پردازنده جدید AMD Ryzen 5 7500F بدون iGPU این هفته عرضه می شود


پردازنده AMD Ryzen 5 7500F به عنوان اولین پردازنده سکو AM5 این هفته بدون کارت گرافیک یکپارچه RDNA2 عرضه خواهد شد.

به نظر می رسد AMD به زودی یک پردازنده 6 هسته ای جدید بدون ویژگی مشترک تراشه های AM5 عرضه خواهد کرد. در بازار یک فروشگاه کره ای ادعا می کند که AMD قصد دارد یک CPU را در این هفته منتشر کند 6 هسته جدید را راه اندازی کنید. پردازنده Ryzen5 7500F اولین پردازنده دسکتاپ AMD از گرافیک یکپارچه پشتیبانی نمی کند. سبک نام گذاری این پردازنده نیز از سری Core F اینتل الهام گرفته شده است که گرافیک یکپارچه را غیر فعال کرده است.

طبق اولین اطلاعات در دسترس عموم، این CPU دارای 6 هسته پردازشی است و فرکانس کاری آن باید حدود 100 مگاهرتز کمتر از Ryzen 5 7600 باشد که هسته های کمتری دارد. این پردازنده در پایگاه داده وب سایت PugetBench ما آن را در مادربرد می بینیم از حافظه رم X670E و DDR5-4800 استفاده شده است.

مشخصات پردازنده AMD Ryzen 5 7500F

لازم به ذکر است که عدم پشتیبانی یکپارچه GPU به دلیل تغییرات در سومین چیپلت با نام IOD است. معروف است که او رانندگی کرده است. برای این نسل از پردازنده‌های دسکتاپ Ryzen، AMD به جای پرداختن به کاشی‌ها، GPU یکپارچه خود را در این چیپلت قرار داد. نسل قبلی تراشه های AMD Ryzen نیز فاقد iGPU بودند آنها بودند. سریال خاموش G از این تراشه ها که بر اساس سیلیکون APU تراشه های موبایل این شرکت طراحی شده است.

انتظار می رود این پردازنده حدود 10 دلار کمتر از Ryzen 5 7600 قیمت داشته باشد که با قیمت 229 دلار عرضه شد و اکنون به 219 دلار کاهش یافته است.

بخوانید  جدیدترین بازی رایانه شخصی رایگان GOG یک اکشن-RPG شایان ستایش است
تحریریه مجله بازی یک گیمر