نیم قرن پس از آپولو 17; فیلم بازسازی شده از آخرین سفر انسان به ماه به طرز خیره کننده ای دقیق است

50 سال پیش، اندکی پس از نیمه شب 7 دسامبر، ماموریت آپولو 17 از سکوی پرتاب فلوریدا بلند شد. حضور یوجین سرنان و هریسون جک اشمیت و رونالد ایوانزاین ششمین و آخرین پرواز فضایی ناسا به سطح ماه بود.

در پرتاب تاریخی آپولو 17، ساندرسر هشت تصویر بسیار واضح از کتاب خود را به همراه شرح‌ها با وب‌سایت Erez Technica به اشتراک گذاشت. سپس با زومیت همراه باشید تا این تصاویر به یاد ماندنی را مرور کنیم.

تصاویری از آپولو 17

سرنان و اشمیت سه روز را در ماه گذراندند و با مریخ نورد خود رکوردهای طولانی ترین مسافت پیموده شده بر روی سطح ماه (7.6 کیلومتر) و میزان بازگشت سنگ ماه را شکستند. اما امروزه، آنچه که احتمالاً از آن مأموریت بیشتر به یاد می‌آید، این واقعیت است که آپولو 17 آخرین فرود انسان بر روی ماه یا حتی آخرین سفر انسان فراتر از مدار نزدیک زمین بود.

یکی از لحظات به یاد ماندنی این ماموریت، پیامی بود که سرنان قبل از بلند شدن ماژول ماه از سطح ماه برای کنترل ماموریت روی زمین فرستاد. او گفت که انسان در آینده ای نه چندان دور به ماه بازخواهد گشت. خیلی بعد، در صحبت با رسانه ها، مشخص شد که منظور او دهه ها بعد نبوده است. زمانی که سرنان پنج سال پیش در سن 82 سالگی درگذشت، او هنوز آخرین کسی بود که روی ماه قدم گذاشت.

در اوایل سال جاری، یک عکاس بریتانیایی به نام اندی ساندرز کتابی به نام «بازسازی آپولو» منتشر کرده است که حاوی 400 عکس از مأموریت های آپولو است. فضانوردان در طول برنامه آپولو حدود 20000 عکس با دوربین های هاسلبلاد گرفتند. ساندرز از تکنیک های مختلف ویرایش تصویر، از جمله انباشتن فوکوس از فیلم های ویدئویی 16 میلی متری، برای بازسازی فیلم از این ماموریت های نمادین با وضوح بسیار بیشتر از قبل استفاده کرد.

بخوانید  Halo Infinite Players Criticize Newest Microtransaction Bundle For High Prices