هنگامی که Final Fantasy XIV برای اولین بار با نسخه 1.0 عرضه شد، برای اسکوئر انیکس یک فاجعه بود، یویچی وادا، مدیرعامل وقت شرکت مجبور شد علناً عذرخواهی کند، زیرا معتقد بود که نام فاینال فانتزی را مخدوش کرده است. برای احیای MMORPG در حال مبارزه و نجات FFXIV به یک YoshiP خاص نیاز است.
چگونه Final Fantasy XIV ذخیره شد! – چگونه آن را ذخیره کرد
بهجای اینکه اسکوئر بهطور کامل دست به کار شود، نائوکی یوشیدا را مسئول FFXIV قرار داد، که FFXIV را به حالت سرگرمکننده و قابل بازی بهروزرسانی کرد، در حالی که همزمان روی نسخه 2.0، A Realm Reborn، که از صفر ساخته شده بود، کار میکرد. و اساساً یک بازی کاملاً جدید است که اعتماد طرفداران را جلب می کند و شهرت Final Fantasy را تجدید می کند. دیو کلاین کل این داستان و نحوه فرار Final Fantasy XIV را توضیح می دهد!
با این حال، برای نسخه 1.0 FFXIV، بسیاری از اعضای تیم به طور کلی در MMO بیتجربه بودند و برای جلب نظر طرفداران بیش از حد به پچهای آینده وابسته بودند.
در حالی که Final Fantasy XI در ابتدا با مشکل مواجه بود، Square و تیمش از وصلههایی برای رساندن FFXI به حالتی که بازیکنان دوست داشتند استفاده کردند و در نهایت به یک بازی پرطرفدار برای شرکت تبدیل شد. اما، پس از موفقیت باورنکردنی World of Warcraft، Square به دنبال یک رقیب واقعی بود و تصمیم گرفت تا یک MMORPG جدید در قالب Final Fantasy XIV ایجاد کند.
تحریریه مجله بازی یک گیمر