کد منبع GTA 5 و فایل های Bully 2 لو رفت


Rockstar Games، سازنده بازی های GTA، با مشکل امنیتی دیگری مواجه شده است که می تواند ضربه بزرگی به آن وارد کند.

سال گذشته سال بسیار بدی برای Rockstar Games بود. سازنده سری بازی های Grand Theft Auto و Red Dead Redemption در سال 2022 هک شد و بیش از 100 گیگابایت محتوای پروژه های این شرکت در دسترس عموم قرار گرفت. این هک توسط یک جوان 18 ساله به نام آریون کورتاج مشخص شد که او از اوتیسم شدید رنج می برد و مدتی پیش در بیمارستان به حبس ابد محکوم شد. گزارش شده است که این هک برای Rockstar 5 میلیون دلار هزینه داشته است.

اکنون که زمان زیادی از این هک می گذرد و حتی بازی Grand Theft Auto 6 به صورت رسمی معرفی شده است، سورس کد کامل بازی GTA 5 (قسمتی از آن قبلا منتشر شده است)، قسمت هایی از کد بازی GTA 6 (که از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می کند) و تمام فایل های بازی لغو شده Bully 2 فاش شده است.

انتشار سورس کد کامل بازی GTA 5 می تواند دردسرهای زیادی را برای Rockstar ایجاد کند

چندین منبع خبری دانلود این کدها و فایل ها را تایید کرده اند. ظاهرا پس از لو رفتن فیلم ها و فایل های مربوط به Grand Theft Auto 6 در سال گذشته، مابقی آن منتشر نشد، اما پس از سرقت یک گوشی همراه حاوی سورس کد بازی GTA 5 در هتل، این کد در دسترس قرار گرفت. به تعداد بیشتری از مردم و مخفیانه از دست به دست منتقل می شود. قبلاً اکنون به طور کامل در اینترنت به اشتراک گذاشته شده بود.

بخوانید  گفتگوی بازیگر Chewbacca در نقش ووکی جدی در The Acolyte

فایل های بازی Bully 2 شامل تمام محتوای ایجاد شده برای پروژه لغو شده است. علاوه بر این ها، برخی از طرح ها و ایده های اولیه بازی GTA 5 نیز به بیرون درز کرده است. تاکنون نگرانی های زیادی در رابطه با سورس کد بازی GTA 5 وجود داشته است و حالا باید ببینیم که Rockstar Games چه اقداماتی را انجام خواهد داد تا با انتشار عمومی آن از مشکلات فنی آینده جلوگیری کند.

در حال حاضر، Rockstar Games در حال کار بر روی Grand Theft Auto 6 است که در سال 2025 بر روی کنسول های پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد. و Xbox Series X Xbox Series S منتشر خواهد شد. پیش بینی می شود تا یک تا دو سال دیگر شاهد عرضه این بازی مورد انتظار روی پلتفرم کامپیوتری باشیم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر