واقعیت و داستان در فیلم تتریس Apple TV + چیست



تنش ها در تتریس Apple TV+ بالا می رود، اما همه جهنم ها در لحظات پایانی فیلم از بین می روند. هنک راجرز (تارون اگرتون) به تازگی یک معامله بزرگ برای توزیع تتریس انجام داده است و اکنون باید قبل از اینکه KGB او را دستگیر کند، هر چه سریعتر از مسکو خارج شود. در طول فیلم، آژانس امنیتی روسیه تنها یک هدف در ذهن داشت: حفظ حقوق بازی ویدیویی که توسط الکسی پاجیتنوف (نیکیتا یفرموف) در اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده است. با توجه به اینکه راجرز سرسخت در ماموریتی است تا تتریس را به یک موفقیت جهانی تبدیل کند – و زمانی که سوار هواپیما می شود به این کار بسیار نزدیک تر می شود – ماموران دیوانه وار او را در یک تعقیب و گریز سرسخت ماشین تعقیب می کنند.

تتریس بر اساس مجوز بازی های ویدیویی واقعی راجرز و دوستی پایداری است که او با پاجیتنوف در طول راه ایجاد کرد. راجرز که تهیه کننده اجرایی این پروژه است، گفت که رانندگی تا فرودگاه در فیلم به میزان قابل توجهی فشرده شده است. راجرز به GameSpot گفت: «در فیلم بسیار هیجان‌انگیزتر از زندگی واقعی بود. اما طراح بازی هلندی گفت که این صحنه بیشتر احساسات او و پاجیتنوف را به تصویر می کشد. راجرز گفت: «ما بسیار مراقب بودیم که اتحاد جماهیر شوروی به درستی به تصویر کشیده شود. اگر می‌توانید تصور کنید که امروز به کره شمالی بروید و سعی کنید مخفیانه وارد یک وزارتخانه شوید، فکر می‌کنم که شما را به عنوان یک جاسوس به زندان می‌اندازد.» طراح بازی گفت که همیشه در ذهنش بوده است. او افزود: «الکسی می‌دانست که این درست است و ما در حال انجام ریسک‌های بزرگ بودیم.

بخوانید  بهترین بازی های مسافرتی موبایل برای تعطیلات 1402

کارگردان Jon S. Baird به یاد می آورد که راجرز گفته بود تتریس “100% از نظر احساسی درست است” و احساس کرد این خط رویکرد فیلم را خلاصه می کند. برد گفت: «او اساساً می‌گوید که ما داستان او و سفر الکسی را به درستی به تصویر کشیده‌ایم، اما بدیهی است که ما مجبور شدیم در جاهایی کمی هالیوود اضافه کنیم. او صحنه پایانی اوج را مثال زد: مطمئناً در پایان، عجله فرودگاه، تعقیب و گریز ماشین جایی است که ما این کار را انجام دادیم.

یکی دیگر از لحظات مهم فیلم، اخراج پاجیتنوف از خانه اش – و اخراج او – پس از اینکه فاش شد که او در مورد معامله با راجرز تماس گرفته است. پاجیتنوف در پاسخ به سوالی درباره صحت این اتفاقات گفت: در چنین فیلمی اغراق های هالیوودی زیاد است، سازش هایی وجود دارد. اما خالق تتریس همچنین گفت که این صحنه ها بار سنگینی را که او بر دوش داشته است را به تصویر می کشد. از نظر احساسی، کل این بخش از اتحاد جماهیر شوروی بسیار بسیار صادق بود، زیرا فشار عظیمی که در آن روزها کار می‌کردیم، با آن همه نفوذ ماکسول از طریق حزب کمونیست، احساس می‌کردیم.» در این فیلم، شرکت رابرت ماکسول (راجر آلم)، میرورسافت، برای کسب حقوق تتریس با راجرز رقابت کرد. ماکسول از ارتباط خود با میخائیل گورباچف، رئیس جمهور اتحاد جماهیر شوروی برای تأثیرگذاری بر این توافق استفاده کرد، اگرچه او ناموفق بود.

راجرز عنصر دیگری را اضافه کرد که بر روی پاجیتنوف ظاهر شد. “[Alexey’s] پدر یک دگراندیش بود و اساساً حرفه خود را از دست داد. راجرز گفت: “با دانستن این موضوع، او این ریسک بزرگ را انجام داد.”

بخوانید  Battlefield 2042 On Steam Now Has More Players Than Ever

و در حالی که دوزهای «اغراق هالیوودی» در سرتاسر فیلم پخش شد، برد گفت که حاوی «ضربه های سنگین احساسی» است. “با [Rogers] با الکسی ملاقات کنید و او را با بازی در نمایشگاه الکترونیک آشنا کنید، کارگردان گفت، “آنها دقیقاً همانگونه هستند که هنک به ما گفت.” او اضافه کرد که نحوه برخورد محافظان-مرزها با راجرز هنگام ورود به مسکو نیز نزدیک به واقعیت.” اما فکر می‌کنم نکته کلیدی برای من این است که او با الکسی پیشرفت می‌کند، زمانی که الکسی شروع به پذیرش او می‌کند و کمتر به او مشکوک می‌شود.” برد گفت: “این صحنه مورد علاقه واقعی هنک و الکسی است.”

در تتریس، پاجیتنوف در ابتدا نسبت به نیات راجرز تردید داشت. او سعی کرد از مرد غریبه دور شود، اما در نهایت او را به خانه پذیرفت. اینجاست که این دو شروع به برقراری ارتباط می کنند و پاجیتنوف شروع به بررسی امکاناتی می کند که راجرز برای بازی خود ارائه می دهد. “بیرد گفت: “این بچه ها بیش از 35 سال با هم دوست بودند. برای فیلم بسیار مهم بود که دوستی آنها را نشان دهند.” . “چون در پایان روز، این یک فیلم هیجان انگیز جنگ سرد، یک فیلم سریع و سرگرم کننده است. اما همچنین یک فیلم رفاقتی است.”

راجرز لحظه تعیین کننده دوستی آنها را به یاد آورد، زمانی که او و الکسی از طریق برنامه نویسی واقعی با هم پیوند خوردند. راجرز گفت: “ما هر دو طراح بازی هستیم و می گوییم قدرت BASIC را دست کم نگیرید – اینجاست که ما لبخند می زنیم، اکنون در مورد یک چیز صحبت می کنیم.” به یاد دارم که ساعت‌ها در مسکو در مورد آینده تتریس نه به عنوان یک تجارت بلکه به عنوان طراحی بازی صحبت می‌کردم. در فیلم، صحنه ای وجود دارد که تغییر در رابطه آنها را به تصویر می کشد، زیرا این دو با هم از خطوط کد عبور می کنند.

بخوانید  نتفلیکس همه برنامه‌های بازداشت‌شده، از جمله فصل‌هایی که تولید می‌کند، انجام می‌دهد

راجرز گفت: “این شروع دوستی ما بود که تا امروز ادامه دارد.” “اگر در یک محله باشیم، یک روز در میان، یک بطری شراب.”

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر