بررسی بازی Nice Death را داشته باشید

Have a Nice Death سعی می‌کند یک بازی سرکش جذاب، عمیق و درگیرکننده باشد، اما با وجود مشکلاتش، فقط یک تجربه خوب است. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

Have a Nice Death محصولی نیست که بتوانید به خاطر تاریخچه‌اش به آن اعتماد کنید و حتی سعی نمی‌کند شما را در آن فریب دهد. تنها نکته جالب بازی در قسمت داستانی، حضور شخصیت هایی با طراحی خنده دار است که برخی دیالوگ های بین آنها نظر شما را به خود جلب می کند. در این میان، ناتوانی در ارائه داستانی مفید و جذاب، باعث شد تا شخصیت ها آنطور که باید برجسته نشوند. تیم سازنده از داستان به عنوان نیروی محرکه برای توصیف گیم پلی بازی Have a Nice Death استفاده کرد.

عدم تعادل در طراحی و قدرت باس های مینی در مقابل بیس های اصلی می تواند مخاطب را آزار دهد

طراحی رئیس دوم پس از شکست Cute Have a Nice Death

علاوه بر این، مهارت ها و طلسم ها طراحی بسیار متنوعی دارند، اما اکثر آنها هیچ کاربرد عملی ندارند. از طرفی طراحی استفاده از اقلام بازیابی نوار سلامتی گاهی اوقات شما را از استفاده صحیح از آنها باز می داشت. به طور کلی، گیم پلی و مبارزه در Have a Nice Death سرگرم کننده است و می تواند شما را حداقل تا زمانی که بازی را شکست دهید سرگرم کند، اما فاقد عمق و جذابیتی است که طرفداران این سبک انتظار دارند.

از نظر بصری استودیو طراحی مجیک به طراحی های دستی روی آورد و عملکرد بسیار خوبی در این زمینه از خود نشان داد. طراحی کاراکتر و نحوه واکنش آنها به صحبت های دیگران یکی از مواردی است که لحظات سرگرم کننده ای را برای مخاطبان ایجاد می کند. جدای از المان های ذکر شده در قسمت طراحی، طراحی دشمنان و باس های اصلی در سطح خوبی قرار دارد. باس ها هم سخت هستند و هم مکانیک رزمی خودشان را دارند. با این حال، مینی باس ها آنطور که باید طراحی نشده اند و برخی از آنها حتی از باس های اصلی در همان محیط سخت تر هستند. Have A Nice Death هیچ مشکل فنی ندارد و بازیکنان می توانند بدون افت فریم یا باگ از یک تجربه روان لذت ببرند.

بخوانید  10 بزرگترین داستان سرگرمی سال 2022، از همه چیز در برادران وارنر. به اینکه آواتار 2 یک فیلم واقعی است
حال در بین بازی های Roguelike/Roguelite منتشر شده در پنج سال گذشته، دو بازی Hades و Dead Cells را می توان گل سرسبد این سبک دانست و کاربران زیادی را سرگرم کرده است. در همین حال، استودیوی طراحی مجیک، Have a Nice Death را در دسترسی زودهنگام در سال 2022 راه اندازی کرد و اکنون، پس از یک سال، به طور کامل منتشر شده است تا یک تجربه سرگرم کننده به سبک Roguelike/Roguelite ارائه دهد.

بسته به نحوه بازی و عناصری که انتخاب می کنید، می توانید استراتژی های مختلفی را اجرا کنید

یکی از مواردی که به جذابیت بیشتر بازی های این سبک کمک می کند، ساختار تصادفی اتاق ها و طبقات در هر محیط است. Have a Nice Death این را تا حدودی برآورده کرد. در طول تجربه بازی و پس از مرگ، تمام آیتم های جمع آوری شده خود را به جز شمش های طلایی که به دست آورده اید از دست خواهید داد. اکنون با شمش های جمع آوری شده می توانید چیزهایی مانند جادو و مهارت های مختلف، غذا و موارد دیگر را خریداری کنید. به عبارت دیگر سیستم مبارزه Have a Nice Death به این صورت است که یک سلاح اصلی دارد و می توانید از دو آیتم دیگر برای آسیب رساندن به دشمنان استفاده کنید. حالا این دو آیتم دیگر می توانند دو طلسم، دو مهارت یا ترکیبی از هر دو باشند. طلسم ها به نوار استقامت شما بستگی دارد، اما مهارت ها چند ثانیه خنک می شوند. بنابراین، بسته به اینکه چگونه بازی می کنید و چه چیزهایی را انتخاب می کنید، می توانید استراتژی های مختلفی را اجرا کنید.

بخوانید  فاش شدن حضور اسکارلت اسپایدر در تصاویر جدید انیمیشن مرد عنکبوتی 2

اولین محیط بازی Have a Nice Death

موسیقی یکی از نقاط قوت Have A Nice Death است. موسیقی متفاوت و جذاب بازی بسیار با فضا و فضای طنز بازی همخوانی دارد و حس این فضا را به خوبی به مخاطب منتقل می کند. همچنین از نظر صدا و افکت های صوتی نیز بازی در سطح خوبی قرار دارد. در نهایت، Have A Nice Death، با وجود الهاماتی که از بازی‌هایی به نام Roguelike/Roguelight گرفته است، به هیچ وجه در سطح آنها نیست. اما، هنوز هم به دلیل نقاط قوت، لحظات سرگرم کننده ای را فراهم می کند.

طنز و تعامل شخصیت ها بین آنها از جمله نکات مثبت و خوب Have A Nice Death است.

Have a Nice Death یک بازی سرکش است که در آن تیم سازنده 6 باس و 6 محیط مختلف را برای شما آماده کرده است. البته در هر دور از تجربه بازی، قرار نیست 6 محیط بازی را ببینید، در عوض محیط اول و آخر بازی ثابت است و در این بین می توانید دو محیط دیگر را به صورت انتخابی مشاهده کنید. به عبارت دیگر در هر دور از تجربه بازی، چهار باس و چهار محیط محتوایی را کشف خواهید کرد. اکنون هر محیط یا دپارتمان اصلی سازمان از طبقات مختلفی تشکیل شده است. طبقه خرید و فروش اقلام، طبقه چالش، طبقه خرید اقلام ریکاوری نوار سلامت و موارد مشابه مواردی هستند که در هر محیط برای شما آماده می شوند. علاوه بر این، در این بین می توانید با مینی باس های مختلف روبرو شوید.

وقتی یک بازی موفق منتشر می شود، چه توسط یک استودیو مستقل ساخته شده باشد و چه یک شرکت بزرگ بازی، دیگر بازی سازان سعی می کنند از آن الهام بگیرند و محصول خود را توسعه دهند. بنابراین برخی از استودیوها نوآوری های خود را به محصول نهایی تزریق می کنند، در حالی که برخی دیگر به سادگی پوست را تغییر می دهند.

بخوانید  یک تهدید توخالی وعده های Rabbit R1 نیز نادرست بود

بررسی بازی با توجه به نسخه کامپیوتری انجام شده است

بازی مبارزه با رئیس Nice Death را داشته باشید

در Have a Nice Death با دشمنان مبارزه کنید

داستان بازی در مورد شخصیتی به نام Death است که گمان می رود مدیر عامل سازمان Death نیز باشد. در واقع این عزرائیل بود که وظیفه گرفتن جان سایر را بر عهده گرفت. حالا دیگر از کار خود لذتی نمی برد و تصمیم می گیرد وظایف خود را به دیگرانی که در طول بازی با نام Sorrow می شناسیم محول کند.شخصیت داستان به سراغ کاغذبازی های سازمانش می رود و پس از مدتی او را آزار می دهد. در پایان، دث تصمیم می گیرد به شغل اصلی خود بازگردد، اما برای انجام این کار، او باید سایر Sorrows را شکست دهد و به آنها ثابت کند که رئیس کیست.

از نظر اسلحه، در ابتدای بازی می توانید اسلحه مورد نظر خود را از بین یکی از دو گزینه انتخاب کنید یا می توانید Have a Nice Death را با سلاح پیش فرض خود بازی اما وجود چند سلاح دیگر یا تنوع این سلاح های موجود نیز می تواند برای تجربه عمومی گسترش یابد. در این میان بد نیست به سیستم آپدیت نیز اشاره کنیم. هرچه دوندگی بهتری داشته باشید، امتیاز بیشتری در آن جهت به دست خواهید آورد و سطوح بالاتر مزایای دائمی مختلفی را به همراه خواهد داشت. با این تفاسیر و چیزهایی که در مورد گیم پلی و سیستم مبارزه Have a Nice Death گفته شد، آیا به خوبی مشبک می شوند و تجربه یکپارچه ای را ارائه می دهند؟ متأسفانه عدم تنوع در میان سلاح های اصلی و نوع نسبتاً خشک انیمیشن ضربات قهرمان باعث شد که سیستم رزمی آن طور که باید تجربه روانی را ارائه ندهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر