اخراج، افزایش قیمت، PS5 Slim، افزایش هوش مصنوعی، مایکروسافت Activision را خریداری کرد: بزرگترین اخبار بازی در سال 2023



سال 2023 به طور مشخص با اخراج‌های متعدد، تعطیلی استودیو و سایر رنج‌ها برای افرادی که بازی‌های مورد علاقه ما را خلق می‌کنند، مشخص شده است. بر اساس برخی برآوردها، تنها در سال 2023 بیش از 7000 شغل از دست رفته است. مشاغل در Xbox، Niantic، EA، Unity، CD Projekt، Ubisoft، Rockstar، Digital Extremes، Epic، Telltale، BioWare، Bungie، CD Projekt Red، Ascendant، Embracer، Amazon و بسیاری دیگر. دلایل کاهش در استودیو متفاوت بود، از جمله شرط‌بندی‌های بزرگ که نتیجه ندادند، انقباض عمومی بازار، نرخ‌های بهره پایین، معاملات شکست خورده و موارد دیگر.

استراوس زلنیک، رئیس Take-Two گفت که او معتقد است که بسیاری از شرکت‌ها در طول همه‌گیری پرکار بودند و اکنون انتخاب‌های دشواری انجام می‌دهند. “من فکر می کنم بسیاری از رقبای ما در طول هیجان همه گیری بیش از حد ساخته شده اند و اکنون در حال ساده سازی هستند.” او گفت. “فکر می کنم ما کمی رام تر بودیم.” Take-Two با توجه به ارزشش در امان نبود، زیرا در سال 2023 نیز موقعیت های خود را کاهش داد، البته نه به اندازه سایر شرکت ها.

فراتر از اخراج ها، کل استودیوها در سال 2023 بسته شدند. استودیوهایی که در سال 2023 بسته شدند، با استناد به چشم انداز توسعه فعلی و عوامل دیگر، شامل Mimimi، PixelOpus، Volition، BonusXP، و Tiny Human و غیره بودند.

غول بازی سوئدی Embracer نیز سال 2023 سختی را پشت سر گذاشت. او فاش کرد که یک معامله 2 میلیارد دلاری را در ساعت یازدهم به Savvy از دست داده است. این، از جمله عوامل دیگر، استودیو را بر آن داشت تا کارمندان خود را کاهش دهد، بازی‌ها را لغو یا به تاخیر انداخت و کل استودیوها را ببندد. جدیدترین آنها Free Radical Design است، استودیوی پشتیبان TimeSplitters، که Embracer هشدار می دهد در خطر بسته شدن قبل از کریسمس است.

بخوانید  ویژگی جدید بازی Like A Dragon: Infinite Wealth در پشت یک دیوار پرداخت قفل شده است
تحریریه مجله بازی یک گیمر