پرتاب موشک، کشتی را در تلاش برای بازگشت به ماه به فضا می فرستد و پس از ورود مجدد منفجر می شود

ناسا و اسپیس ایکس امروز پرتاب موفقیت آمیز فضاپیمای خود به فضا را جشن می گیرند که گام دیگری در برنامه ناسا برای بازگرداندن انسان ها به ماه و در نهایت مریخ است. کشتی در حین ورود مجدد شکست و در اقیانوس هند سقوط کرد و طرح پرواز موفقیت آمیز نبود.

این سومین پرواز آزمایشی استارشیپ بود. آزمایش قبلی یک کشتی که بزرگترین موشکی که تا به حال ساخته شده بود، بسیار متفاوت به پایان رسید، زیرا این کشتی شروع به چرخش کرد و مدت کوتاهی پس از پرتاب منفجر شد.

ناسا در حال تخصیص پول به SpaceX و سایر شرکت‌های خصوصی است تا روی فناوری کار کنند تا انسان‌ها را از طریق برنامه Artemis به ماه برسانند. این جدیدترین پرتاب آزمایشی Starship، بدون حضور انسان، آخرین گام به سوی این هدف در فرآیند آزمایش و آماده سازی است.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، برنامه پرواز برای این آخرین آزمایش استارشیپ، پرتاب سفینه به فضای زیرمدار و انجام یک ورود مجدد با سرعت بالا، با فرود موشک Super Heavy در خلیج مکزیک و کشتی ستاره‌ای در اقیانوس هند بود. .

هدف نهایی این است که موشک و کشتی قابل استفاده مجدد برای پروازهای اضافی باقی بمانند، اما در مورد این آزمایش چنین نبود. همیشه برنامه ریزی شده بود که موشک و کشتی پس از ورود مجدد از هم جدا شوند. با این حال، هر دو قطعه در تلاش‌های خود برای فرود در اقیانوس با سرعت‌های آهسته‌تر در یک “نزول با موتور موشک” که باعث می‌شود ضربه در هنگام فرود کم شود، شکست خوردند.

بخوانید  فاش شدن تصاویر احتمالی از ریمیک بازی Silent Hill 2

صرف نظر از این، بیل نلسون، مدیر ناسا، این دستاورد را به اسپیس ایکس تبریک گفت و گفت: “ما با هم در حال برداشتن گام های بزرگی از طریق آرتمیس برای بازگرداندن بشریت به ماه هستیم و سپس به سمت مریخ می رویم.”

در اوایل سال جاری، ناسا از دستاورد دیگری استقبال کرد، زمانی که Intuitive Machines با حمایت مالی ناسا، برای اولین بار در بیش از 50 سال سفر فضایی آمریکا، با موفقیت یک کشتی را روی ماه فرود آورد.

یکی دیگر از شرکت‌های خصوصی آمریکایی، Astrobotic، در ماه ژانویه فرودگر ماه خود را به سمت ماه پرتاب کرد. با این حال، همه چیز به اشتباه پیش رفت. این کاردستی که مقداری از موهای جی اف کی و جورج واشنگتن و همچنین خاکستر خالق «جن رودنبری» خالق «پیشتازان فضا» را حمل می‌کرد، زنده نماند.

بازگشت به ماه برای ایالات متحده و سایر کشورها دشوار بود. در سال 2023، آژانس فضایی ژاپن، کاوشگر ماه خود را در فاصله 33 فوتی ماه قرار داد، پیش از اینکه ارتباط خود را با این فضاپیما قطع کرد، با این فرض که آن سقوط کرده است.

ناسا میلیون ها دلار بودجه در اختیار شرکت های خصوصی مانند Intuitive Machines و Astrobotic قرار داده است تا به پیشرفت سیستم های حمل بار تجاری به ماه کمک کند. در نهایت، ناسا می خواهد یک پایگاه ماه بسازد و راه های جدیدی برای تقویت اقتصاد در ماه بیابد.

تنها چهار کشور تا کنون روی ماه فرود آمده اند: ایالات متحده، روسیه، هند و چین. هیچ انسانی به جز وال کیلمر به مریخ نرفته است.

بخوانید  شفاف‌سازی نینتندو درباره احتمال ساخت بازی‌های درخواستی هواداران

تحریریه مجله بازی یک گیمر