نقد و بررسی سریال Masters of the Air: The Last Flight

سریال Masters of the Air اگرچه اشتباهات و اشتباهات خود را دارد اما در نهایت اثری باکیفیت و خوش ساخت با تم جنگ جهانی دوم است.

سریال The Band of Brothers بدون شک یکی از بهترین سریال ها با موضوع جنگ جهانی دوم است و پس از آن The Pacific. اکنون، بیش از یک دهه بعد، نوبت به یک دونالد ال. میلر از راه رسید و سریالی بر اساس رمان Lords of the Sky و پخش در Apple TV Plus ساخت که داستان واقعی و بسیار شخصی پسران بمب افکن آمریکا در جنگ جهانی دوم را دنبال می کند.

اکنون سوال اصلی این است که آیا سریال Masters of the Air توانسته مسیر دو سری اول را طی کند یا در این مسیر شکست خورده است؟ این سریال نیز مانند دو تجربه قبلی سعی در به تصویر کشیدن پس زمینه ذهنی خلبانانی دارد که ماموریتی قهرمانانه برای رویارویی با واقعیت جنگ را تصور می کنند. در طول آن شاهد حضور شخصیت های زیادی هستیم که ممکن است بسیاری از آنها در اولین ماموریت سقوط کنند و کشته شوند.

آستین باتلر در نقش باک و کولوم ترنر در نقش باکی در برابر بمب افکن B-17 در Masters of the Air

اگرچه سریال Lords of the Sky برخلاف دو سریال اصلی، بیشتر در مکان هایی مانند یک فرودگاه در انگلستان می گذرد، اما این بدان معنا نیست که قرار نیست زشتی ها و وحشت های جنگ را به تصویر بکشد. در عوض مهمترین ماموریت سریال یعنی ترس از نیروها را منتقل می کند که طی آن افرادی را می بینیم که معتقدند ممکن است بعد از این ماموریت دیگر برنگردند و این آخرین سفر یا وعده غذایی آنها خواهد بود.

سری Masters of the Air برای به تصویر کشیدن نبرد هوایی با بهترین کیفیت ممکن از هیچ چیزی دریغ نکرده است

با این حال، در چنین اثری نیز انتظار می رود که به جای نمایش قهرمانانه تلاش جمعی در جنگ، ترس و وحشت آنها را به تصویر بکشد و نشان دهد که ترس از عدم بازگشت به خانه تا چه اندازه بر آنها تأثیر می گذارد. اگرچه این سریال در برخی از قسمت های خود تا حدودی شعارهایی را به همراه دارد، اما به نظر می رسد اهداف اصلی خود را فراموش کرده و می خواهد به مسیر دیگری برود.

بخوانید  پاسخ یک متخصص اسلحه به شورش: تفنگ های طوفان شن، قسمت 2

هدف از ساخت چنین سریالی نباید تنها نمایش قهرمانان جنگ باشد، بلکه سازندگان نباید فراموش کنند که در چنین جنگی برنده واقعی وجود ندارد و مردم بزرگترین بازنده جنگ هستند. اما سریال تا حدی تحت تاثیر این مشکل قرار می گیرد که می تواند برای سایر بینندگان کمی آزاردهنده باشد و در واقع احساس می شود که سازندگان سریال گاهی به دنبال افسانه می گردند و مشکلاتی را که جنگ ایجاد می کند فراموش می کنند.

خدمه بمب افکن آمریکایی از سریال Masters of the Air لذت می برند

اما این گاف ها زیاد بیننده را آزار نمی دهد، اما این مشکل باعث ایجاد مشکل دیگری می شود. مانند کارهای قبلی، شاهد حضور شخصیت های زیادی در سریال هستیم که البته تمرکز بیشتر روی چند شخصیت خاص است. تا اینجای کار مشکل اساسی وجود ندارد و واضح است که انتظار داریم گروه بزرگی از شخصیت ها را ببینیم که احتمالاً فقط در یک قسمت خواهیم دید.

سریال شخصیت های زیادی را در طول داستان معرفی می کند، اما به طور کلی تمرکز بر روی چند شخصیت خاص است که باعث می شود داستان بهتر بیان شود و بتوانیم با این شخصیت ها و مشکلاتی که با آن مواجه هستند ارتباط بهتری برقرار کنیم. درست است که هدف سریال نشان دادن یک مقطع تاریخی مهم است، اما ما مستند تماشا نمی کنیم و نیاز به ارتباط با شخصیت های سریال داریم و سریال در این زمینه تا حد زیادی موفق بوده است.

شخصیت هایی مثل باک و باکی که در واقع شخصیت های اصلی سریال هستند و دوستی که بین آنها شکل می گیرد نقطه قوت داستان است و از طرفی شخصیت کرازبی یکی دیگر از شخصیت های اصلی داستان است. سریال به خوبی توانست این شخصیت ها را به تصویر بکشد، دغدغه ها و مشکلات هر شخصیت، مسیری که در طول داستان طی می کنند و تنش و ترسی که از آن رنج می برند، همه اینها باعث شد تا در کنار شخصیت های تاثیرگذار و جذاب سریال قرار بگیریم. نیاز دارد.

بخشی از این موضوع به دلیل انتخاب بازیگران مناسب باید در نظر گرفته شود. مانند سری قبل، در این سریال نیز شاهد حضور بازیگران شناخته شده و همچنین بازیگران نوظهور هستیم و همین امر به بهتر به تصویر کشیدن این شخصیت ها کمک زیادی کرد. بری کیوگان ممکن است فقط برای سه قسمت از سریال حضور داشته باشد، اما او عملکرد مناسبی ارائه می‌کند و باعث می‌شود به سرنوشت شخصیت اهمیت دهیم.

بخوانید  کارگردان Winnie the Pooh: Blood and Honey در حال تبدیل شخصیت های محبوب دوران کودکی به هیولاهای تشنه به خون

سریال Masters of the Air در برخی قسمت ها به سراغ داستانی متفاوت می رود که بیننده را سردرگم می کند.

از طرفی انتخاب آستین باتلر و کولوم ترنر انتخاب هوشمندانه ای برای نقش های اصلی سریال بود که نشان دهنده قدرت بازیگران سریال در کنار آنتونی بویل است. در واقع انتخاب تنها بازیگران مشهور نمی تواند رمز موفقیت سریال باشد و سازندگان فیلم با آگاهی کامل از این موضوع، توجه زیادی به انتخاب بازیگران مناسب داشتند. اگرچه این سریال در انتخاب بازیگران مناسب از حساسیت خوبی استفاده کرده است، اما از یک مشکل اساسی نیز رنج می برد و آن عدم تمرکز روی خط داستانی است.

اگرچه مجموعه Masters of the Air سعی می کند خط داستانی خاصی را دنبال کند، اما در طول داستان بارها شاهد انحراف از این تمرکز و حرکت به سمت داستان های فرعی هستیم. سریال به طور کلی می خواهد فضای جنگ در مناطق مختلف مانند کشورهای دیگر و موضوع فراریان در زندان ها را به نمایش بگذارد اما زمان ندادن باعث می شود بسیاری از این قسمت ها عمق چندانی نداشته باشند.

کرازبی در سریال Masters of the Air

در واقع سریال سعی می کند سریال را از دید یک شخصیت فرعی دنبال کند، اما در نهایت آن قسمت خوب کار نمی کند و چند قسمت دیگر هم اکنون می خواهند همین نوع داستان را از سریال دنبال کنند. دیدگاه شخصیت اصلی مشکل اصلی اینجاست که سریال باید زمان بیشتری را به خط داستان یا شخصیت اختصاص دهد و به جای پخش یک فایل صورتی برای بیننده ای که فیلم در آن اتفاق می افتد، زمان را برای بیننده باورپذیرتر کند. بازه زمانی.

مشکل بعدی شروع می شود، به عنوان مثال در قسمت هشتم شاهد ورود خلبانان رنگی هستیم که این حس را به بیننده القا می کند که نقش مهمی در داستان خواهند داشت. دیدن قسمت های مختلف جنگ بدون شک نکته مثبتی است، اما به شرطی که به درستی انجام شود. ما در حال تماشای یک قسمت کامل هستیم که به یک گروه کاملاً جدید اختصاص داده شده است، و احساس می کنیم که آنها به نمایش باک و باکی کمک خواهند کرد.

بخوانید  احتمال انتشار اولین تصویر شخصیت شرور MODOK در فیلم Ant-Man 3

اما نتیجه چیست؟ ما شاهد یک پاسخ منفی بزرگ هستیم و این شخصیت ها تنها در یک قسمت ستاره سریال هستند و در قسمت بعدی فراموش می شوند. در واقع این مشکل تنها با دانستن سرنوشت آن ها حل نخواهد شد و سازندگان به جای صرف قسمت های زیادی از سریال برای نمایش قسمت های بیهوده و خسته کننده، می توانستند این شخصیت ها را معرفی کنند و یا دامنه کاراکترها را بهتر و بیشتر کاهش دهند. روایت منسجم

با این حال، سریال Masters of the Air در قسمت پایانی به نوعی جبران می کند و با وجود مشکلاتی که در بالا ذکر شد، پایانی را که انتظارش را داریم به ما می دهد. این زنجیره در بخش های دیگر نیز از عملکرد موفقی برخوردار بوده است. این سریال در نمایش جنگ و نبردها عالی عمل کرد و هزینه زیادی برای نمایش نبردها خرج شد. از سقوط بمب افکن ها تا تلاش های نجات آنها، شاهد صحنه های مرگبار و گاه ترسناکی هستیم که می تواند نفس بیننده را بند بیاورد.

این سریال در بخش فنی بسیار خوب عمل می کند و مسائلی را که در بخش داستان دیده می شود پوشش می دهد. در واقع، نبردهای هوایی گاهی شبیه یک فیلم به نظر می رسند و این به بهترین شکل در قسمت 5 که نقطه عطف این نبردها محسوب می شود، دیده می شود. حتی بیننده نیز با تماشای چنین تصاویری می تواند احساس ترس کند و احساس ترس به خوبی تحریک می شود.

سریال Masters of the Air اثر کاملی نیست اما یکی از بهترین آثار اقتباس شده از دوران جنگ جهانی دوم است که با بازیگران بسیار خوب و بودجه بالا برای نمایش نبردهای حماسی و حماسی تبدیل به اثری شگفت انگیز و سرگرم کننده شده است. جنگ ها سریال اربابان آسمان یکی از بهترین آثار شبکه اپل تی وی پلاس است و اگر به چنین دورانی علاقه دارید و یا می خواهید داستانی را در چنین عصر تاریکی تماشا کنید، قطعا پیشنهاد می شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر