نقد و بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor

اکنون با گذشت چهار سال از Fallen Order، آخرین نسخه Star Wars Jedi در دسترس کاربران قرار گرفته است. جایی که کل بازیگران بالغ‌تر و بهتر از همیشه روی صحنه هستند تا تماشاگران را سرگرم کنند. اما سوال اصلی این است: آیا Star Wars Jedi: Survivor یک بازی بالغ و جذاب مانند قهرمانش است؟ پاسخ هم بله و نه است. ما محصولی را دیده‌ایم که دارای نقاط قوت زیادی است، اما نقاط ضعف آن بر قسمت پایینی آن سنگین‌تر است.

شخصیت پردازی شخصیت های منفی نقطه ضعف بازی نیست و در سطح خوبی قرار دارد اما اصلا با شخصیت های منفی خاطره انگیز روبرو نیستیم.

داستان بازی پنج سال پس از وقایع Fallen Order روایت می شود. اکنون گریز، مرین و سیر دیگر در کنار Kestis نیستند و در جریان معرفی بازی شاهد یک شوالیه جدی هستیم که همراه با Akona وارد سیاره Croscant شده تا علاوه بر نابودی نیروهای امپراتوری، اطلاعاتی را از سناتور Dahu Sejan بدزدد. با این حال همه چیز مطابق میل او پیش نمی رود و شاهد نابودی کشتی مانتیس هستیم. اکنون، کل کسیس وارد سیاره Koboh شده است تا آخوندک ها را تعمیر کند، گریز را ملاقات کند و کشتی خود را راه اندازی کند.

در نهایت، Star Wars Jedi: Survivor در نوع خود محصولی جذاب و سرگرم کننده است. وجود داستان گویی و شخصیت پردازی مناسب در کنار سیستم مبارزه و اکتشاف ارزشمند، چیزی است که همه بینندگان جنگ ستارگان را سرگرم می کند، اما تاثیر مستقیم بسیاری از مسائل فنی بر روی کاربر تجربه، نادیده گرفتن این مسائل را غیرممکن کرده است.

Star Wars Jedi: Survivor یک بازی بصری خیره کننده است. نور و جزئیات محیطی از استاندارد و کیفیت خوبی برخوردار هستند. علاوه بر این، کات سین های سینمایی بازی به مخاطب کمک می کند تا داستان را روایت کند و لحظات سرگرم کننده ای را برای شما رقم بزند. چیزی که باعث شد آخرین ساخته Respawn Entertainment کیفیت لازم را نداشته باشد و تمام نقاط قوت بازی را زیر سایه خود قرار دهد، عملکرد فنی آن بود. از نظر فنی، Survivor پورت بسیار بدی است. وجود اشکالات و باگ های متعدد و همچنین مسائل مربوط به لکنت و افت فریم، باعث شد تا پیمایش و مبارزه با بازی کمتر از آنچه که باید لذت بخش باشد.

البته در آپدیت اخیر بازی کامپیوتری تا حدودی این مشکلات برطرف شده است اما بازی همچنان نیاز به بهینه سازی بیشتری دارد و در شرایط فعلی حداقل نسخه کامپیوتری Star Jedi Wars: Survivor را نمی توان توصیه کرد. موسیقی بازی Star Wars Jedi: Survivor دقیقاً همان چیزی است که طرفداران جنگ ستارگان انتظار دارند و ترکیب آن با صداگذاری و جلوه های صوتی بازیکن را در فضا و فضای بازی غرق می کند.موسیقی باعث شد که کات سین های سینمایی بازی بتواند القا کند. لحظات شاد، دراماتیک، و غمگین خوب است.

بخوانید  فیلتر Discord حذف شد - Zoomji

مارین و کل در فیلم Star Wars Jedi: Survivor با هم صحبت می کنند

به عنوان مثال، Stance Blaster به شما امکان می دهد یک شمشیر نوری را در یک دست و یک بلستر را در دست دیگر بگیرید. بنابراین ضربه سنگین شما با شمشیر نوری جای خود را به شلیک بلستر می دهد. قطعا برای نبردهای دوربرد و آزار و اذیت دشمنان گزینه خوبی است. اما دشمنانی که سلاح های سنگین دارند و یا باید به سرعت دفاع آنها را بشکنید، موضع مذکور گزینه مناسبی نیست. در همین حال، Dual Blade یا Crossguard گزینه های مناسب تری برای کسانی هستند که می خواهند سرعت ضربه را فدای قدرت و آسیب بیشتر کنند.

از نظر گیم پلی، Star Wars Jedi: Survivor تمامی المان ها و تم های نسخه قبلی را گرفته و آن ها را گسترش می دهد. به عبارت دیگر شاهد یک بازی اکشن ماجراجویی هستیم که کاوش جهان را با عناصر مترویدویی ترکیب می کند. قهرمان داستان می تواند با دشمنان بجنگد و با استفاده از شمشیر نوری و نیرو آنها را نابود کند. در Survivor سیستم مبارزه بهتر و جالبتر از آنچه در گذشته دیده بودیم است. استودیو Respawn برای تنوع بخشیدن به مبارزات و باز کردن دست عموم، موقعیت های مختلفی را تعریف کرده است. هر موضع یک سبک مبارزه متفاوت است و مزایا و معایب خاص خود را دارد.

از سوی دیگر، هر یک از روش های مبارزه در نظر گرفته شده، ضربات مخصوص به خود را دارند و به لطف درخت مهارت بازی می توانید آن ها را بهبود ببخشید یا اشیاء جدیدی را بیرون بیاورید. بنابراین روشی که انتخاب می کنید و نحوه بهبود آن در بازی بسیار مهم است.درخت مهارت به غیر از شاخه Light Saber که مخصوص موقعیت های مبارزه است دو شاخه دیگر نیز دارد Survival و Strength. این نیرو حول محور مهارت های نیروی ویژه جدای است که ارتقاء آن می تواند به شما در نبرد کمک کند. علاوه بر این، برخی از مهارت های خاص Libcyber نیاز به یک نوار قدرت دارند. بنابراین ارتقای این بخش با توجه به موقعیتی که انتخاب کرده اید از دیگر موارد مهم سیستم رزمی است. در نهایت، شاخه بقا به مواردی مانند افزایش نوار قدرت و نوار سلامتی مرتبط است.

بخوانید  معرفی مستند The Social Dilemma | ابعاد تاریک رسانه‌‌های اجتماعی

اشتباهاتی که باعث شد هم تیمی های قدیمی و محبوبش در این پنج سال از او جدا شوند و مسیر جدیدی را انتخاب کنند. همه این موارد در Star Wars Jedi: Survivor به خوبی نشان داده شده است. اگرچه پیچیدگی های داستان و شخصیت پردازی شخصیت های مثبت از کیفیت لازم برخوردار بود، اما شخصیت های منفی بازی می توانست جذابیت بیشتری داشته باشد و با توجه به داستان کلی، او به یکی از شرورهای دوست داشتنی دنیای ستاره تبدیل شود. که متاسفانه اصلا اتفاق نیفتاد. همچنین اگر از کاربران جدید هستید و می خواهید Survivor را بدون Fallen Order تجربه کنید، بازی برای شما ویدیوی مقدماتی در مورد اتفاقات نسخه قبلی آماده کرده است، اما برای درک کامل وقایع و اتفاقات نسخه قبلی، شما قطعا به تجربه Fallen Order نیاز دارید.

مخفی کاری در Star Wars Jedi: Survivor می کشد

معرفی Star Wars Jedi: Survivor نوید یک داستان جذاب و گیرا را می دهد و باید بگویم که این نسخه داستانی سرگرم کننده و هیجان انگیز از دنیای جنگ ستارگان را ارائه می دهد. داستان سرایی و داستان گویی بازی در اوایل شروع امیدوارکننده ای داشت و در همان مسیر تا تیتراژ پایانی و عناصر فرعی دنیای بازی مانند ماموریت های فرعی و اکتشاف درون دنیا ادامه می یابد. از Survivor، درگیر داستان و داستان سرایی سریع آن نشوید. علاوه بر این، شخصیت پردازی شخصیت های مثبت بازی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. کول کستیس اکنون بالغ تر از زمانی است که پاداوان بود و اکنون یک شوالیه کامل است. البته او همیشه از غرق شدن در اشتباهاتش می ترسد.

نقد و بررسی بازی بر اساس نسخه کامپیوتری و آپدیت منتشر شده در 11 می نوشته شده است

مسائل فنی Star Wars Jedi: Survivor پاشنه آشیل بازی بود

مبارزه با استورم تروپ ها در جنگ ستارگان جدی: بازمانده

کل کسیس در یکی از پایگاه های امپراتوری در Star Wars Jedi: Survivor

Star Wars Jedi: Survivor Cinematic Interlude

Star Wars Jedi: Survivor می توانست محصول بسیار بهتری باشد اگر مشکلات فنی برطرف می شد. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

برای حمایت از یک گیمر، ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

روش مبارزه ای که انتخاب می کنید و روشی که آن را بهبود می بخشید در بازی بسیار مهم است.

بخوانید  یک بازی جدید Final Fantasy Tactics در راه است

با این حال، اگر ارتقاء بازی را به درستی انجام نداده اید، اصلاً لازم نیست نگران باشید. زیرا بازی به شما این امکان را می دهد که تمام امتیازات مهارتی خود را بازنشانی کنید و دوباره امتیاز بگیرید. به طور کلی طراحی مناسب Stance یا روش های مختلف مبارزه و کارایی درخت مهارت، نبردهای بازی را هیجان انگیز و دلچسب کرده بود. پیمایش در دنیای Star Wars Jedi: Survivor به عناصر Metroidvinia گره خورده است. به این ترتیب برخی از چیزهای بازی مانند محیط‌های جدید، سینه‌ها که در آن می‌توانید ارتقا و آزمایش‌ها را دریافت کنید، باید مهارت‌های جدیدی را کسب کنید که با پیشرفت در بازی می‌توانید به آن‌ها دست پیدا کنید و بتوانید به طور کامل دنیای بازی را کشف کنید.

در کنار آیتم های تزئینی، کسب امتیاز مهارت برای درخت مهارت، کسب امتیازات و جمع آوری آیتم های مورد نیاز برای خرید آیتم های مختلف از NPC ها از جمله جوایزی است که بازی به شما می دهد و کاوش بیشتر در آنها قطعا مبارزات و باس ها را دشوارتر می کند. . از نظر طراحی، مراحل اصلی و فرعی بازی در سطح خوبی قرار دارند و مراحل فرعی بازی از طراحی سرگرم کننده ای برخوردار است. در این میان نکته آزاردهنده طراحی مینی بیس و بیس اصلی است. متاسفانه بازی می توانست باس های اصلی سرگرم کننده زیادی داشته باشد اما حالا شاهد محصولی هستیم که باس های اصلی آن اصلا تنوع لازم را ندارند. در عین حال شاهد باس های زیادی هستیم اما تنوع لازم را ارائه نمی دهند. اقلام تزئینی شامل تغییرات ظاهری شمشیر نوری، رنگ شمشیر نوری، تغییرات ظاهری BD-1 و همچنین تغییرات کلی ظاهر کاستیس است.

جنگ ستارگان یکی از سریال های جذاب و لذت بخش است که در رسانه های سینمایی و تلویزیونی طرفداران زیادی دارد. همچنین در طول دهه های گذشته بازی های مختلفی از این مجموعه ساخته شده است که برخی از آنها تجربه بسیار خوبی را ارائه کرده اند. با این حال، Star Wars Jedi: Fallen Order محصولی بود که می‌توانست مخاطبان امروزی را به این سری در رسانه‌های بازی امیدوار کند، در آن زمان بود که الکترونیک آرتز با انتشار دو نسخه از جبهه جنگ ستارگان، نقدهای متفاوتی دریافت کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر