پل جیاماتی می گوید که جد او می توانست مکبث را بکشد

شاید پل جیاماتی با طلای اسکار در مراسم اهدای جوایز یکشنبه کنار نرفت، اما این بازیگر در مورد چیزی مهم‌تر از اضافه شدن به نامزدهای بهترین بازیگر مرد از لحاظ تاریخی صحبت کرد: پیوند داشتن با خانواده سلطنتی اسکاتلند.

جیاماتی در پادکست تاریخی خود به نام «چینواگ» که به همراه نویسنده «استفان اسما» مجری آن است، اعتراف کرد که عاشق همه چیز اسکاتلندی است، اما از ایده ساختن یک کت و شلوار در سفر اخیر احساس ترس کرد. او سپس در اولین سفر خود در سال 2003 برای American Splendor به آنجا رفت و در آنجا با تاریخچه خانواده اش آشنا شد.

او (از طریق بی‌بی‌سی) گفت: “من متوجه شدم که در شجره نامه خود به وضوح از نسل مالکوم سوم هستم. پادشاه مالکوم سوم، معروف به “شاه مالکوم سوم – سر بزرگ”. “من فکر می کنم “پنیر بزرگ” منظور آنها بود. من از نوادگان مستقیم آن هستم.”

جیاماتی که نام خانوادگی خود را از اصل و نسب ایتالیایی پدرش گرفته است، خانواده ای دارد که شامل تبار اسکاتلندی نیز می شود. او اضافه کرد که نمی‌دانست مردم چگونه این ارتباطات را تا این اندازه دور در تاریخ ایجاد کرده‌اند، اما هنوز در مورد این رابطه هیجان‌زده است.

او ادامه داد: «مالکوم سوم نیز مالکومی است که در نمایشنامه مکبث شکسپیر ظاهر می شود. “مالکوم در پایان این نمایشنامه بود که پادشاه شد. در واقع، او ممکن است – با دست خودش – شاه مکبث را کشته باشد. مکبث واقعی تاریخی ظاهرا پادشاه خوبی بود، او “آیا اینقدر خوب نبود. ظاهرا بد است.”

بخوانید  در حال پخش تریلر جدید Dragon Age: Dreadwolf مبتنی بر Solas

شکسپیر مکبث را به عنوان یک نجیب زاده شجاع به تصویر کشید که به یک قاتل خیانتکار تبدیل شده بود که جاه طلبی بر آن حکومت می کرد. شاه مکبث، ملقب به شاه سرخ، 17 سال سلطنت کرد و تا حد زیادی صلح آمیز بود. مکبث در ابتدا توسط پسرخوانده‌اش لولاک جانشین او شد، اما او تنها چند ماه سلطنت کرد و سپس توسط مالکوم سوم کشته شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر