اپیزود معروفی از سریال Game of Thrones الهام بخش مبارزات بازی بود Senua Saga: Hellblade 2 بوده است.
اولین نسخه Hellblade به دلیل موارد زیادی مورد ستایش قرار گرفت، از به تصویر کشیدن مسائل مربوط به سلامت روان و روایت جذاب تا دستاوردهای فنی برجسته، اما مبارزات بازی مورد انتقاد قرار گرفت. ظاهرا استودیو Ninja Theory به دنبال بهبود قابل توجه این بخش در Senua's Saga: Hellblade 2 است. اگرچه سبک کلی مبارزه تا حد زیادی مانند قبل باقی خواهد ماند.
Xbox Wire در مقاله ای جدید به برخی از این پیشرفت ها در Hellblade 2 اشاره کرده است. قابل ذکر است که مبارزه در Hellblade 2 به طور کامل با استفاده از motion capture ارائه می شود. بنابراین، تمام حرکات Senoa و دشمنانی که در طول مبارزه با آنها روبرو می شوید، کاملاً بر اساس اجراهای ضبط شده توسط بازیگران واقعی است و نه فقط انیمیشن.
دام ماتیوسرئیس استودیوی Ninja Theory می گوید: «اگر تمام این حرکات، از دویدن و صعود گرفته تا مبارزه، از موشن کپچر به دست می آمدند، ریشه در واقعیت داشتند. این باعث می شود حرکات صاف و واقعی به نظر برسند. هدف اصلی این بود که مبارزات در طول این ماجراجویی قابل لمس باشد.
علاوه بر این، استودیو نینجا تئوری تصمیم دیگری گرفت: تمرکز بر نبردهای یک به یک. بنوا مک کینمدیر کمپین در مصاحبه با Gamesradar گفت: “دلیل اینکه ما نبردهای انفرادی را انتخاب کردیم این است که می خواهیم Senua در هر رویارویی احساس ناتوانی و ناامیدی کند.”
جالب اینجاست که بنوا مکون از قسمت Battle of the Bastards سریال Game of Thrones خبر داد الهام بخشیدن به درگیری های بازی از ابتدا Hellblade 2 بود: “(جان اسنو در آن قسمت) درست در وسط نبرد است و فقط به هر چیزی که به سمت او پرتاب می شود واکنش نشان می دهد. کنترل کامل بازی.»
Senua's Saga: Hellblade 2 در سری Xbox با این کار، نینجا تئوری به دنبال حس سینمایی تری است. این اثر در تاریخ ۱ ژوئن (۲۱ اردیبهشت) برای سری Xbox منتشر شد