فیلم مستند به کارگردانی شما داستان برت، یک فیلمساز و جغرافیدان کانادایی، می بینیم که کارگردان برای پیشبرد روایت مستند خود از مصاحبه با افراد مختلف، تصاویر آرشیوی و صحنه هایی که سازندگان فیلم با آن ها مواجه شده اند و فیلمبرداری کرده اند، استفاده می کند. او از چیزی استفاده می کند که ما می توانیم صنعت زندان بنامیم. مستند The Prison of Twelve Landscapes نمرات خوب و امتیازات مثبت منتقدان و مخاطبان را دریافت کرد و جوایز متعددی را در جشنواره های مختلف سینمایی به دست آورد و نامزد جوایز مختلف شد.

بخوانید  تعداد فیلم ها و سریال ها در دنیای سینمایی مارول کاهش می یابد

مستند زندان در دوازده منظره با الهام از اثر معروف میشل فوکوفیلسوف و مورخ فرانسوی، کتاب «مراقبت و مجازات: تولد زندان» خلق شد. میشل فوکو در سالهای 1972 و 1973 در فرانسه و برزیل سخنرانی هایی به ویژه در مورد تحقیق جامعه جنایی و قوه قضائیه ایراد کرد که حاصل این سخنرانی ها خلق این کتاب بود. فوکو او در کتاب خود بر نهادهایی مانند مدارس، زندان‌ها و بیمارستان‌ها تمرکز می‌کند و این که این موسسات تکنیک‌های انضباطی خاص خود را دارند و مقررات حاکم بر رفتار، اقدامات مراقبتی و روش‌های نظارت بر آن‌ها تدوین و اجرا می‌شود. تکنیک های نظارت . این فیلم همچنین درباره جغرافیای انسانی صحبت می کند و به بررسی ابعاد فضایی و اجتماعی حبس و مجازات می پردازد.

این فیلم با حمایت «شورای هنرهای کانادا»، «شورای هنر انتاریو»، «شورای هنرهای تورنتو»، «شورای تحقیقات علوم انسانی و اجتماعی کانادا» و «سرویس تلویزیون مستقل» تولید شده است. کانادا این مستند همچنین توسط یک کمپین موفق Kickstarter که بیش از 30000 دلار از 366 حامی جمع آوری کرد، تأمین مالی شد. مستند The Prison in Twelve Landscapes در چندین رسانه و نشریه معتبر مانند نیویورک تایمز، گاردین، آتلانتیک، نیویورکر و دموکراسی اکنون به نمایش درآمده است. این فیلم جرقه بحث و گفتگو در مورد مسائل مربوط به حبس دسته جمعی، بی عدالتی نژادی و اصلاحات رفتاری عجیب در زندان های آمریکا را برانگیخت. یک نکته جالب در مورد مستند که داستان برت این نسخه توسط سازمان ها و گروه های مختلف مانند طرح سیاست زندان و پروژه مجازات به عنوان یک ابزار آموزشی و مشاوره ای استفاده می شود.

بخوانید  جزئیات جدیدی درباره لغو بازی مرد عنکبوتی 4 سام ریمی منتشر شد

برت استوری، کارگردان مستند زندان در دوازده منظره

داستان برت از آنجا به فیلم زندان در دوازده منظر علاقه مند شد، فیلمی که می خواست بدون نشان دادن یا خطاب به زندانیان، پیامدهای اجتماعی و سیاسی سیستم زندان در ایالات متحده آمریکا را بررسی کند. بنابراین او از تجربیات خود به عنوان یک جغرافی دان و فیلمساز و به عنوان فردی که کار می کند استفاده می کند میشل فوکوفیلسوف فرانسوی که در مورد تاریخچه و عملکرد زندان ها نوشت، الهام گرفت. او همچنین می خواست روایت های مرسوم و بازنمایی زندان ها را در رسانه ها و فرهنگ عامه به چالش بکشد. داستان برت او چهار سال را صرف تحقیق، فیلمبرداری و تدوین این مستند کرد که سرانجام در سال 2016 با تحسین منتقدان اکران شد و همانطور که گفته شد جوایز متعددی دریافت کرد.

داستان برت، فیلمساز، نویسنده و جغرافیدان کانادایی است که مستندهایی با موضوعات اجتماعی و سیاسی می سازد. او عمدتاً دو فیلم مستند را کارگردانی کرد زندان در دوازده منظره و گرم ترین ماه آگوست (گرمترین آگوست)، محصول سال 2019، به ترتیب برای بررسی تأثیر سیستم زندان و تغییرات آب و هوایی بر جامعه آمریکا شناخته شده است. او همچنین استادیار دانشکده هنرهای تجسمی در دانشگاه رایرسون در تورنتو، کانادا است.. داغ ترین مستند مرداد داستان برتمستندی است که حال و هوا و گفتگوهای مردم نیویورک را در طول یک ماه در سال 2017 و نحوه مواجهه این افراد با چالش ها و بلاتکلیفی های مرتبط با موضوع جهانی تغییرات اقلیمی، نابرابری اقتصادی و البته ناآرامی های اجتماعی را به تصویر می کشد.

بخوانید  احتمال فاش شدن اولین ویدیو گیم‌پلی بازی جدید Need for Speed

او همچنین در سال 2017 یک مستند کوتاه به نام CamperStrength محصولی که داستان آمریکایی‌های مسن‌تری را دنبال می‌کند که به عنوان کارمند فصلی برای این برنامه کار می‌کنند CamperStrength آمازون کار می کند، برنامه ای که ساکنان VR آنها برای کار در انبارهای آمازون در طول تعطیلات و چیزی که شبیه یک فیلم بزرگ به نظر می رسد استخدام می شوند سرزمین عشایر، این مستند واقعیت های سخت و هزینه های پنهان اقتصاد آمریکا را به نمایش می گذارد. داستان برت مستند در سال 2010 سرزمین سرنوشت او کارگردانی (سرزمین سرنوشت) بود. مستندی تخیلی که زندگی و مبارزات مردم سارنیا، انتاریو، یک شهر پتروشیمی را به تصویر می‌کشد که ساکنان آن با آلودگی، مشکلات بهداشتی و زوال اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مستند هزینه های انسانی و زیست محیطی سرمایه داری صنعتی و جهانی شدن را نشان می دهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر