نقد و بررسی فیلم هیپنوتیزم بن افلک در جستجوی دختر گم شده اش

شرور هیپنوتیک پس از محاصره بن افلک

آیا فیلم پتانسیل پرداخت بیشتر را داشت، قطعاً دارد و ما انتظار داریم در طول فیلم پیچش های بیشتری داشته باشیم، متأسفانه سازندگان به سراغ چیزهایی رفتند که تماشاگر به راحتی متوجه آنها شود تا غافلگیری بزرگی نداشته باشد. البته شرکت کردن مکس بورنشتاین در تیم نویسندگی که سابقه نگارش فیلمنامه گودزیلا و دنباله های آن را دارد، شاید بی دلیل نبود. در نهایت، او تجربه ارائه یک فیلمنامه ساده را بدون درگیر شدن بیش از حد بیننده دارد و احتمالاً همان چیزی است که رودریگز به دنبال آن بوده است.

به نظر می رسد سازندگان فیلم تصمیم گرفتند از فیلمی که در ذهن داشتند الهام بگیرند و فیلم دلربا را جلو ببرند. در یک قسمت می‌توانیم الهام‌گیری از The Matrix را ببینیم و در بخشی دیگر اشاره‌ای به فیلم Inception داریم، اما آیا این پایان است؟ پاسخ منفی است و خیلی زود حتی ممکن است اشاره ای به فیلم World War Z ببینید. بنابراین مشکلی که بیننده ممکن است خیلی سریع متوجه آن شود این است که شما واقعاً یک شخصیت کامل و یکپارچه از فیلم نمی بینید و اینکه فیلم می خواهد با تصاحب آثار مختلف کار خود را پیش ببرد.

در واقع موضوع این است که فیلم در برخی قسمت ها خوب کار شده است، اما از طرفی چیزهای زیادی مانند شخصیت منفی یا گروهی که دنیای حوادث فیلم را کنترل می کنند، کم داشت و باعث می شود ما ببینیم. شخصیت اصلی داستان بیشتر شبیه یک ترمیناتور است که به دنبال شخصیت بن افلک است. بن افلک پس از بتمن می‌تواند قهرمان فیلم دیگری باشد. با وجود اینکه افلک در طول فیلم بازی قابل قبولی دارد، اما نمی توان همین را در مورد بقیه بازیگران اصلی گفت.

بخوانید  فصل سوم سریال Big Little Lies با حضور نیکول کیدمن تأیید شد

اگرچه فیلم هیپنوتیزم شروع جالبی دارد، اما هرچه جلوتر می رود و سعی می کند داستان خود را باز کند، مشکلاتش در همان زمان ظاهر می شود. قبلاً گفتم که فیلم بیشتر یادآور آثاری مانند ماتریکس است و تماشاگر به سرعت متوجه می شود که دنیای اتفاقات فیلم یا واقعی نیست و در تخیل شخصیت اصلی اتفاق می افتد یا اینکه شخصیت ها توانایی سفر به دیگری را دارند. بعد، ابعاد، اندازه. اما این مورد تا حد زیادی ناامید کننده است. اگرچه شخصیت شرور داستان شبیه ترمیناتوری است که به دنبال بن افلک است، اما همزمان شاهد صحنه های آشنا از آثار مختلف هستیم.

به جای توسعه یک ایده جدید، فیلم Hypnotic این ایده را از فیلم های دیگری مانند Matrix یا Inception کپی کرد.

درست است که تمرکز کلی داستان روی شخصیت بن افلک است، اما این اجازه نداد داستان شخصیت اصلی فیلم به نقطه ای که انتظار داشتیم برسد. از طرفی باعث شد شخصیت های دیگر فیلم هم در همین سطح به تصویر کشیده شوند و پیچیدگی ای که به خصوص از شخصیت منفی انتظار می رود را نبینید. بدیهی است که وقتی به تیم پشت فیلم هیپنوتیک نگاه می کنیم، می توان حداقل انتظار داشت.

بن افلک در خزانه بانک در فیلم هیپنوتیزم

فیلم ابتدا با یک جلسه روانشناختی آغاز می شود که در طی آن شخصیت اصلی سعی می کند بین دزدی دخترش و عدم وجود اثری از او ارتباطی پیدا کند و ما به سرعت شاهد یک سرقت از بانک هستیم که در آن همه چیز تا حد امکان عجیب اتفاق می افتد. . رسید. فیلم خیلی سریع به بیننده نشان می دهد که شخصیت ها یا شخصیت هایی در فیلم وجود دارند که قدرت و توانایی تأثیرگذاری بر دیگران را دارند و می توانند باعث شوند که یک فرد دست به کاری مانند کشتن یک همکار یا سرقت از بانک بزند.

بخوانید  Pokemon Sleep اکنون در ایالات متحده موجود است، بنابراین لباس خواب مورد علاقه خود را بپوشید

با توجه به طول، فیلم Enchanting تصمیم می گیرد به جای خلق دنیایی نسبتاً خاص و بدیع، به سادگی از آثار دیگر کپی کند و در نهایت واقعیت پشت داستان تا حد زیادی ناامید کننده است. بدیهی است که بیننده خیلی سریع متوجه می شود که زیر کاسه کاسه ای وجود دارد اما این قسمت مشکلات خاص خود را دارد. برای مثال تعریف و قدرت گروه پشت داستان در دنیای واقعی چندان مشخص نیست، اما در مقایسه با فداکاری شخصیت بن افلک و پازلی که او خلق کرده، نکته مثبت داستان است.

البته این مورد لطمه زیادی به داستان فیلم وارد کرد، اما به جرات می توان گفت رودریگز ممکن است در تمام این مدت به دنبال روایتی سرراست بوده و در این مورد نسبتا موفق بوده است. معمولاً فیلم زیاد روی یک موضوع نمی ماند و در پایان با توضیحی کوتاه به صحنه بعدی می رود. این مشکل به طور کلی باعث می شود که احساس کنیم فیلم در ابتدا تصمیم گرفت تجربه پیچیده تری ارائه دهد، اما در نهایت سازندگان فیلم متوجه شدند که گزینه ای برای اضافه کردن شاخ و برگ بیشتر به آن ندارند.

Hypnotic داستان کارآگاهی با بازی بن افلک را دنبال می کند که به دنبال کشف رمز و راز ناپدید شدن دخترش در حالی که درگیر یک برنامه امنیتی دولتی می شود و یک سری دزدی های باورنکردنی و پرمخاطب را کشف می کند. فیلم Enchanted از همان ابتدا با مفهوم جذاب خود به دنبال جذب طرفداران فیلم های Matrix و Inception است و می خواهد مرز واقعیت و تخیل را به چالش بکشد، اما آیا واقعاً توانست با پیچ و تاب های خود ما را شگفت زده کند و به پتانسیلی که انتظار داریم برسد؟

بخوانید  از دست رفتن ۲ میلیون مشترک سرویس PS Plus از زمان تغییر فرمت

حداقل رابرت رودریگز اینجا ثابت می کند که نمی توان از او انتظار داشت فیلمی مانند آلیتا: فرشته نبرد یا شهر گناه را تکرار کند. البته، رودریگز تجربه‌ای کاملاً سرگرم‌کننده در اینجا ارائه می‌کند، و اگر فقط به دنبال فیلمی هستید که وقت خود را اشغال کند، Enchantress انتخاب خوبی است. چون فیلم 90 دقیقه ای است و روند سریعی دارد و در طول داستان توقف های زیادی ندارد. این باعث می شود که فیلم خیلی طولانی نشود.

بن افلک در حال نمایش عکس دخترش در فیلم هیپنوتیزم

بن افلک هنوز هم می تواند قهرمان یک کشتی شکسته و در حال غرق شدن در چنین فیلمی باشد

اگرچه داستان فیلم هیپنوتیک در همان 90 دقیقه به پایان می رسد و ظاهرا حرفی برای گفتن نیست، اما رودریگز به طرز عجیبی راه را برای ساخت دنباله رها کرد. سوال اینجاست که آیا فیلم واقعا چنین پتانسیلی دارد؟ حداقل در این قسمت پاسخ کاملا منفی است و واقعاً نیازی به ادامه داستان نیست. مگر اینکه ایده جالب و جدیدی وجود داشته باشد که رودریگز حداقل در قسمت اول نتواند آن را پیاده کند و در ادامه آن امکان پذیر است. در هر صورت، اگرچه چراغ ها خاموش شده اند، فیلم Enchanted با توجه به پتانسیل هایش یک ناامیدی نسبتا بزرگ است.

فیلم هیپنوتیزمی با بازی بن افلک نشان می دهد که یک موضوع جالب و جذاب به تنهایی نمی تواند یک فیلم را موفق کند.