نقد و بررسی فیلم تتریس پشت صحنه بازی ویدیویی معروف

هنک راجرز با خالق تتریس و جاسوس KGB در ماشین در فیلم تتریس

اما چه چیزی تتریس را به یک فیلم بیوگرافی خوب تبدیل می کند؟ البته من در مورد گرافیک مفرح و جذاب فیلم به سبک بازی های Pickles صحبت نمی کنم، بلکه در مورد نحوه روایت داستان صحبت می کنم که در قالب یک رقابت هیجان انگیز توصیف می شود که هنک راجرز تقریباً هیچ چیز در آن ندارد. از دست دادن و در طرف مقابل همه به دنبال برتری هستند. برنده شدن در این معامله عالی است. اگرچه اتفاقات فیلم در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد، اما جریان فیلم به گونه ای است که هر ساعت باید منتظر اعلام یک تغییر بزرگ باشید.

توانایی زیاد اگرتون در بازی کمدی و شوخی و حتی نشان دادن موقعیت‌هایی که راجرز دچار شکست‌های روحی و عصبی می‌شود باعث شد ما شخصیت آسیب‌پذیری را ببینیم که از هر فرصتی برای نجات خود، خانواده و تجارتش استفاده می‌کند و می‌خواهد بهترین باشد. دوست جدید. معرفی یک شخصیت باورپذیر هنک راجرز در واقع کاری است که اگرتون باید انجام می داد و او در این هدف موفق شد.

هنک راجرز با بازی تارون اگرتون در حال تماشای اولین گیم‌بوی در دفتر نینتندو آمریکا در تتریس

در کل فیلم به خوبی روند رقابت کنسول ها به خصوص کنسول های دستی آن زمان و رقابتی که برای برتری وجود داشت را به خوبی نشان می دهد و اینکه چقدر مهم است که یک کنسول عرضه شود و یک بازی مناسب برای فروش آن عرضه شود. به این ترتیب فیلم تتریس اگرچه شاید در نگاه اول هدف آن نبوده باشد، اما نشان می دهد که تتریس چه تاثیری بر موفقیت کنسول گیم بوی در آن زمان داشته است و این بازی چقدر برای شکل دادن به آینده این کنسول قابل حمل اهمیت داشته است. . و برنامه های نینتندو

اساساً، فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای به دلیل عمومیتشان اغلب به فیلم‌های خسته‌کننده تبدیل می‌شوند. زیرا بسیاری از مراحل فیلم در مورد نمایش حقایق است و هیجان زیادی به آن اضافه نمی شود. به همین دلیل است که بسیاری از کارگردانان با ایجاد تغییراتی و جذب تماشاگر به فیلم خود سعی در رفع این مشکل دارند. حتی اگر به معنای تغییرات در داستان یا لحن فیلم باشد. با این حال تتریس موفق شد در بخشی که هدف اصلی آن است موفق شود و تماشاگر را تا پایان روی صندلی نگه دارد تا سرنوشت ماموریت هنک راجرز را ببیند.

بخوانید  Hundreds Of Horror Games Are Discounted In Fanatical's Scream Sale

فیلم تتریس با بازی تارون اگرتون داستان پشت صحنه کسب حق تولید و توزیع بازی تتریس و به شهرت رسیدن آن را به تصویر می کشد.

مقاله مرتبط:

تتریس یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی کلاسیک است که احتمالاً بخش بزرگی از خاطرات کودکی ما را تشکیل می‌دهد و در دوران کودکی، بسیاری از مردم دوست داشتند بازی‌هایی مانند تتریس را انجام دهند. اما آیا می‌دانستید که منشأ این بازی برخلاف انتظارات از شوروی می‌آید و جنگ بزرگی برای حق تولید و توزیع آن در سراسر جهان شکل گرفته است؟ فیلم تتریس داستان واقعی تلاش هنک راجرز برای افشای تلاش شرکت‌ها برای سرقت خالق تتریس و تضمین حقوق تولید و توزیع با همکاری نینتندو را روایت می‌کند.

در نگاه اول، ساخت فیلمی بر اساس داستان تتریس ممکن است عجیب به نظر برسد. به خصوص در دورانی که بازار بازی های داستان محور بسیار داغ است و شاید ما این عقیده را داشته باشیم که چرا باید به سراغ تتریس داستانی برویم در روزگاری که اکنون بازی های معروف بیشتری وجود دارد. فیلم تتریس از همان ابتدا خیلی سریع به سر اصل مطلب می رسد. هیچ داستان پس زمینه ای وجود ندارد و ما فقط از همان ابتدا می بینیم که چگونه بازی جدید هنک راجرز شکست می خورد و او شیفته تتریس می شود.

فیلم تتریس در نهایت به هدف مورد نظر خود یعنی ارائه فیلمی می رسد که داستان تتریس را به عنوان فیلمی مهیج با لایه هایی از طنز و کمدی به تصویر می کشد و از طرفی اهمیت فوق العاده این داستان را به تماشاگر منتقل می کند. فیلم تتریس مشکلاتی دارد اما بازی بسیار خوب تارون اگرتون و همچنین روایت سریع و جذاب فیلم باعث می شود بر این مشکلات غلبه کنیم و فقط از تماشای فیلم و تاریخچه حقوق بازی تتریس لذت ببریم.

اما فیلم تتریس برای موفقیت به چه چیزی نیاز دارد؟ بدون شک بازیگری مناسب برای هنک راجرز که می تواند از او شخصیت مهمی در داستان فیلم بسازد و بیننده را نگران وضعیتش در شوروی و موفقیت یا شکستش در ماموریتش کند. تارون اگرتون در فیلم تتریس نقش هنک راجرز را بازی کرد و قطعا شاهد یکی از نقش های او هستیم. بدون شک بازی او در این فیلم هنوز با سریال Rocketman یا Blackbird فاصله دارد، اما او واقعاً وارد دوره ای شده که می تواند در فیلم خودش بازی کند.

بخوانید  احتمال افزایش قیمت اشتراک Game Pass قوی تر می شود

اگرچه در نگاه اول شاید رقابت برای کسب امتیاز بازی تتریس چندان هیجان انگیز نباشد، اما نوع داستان سرایی و اضافه شدن لحن کمدی به فیلم باعث شد به سراغ فیلمی برویم که سعی دارد داستانی جذاب را روایت کند که شاید حتی خیلی از بازیکنان قدیمی هم این خبر را ندارند که یک فیلم سرگرم کننده بگویند و ارائه کنند. این مهم است زیرا ممکن است یک گروه به جای تماشای یک بیوگرافی خشک به دنبال سرگرم شدن با داستان فیلم باشند.

فیلم تتریس با اضافه کردن لحنی کمدی، داستانی هیجان انگیز از پشت صحنه چگونگی انتقال حقوق بازی تتریس به استودیوهای خارج از کشور را روایت می کند.

در حالی که فیلم تتریس در ارائه داستان پشت صحنه حقوق تولید بازی به خوبی عمل می کند، اما در مورد زندگی شخصی هنک راجرز چندان خوب عمل نمی کند. این فیلم سعی می کند نشان دهد که هنک راجرز در حال راه رفتن روی طناب است و هر لحظه ممکن است همه چیز از جمله خانواده اش را از دست بدهد. اگرچه خانواده هنک در ابتدا نقش پر رنگی را در داستان فیلم بازی می کنند، اما به تدریج با شروع قسمت شوروی، نقش آنها ضعیف و ضعیف تر می شود و در واقع سرعت و هیجان فیلم را قربانی می کنند.

در واقع آنها کم کم به بخشی از فیلم تبدیل می شوند که گویی سکانسی استراحت بین دو نیمه فیلم هستند و هنک و بینندگان را برای موج بعدی هیجان و سفر به شوروی آماده می کنند. اگرچه بخشی از هدف فیلم به چالش کشیدن زندگی شخصی هنک راجرز است، شخصی که در نهایت حقوق بازی تتریس را به دست آورد، اما در نهایت در این فیلم موفقیت چندانی حاصل نمی شود، و اگرچه مشکل بزرگی با طرح داستان نیست. فیلم، هنوز هم می تواند باشد نکته منفی بزرگ فیلم این است که لقب گرفته شود.

بخوانید  Alan Wake 2 با این که یک بازی ترسناک بقای کارآگاهی عجیب و غریب است، از بین نمی رود

نگاه تارون اگرتون به صفحه نمایش در تتریس

سر نینتندو در حال بازی تتریس در فیلم تتریس

اگر می خواهید به نقطه اوج بازی اگرتون اشاره کنید، فکر می کنم باید به زمانی اشاره کنیم که او شیفته بازی تتریس می شود یا وقتی برای اولین بار کنسول Game Boy را می بیند، به نوعی تتریس بازی می کند. اگر او واقعاً برای اولین بار تجربه می کرد، این چیزی است که ما را به اجرای بسیار خوبی از اجرتون می رساند. شاید فیلم تتریس یک اقتباس مستقیم از بازی های ویدیویی نباشد، اما این فیلم قطعا یکی از بهترین اقتباس های سینمایی از بازی های ویدیویی است.

در چند سال گذشته شاهد افزایش اقتباس‌های بازی‌های ویدیویی بوده‌ایم که نمونه‌های موفقی مانند فیلم‌های سونیک و اخیراً انیمیشن ماریو را شاهد بوده‌ایم. اما چه در فیلم ها و چه در تلویزیون، به ندرت اقتباسی از پشت صحنه یک بازی ویدیویی محبوب دیده شده است، و فیلم تتریس به داستان پشت صحنه حقوق تولید و توزیع بازی تتریس می پردازد، از جمله احتمالا بسیاری از علاقه مندان به این بازی و یا حتی بازی های ویدیویی از این داستان جالب و هیجان انگیز نشنیده اند.

شاید داستان گرفتن حقوق تتریس و افشای رسوایی دزدی سازنده و سازنده آن چندان هیجان انگیز نبود، اما واقعیت آن دوره شوروی و ماهیت روایت فیلم تغییر کرده است. این سوال. فیلم از یک طرف سعی می کند نشان دهد که هنک راجرز چقدر حاضر است روی زندگی خود برای رفتن به اتحاد جماهیر شوروی شرط بندی کند و از طرف دیگر چهره دیگری از این کشور در آن زمان را نشان دهد.

فیلم تتریس را می توان یکی از بهترین اقتباس های بازی های ویدیویی نامید. اگرچه این اقتباس مستقیم از بازی تتریس نیست

تحریریه مجله بازی یک گیمر