کارت گرافیک RTX 4080 Super بیش از 3 برابر سریعتر از PS5 ظاهر شد


Digital Foundry ویدیوی جالبی را منتشر کرده است که بر روی پتانسیل پردازش گرافیکی RTX 4080 Super، آخرین محصول انویدیا در مقایسه با کنسول PS5 متمرکز شده است.

Digital Foundry Group در جدیدترین مقاله سخت افزاری خود نگاهی به کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4080 Super انداخته است. به ارزیابی سطح عملکرد محصول جدید انویدیا رفت. سلسله کارت های گرافیک SUPER انویدیا با افزایش تعداد هسته های پردازشی یا ظرفیت حافظه گرافیکی، نسخه اصلی را ارتقا می دهند. اما در این تست هر سه بازی A Plague Tale: Requiem و Cyberpunk 2077 در کنار Alan Wake 2 مورد بررسی قرار گرفتند و از تنظیمات و وضوح یکسانی در هر دو طرف استفاده شد.

در همین شرایط، کارت گرافیک NVIDIA RTX 4080 Super تا 3.2 برابر سریعتر از پردازنده PS5 است. GPU جدید انویدیا بهترین عملکرد را در Cyberpunk 2077 نشان می دهد. اما خبر خوب برای گیمرهای رایانه شخصی این است که کارت گرافیک AMD Radeon RX 7900XTX در سطح مشابهی ظاهر شد، حداقل در A Plague Tale: Requiem و Alan Wake 2. شاید با هم RTX4080 Super کار می کند.

بررسی PS5 در مقابل RTX 4080 SUPER

اما در مورد بازی Cyberpunk 2077 باید گفت که 7900XTX به طور قابل توجهی کندتر از RTX4080S اما هنوز دو برابر سریعتر از PS5 است ظاهر می شود. همانطور که می بینید، کارت گرافیک رده بالای Nvidia به سطح فوق العاده ای از پردازش گرافیکی رسیده است و این نشان می دهد که کارت گرافیک RTX4090 انویدیا به عنوان قدرتمندترین و فعلی ترین مدل پرچمدار، از قدرت باورنکردنی برخوردار است.

شکاف بین عملکرد پردازنده گرافیکی رایانه شخصی و بهبود مستمر همچنان بر سطح پایین رقابت بازی های کنسول به رایانه شخصی سنگینی می کند و این آزمایش نشان می دهد که شکاف در جریان نسل به اوج خود رسیده است. بنابراین جالب است که ببینیم سونی با این کنسول PS5 Pro چه تغییراتی را برای کاهش این شکاف و در عین حال حفظ قیمت نهایی محصول خود در سطحی مناسب برای عموم اعمال خواهد کرد.

بخوانید  تاریخ ارائه Ubisoft Forward اعلام شد

می توانید با مراجعه به ادامه مطلب کانال یوتیوب Digital Foundry برای این بررسی به ویدیوی کامل نگاه کنید.

در نهایت، نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر