واگذاری حق ساخت و فروش محصولات NUC از اینتل به ایسوس


پس از اینکه اینتل تصمیم گرفت سرمایه گذاری در محصولات سری NUC را متوقف کند، با ایسوس برای صدور مجوز تولید، توسعه، فروش و پشتیبانی از سیستم های NUC به توافق رسید.

بر اساس قرارداد اینتل و ایسوس، ایسوس مسئولیت تولید و فروش محصولات NUC را بر عهده خواهد داشت. سیستم‌های به اصطلاح NUC، رایانه‌های آماده اینتل با طراحی فاکتور فرم کوچک هستند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. پس از شایعاتی مبنی بر توقف تولید کامپیوترهای سری NUC، سرانجام اینتل آنها را تایید کرد. NUC حروف اول Next Unit of Computing خانواده ای از رایانه های فشرده، قابل ارتقا و قدرتمند اینتل است که برای همه مقرون به صرفه نبود. اما علاقه مندان به سخت افزار همیشه برای NUC احترام خاصی قائل بوده اند.

کامپیوترهای NUC اینتل

بر اساس قرارداد اینتل و ایسوس، پشتیبانی از نسل های 10 و 13 فعلی این محصولات ادامه خواهد داشت و توسعه محصولات آینده NUC نیز بر معماری نامشخصی تکیه خواهد کرد. لازم به ذکر است که Asus، ASRock و Gigabyte هر کدام کامپیوترهای جمع و جور خود را تولید کردند، اما به طور کلی محصولات اینتل پیشرفته تر بودند. به عنوان مثال، محصولاتی مانند سری Canyon که CPU را ترکیب می کند اینتل و پردازنده‌های گرافیکی گسسته Nvidia پرداخت می‌کردند.

با این قرارداد ایسوس حق توسعه سیستم های جدید NUC را دریافت کرد و باید منتظر عرضه سری NUC 14 توسط این شرکت باشیم. با این حال، این منوط به استفاده ایسوس از نام تجاری Intel NUC است. اینکه آیا ایسوس قصد دارد فراتر از طراحی معمولی miniPC NUC برود یا خیر، باید دید. طرح های جابجا شده و غیر معمول تر مانند دره رپتور یا سرپنت کانیون را اجرا کنیم یا نه. با این حال، این سیستم ها بسیار مورد توجه گیمرها هستند. علاوه بر سیستم‌های کلاسیک NUC، اینتل مدل‌های بازی Extreme را نیز تولید کرده است. به عنوان مثال، سیستم Beast Canyon NUC 11 که مجهز به کارت گرافیک فول سایز انویدیا بود. برای این کار، اینتل مجبور شد ظرفیت کامپیوترهای خود را افزایش دهد.

بخوانید  Meilleur Honkai : construction, compétences et compositions d'équipe de Star Rail Hanya

در پایان نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر