نقد و بررسی بازی Dragon's Dogma 2 Just Kill the Dragon

Dragon's Dogma 2 لحظات مفرح و هیجان انگیزی را برای کاربران ایجاد می کند و حتی مشکلات آن مانع از لذت بردن کاربر از محصول نهایی نمی شود. با تماشای این بازی با یک گیمر همراه باشید.

در سال 2012 بود که کپکام بازی Dragon's Dogma را منتشر کرد. بازی نقش آفرینی تجربه ای کاملا متفاوت را در اختیار کاربران قرار می دهد. بازی دارای المان های بدیع و جذابی بود که برخی از آن ها به خوبی در قلب بازی جای گرفته بودند و برخی از آن ها اگرچه از نظر مفهومی جذاب بودند، اما اجرای جالبی نداشتند. 12 سال از آن روز می گذرد و کپکام Dragon's Dogma 2 را منتشر کرد. محصولی که در مقایسه با RPG های موجود در بازار، بازی متفاوتی است و از طرفی مشکلاتی دارد که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

در دنیای Dragon's Dogma به شخصی که قلبش توسط یک اژدهای قرمز بزرگ خورده می شود، Arisen می گویند. در واقع، معامله در وسط انجام می شود و طی آن اریزن باید اژدهای سرخ را شکست دهد تا قلب خود را دوباره به دست آورد. اکنون در سرزمین ورموند (ورموند)، اریزن های وفادار و قهرمان، فردی محترم و بزرگ به شمار می روند و از آنها به عنوان حاکم برحق این سرزمین یاد می شود. داستان Dragon's Dogma 2 با بازی شما در نقش اریسن آغاز می شود که در قصر خود در ورنوورث، پایتخت ایالت ورموند تاج گذاری می شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که ناگهان از نوشیدنی‌ای که خورده‌اید بیهوش می‌شوید و خود را برده‌ای در معدن می‌بینید.

بعداً متوجه می شوید که حافظه خود را از دست داده اید و برای یافتن حقیقت به ماجراجویی می روید. Dragon's Dogma 2 شروع جالبی دارد و به خوبی صحنه را برای اتفاقات آینده آماده می کند. داستان سرایی در Dragon's Dogma 2 یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند داستان کلی را جذاب و سرگرم کننده کند و داستانی کاملا ساده از نبرد بین انسان ها و اژدها ها را به نمایش بگذارد. در واقع این مخاطب است که تصمیم می گیرد داستان چگونه روایت شود. تیم سازنده داستان دنیای بازی را به گونه ای روایت می کند که برای درک آن و کاملتر ساختن آن باید با شخصیت های دنیای بازی در تعامل باشید.

سورپرایز کوتوله در Dragon's Dogma 2

شخصیت های ثانویه بازی پتانسیل زیادی داشتند، اما کپکام داستان پشتی مناسبی برای آنها در نظر نگرفت.

برخلاف اکثر بازی‌های ویدیویی که روایت داستان اصلی بر اساس ماموریت‌های اصلی، شخصیت‌ها و ماموریت‌های فرعی است، شما فقط باید کارت‌هایی را به داستان اضافه کنید، در Dragon's Dogma 2 برای درک کامل همان داستان اصلی، باید ماموریت‌هایی را تکمیل کنید که به ماموریت های اصلی متصل شده و آنها هدف نهایی شما نیستند. اما با پیشروی داستان بازی، سوالات مختلفی برای کاربر پیش می آید و به مرور زمان به همه آنها پاسخ داده می شود. همچنین، سه پایان مختلف برای Dragon's Dogma 2 برای افزایش ارزش پخش تنظیم شده است.

در عین حال نباید انتظار شخصیت پردازی خاصی برای Dragon's Dogma 2 داشته باشید. اگرچه داستان کلی بازی درگیر کننده، درگیرکننده و به خوبی روایت شده است، اما شخصیت پردازی خاصی از شخصیت های بازی در نظر گرفته نشده است. گروه سازنده می توانستند پیشینه داستانی برخی از شخصیت ها را بهتر و عمیق تر نشان دهند، زیرا با توجه به ساختار داستان و بازی، پتانسیل بالایی داشتند اما از این پتانسیل به درستی استفاده نشد.

بخوانید  نقد سریال آقا و خانم اسمیت | بهتر از فیلم داگ لیمان؟

پسر ملکه سرزمین ورموند در اژدها 2

تمامی کلاس ها یا حرفه ها در بازی ساختار خاص خود را دارند و توجه شما را به خود جلب می کنند

Dragon's Dogma 2 یک بازی نقش آفرینی است که در آن باید شخصیت خود را در ابتدای کات سین و پس از پایان آن بسازید. شخصیت پردازی در Dragon's Dogma 2 بسیار دقیق است و می توان آن را یکی از بهترین سیستم های خلق شخصیت در بازی های ویدیویی دانست. این بخش به شما آزادی زیادی می دهد و می توانید شخصیت خود را با جزئیات بالا شخصی سازی کنید. بعد، شما باید یکی از چهار کلاس را انتخاب کنید: Fighter، Mage، Archer و Tiff. البته درس های Dragon's Dogma 2 به نام یک حرفه یا حرفه به عموم ارائه می شود. می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که حرفه‌های ذکر شده محدود به موارد ذکر شده نیست و با پیشرفت در بازی و آشنایی با شخصیت‌های داستانی یا انجام چند کار خاص می‌توانید قفل حرفه‌های جدید را باز کنید. در مجموع با در نظر گرفتن چهار کلاس پایه، 10 کلاس در Dragon's Dogma 2 طراحی شده است که هر کدام دارای طراحی منحصر به فردی هستند که برخی از آنها فقط مختص آریزن می باشد.

در ابتدای بازی به غیر از شخصی سازی شخصیت اصلی، می توانید یک پیاده نیز بسازید. پیاده ها در واقع همراهان شما در ماجراجویی هستند. با این حال، پیاده ها فقط می توانند کلاس های خاصی داشته باشند و علاوه بر پیاده اصلی، می توانید دو پیاده دیگر را با Riftstones احضار کنید. در نهایت، تیمی متشکل از چهار شخصیت که کلاس ها یا حرفه های متفاوتی دارند جمع آوری کنید و کنار هم بودن می تواند مزایای متفاوتی به شما بدهد. جدا از ساختار منحصر به فرد و سبک مبارزه، هر کلاس مهارت های فعال و غیرفعال خود را دارد. مهارت‌های فعال چیزهایی هستند که می‌توانید در میان‌برها قرار دهید و در طول مبارزه از آنها استفاده کنید. در همین حال، یک سری مهارت های غیرفعال برای بهبود ساختار کلاس و نوع مبارزه شما طراحی شده است.

پیش‌بینی‌های Dragon's Dogma 2

شما همیشه می توانید با آشپزی و استراحت تیم خود را شاداب و قوی نگه دارید

لازم به ذکر است که حرفه های بازی نیز دارای سطوح هستند. با کشتن دشمنان، جدا از اینکه شخصیت شما XP دریافت می کند و آریزن و همراهش Pawn را تراز می کند، حرفه انتخابی شما نیز XP خاصی می گیرد. بنابراین، با افزایش سطح حرفه، مهارت های بیشتری در دسترس است. نکته جالب این است که در طول بازی می توانید حرفه خود را تغییر دهید و با تغییر حرفه، برخی از مهارت های منفی حرفه قبلی همچنان در اختیار شما قرار می گیرد. بنابراین می توانید این قسمت از بهبود کلاس را به صورت گروهی ترتیب دهید. چیزهایی که نبردها و شخصیت شما را تقویت می کند و باعث می شود بهتر خرج کنید. برای سیستم مبارزه، Capcom از خلاقیت هایی مانند Monster Hunter World الهام گرفت. اگرچه ساختار و پایه مبارزه از نسخه 1 به نسخه 2 منتقل شده است، بهبودهای انجام شده، به خصوص برای کلاس های Melee بازی، از Monster Hunter الهام گرفته شده است. طبیعتا به خوبی با اتمسفر و اتمسفر بازی ترکیب می شود و سیستم اکشن و مبارزه ای Dragon's Dogma 2 را سرگرم کننده، هیجان انگیز و اعتیادآور کرده است.

بخوانید  How The Award-Winning Game You Likely Missed Vanished, And Why It's Coming Back - Cart Life Preview

بخشی از جذابیت مبارزات بازی، طراحی و روان بودن انیمیشن های ضربه ای است. سیستم مبارزات بازی نیز امکان اعمال کمبوهای مختلف را به شما می دهد و پیچیدگی های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، کلاس Magic Archer ترکیبی از ماژیک و تیراندازی با کمان است. می توانید مهارت های خود را طوری تنظیم کنید که ساختار و پشتیبانی جادویی مانند شفا داشته باشند و با اعمال جادوهایی مانند آتش و یخ از طریق کمان، دشمنان را آزار دهید. همچنین می توانید این ضربات را با ضربات معمولی ترکیب کرده و به صورت ترکیبی اعمال کنید. یا حتی کلاس Warfarer که به قهرمان اجازه می دهد از بیش از یک سلاح همزمان استفاده کند و دست شما برای انجام کارهای مختلف باز است.

با کلاس Magic Archer در Dragon's Dogma 2 مبارزه کنید

سیستم سفر جهانی Dragon's Dogma 2 یکی از مواردی است که آن را به یک بازی نقش آفرینی برجسته تبدیل می کند. معمولا در بازی های نقش آفرینی با دسترسی به محیط ها و مناطق مختلف می توان آزادانه از قابلیت سفر سریع استفاده کرد. با این حال، در Dragon's Dogma 2 وضعیت متفاوت است. بازی فاقد سیستم Fast Travel معمولی برای بازی های این نوع است، اما اینطور نیست که مجبور باشید کل مسیر را به تنهایی طی کنید. دنیای بازی شامل دو سرزمین اصلی و یک جزیره است و هر کدام از این سرزمین ها مناطق و روستاهای خاص خود را دارند. اکنون می توانید از طریق گاری که در شهر اصلی هر زمین قرار داده شده است، از بین این دو زمین عبور کنید. همچنین برخی از محیط ها حاوی کریستال های پورت هستند که با یافتن و فعال سازی آن ها می توانید با فریستون های جادویی به سرعت به این مناطق سفر کنید. طبیعتا این سنگ ها بسیار محدود هستند و برای یافتن آن ها باید در سراسر دنیای بازی جست و جو کنید و یا از برخی فروشگاه های بازی خریداری کنید.

دنیای بازی در شب چالش های خاص خود را دارد و برخی از دشمنان بازی فقط در شب به شما حمله می کنند

محدود کردن پخش کننده از نظر سفر سریع کاری است که سازنده عمدا انجام داده و یکی از ویژگی های اصلی این سری است. در این صورت محتوای دنیای بازی، کوئست های فرعی، پاداش مرور، سیستم مبارزه و حتی اندازه نقشه باید به گونه ای باشد که بازیکن را اذیت نکند و شما را به انجام آن ترغیب کند. تمام سرزمین های Dragon's Dogma 2 طراحی منحصر به فرد و متفاوتی دارند. شما با دشمنان مختلفی روبرو خواهید شد و یکی از مشکلات بازی عدم تنوع دشمنان است. با این حال، هیولاهایی مانند ترول ها، گریفین ها، اژدهایان اسباب بازی و غول های سنگی بسیار خوب طراحی شده اند و تفاوت در سیستم مبارزه آنها شما را به چالش می کشد. وجود طراحی بسیار خوب برای سیستم مبارزه باعث شد تا دشمنان درگیر در بازی آنچنان که باید متنوع نباشند و این ممکن است در لذت بردن از مبارزات تاثیری نداشته باشد. در رابطه با جوایز، ما از محصولی پشتیبانی می کنیم که به عنوان یک حساب پاداش طراحی شده است.

نبرد اژدها و کوتوله ها در Dragon's Dogma 2

با سلاح ها و زره های جدید می توانید قدرت پیاده و اریزن اصلی را افزایش دهید

بخوانید  جان ویک چگونه اصول خلق یک پروتاگونیست ترسناک را اجرا می‌کند؟

دنیای بازی پر از صندوقچه هایی است که آیتم های مختلفی را در اختیار شما قرار می دهند. صندوقچه های چوبی معمولاً ارزش کمتری دارند و چیزهایی مانند معجون یا حتی تجهیزات جنگی کم ارزش را به شما می دهند. در همین حال Mineral Chests آیتم های ارزشمندتری مانند سلاح ها و زره های سطح بالا برای کلاس های مختلف، Ferrystones و Wackestone Shards را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین، گشت و گذار در دنیای بازی یک به یک می تواند شما را قوی تر کند و آیتم های ارزشمند بازی را به راحتی در اختیار شما قرار دهد. در این بین این نکته را هم متذکر می شوم که نقشه Dragon's Dogma 2 حجم زیادی ندارد و به اندازه ای است که عبور از آن و چندین بار پیمودن مسیر خاصی شما را خسته نمی کند. وجود غارهای زیاد و ماموریت های پویا یا پویا از دیگر محتویات آماده شده برای بازیکنان است.

در این بین بد نیست به دیالوگ بین مهره ها در بازی اشاره کنیم. دو پیاده دیگر که در تیم قرار می دهید از دیگر بازیکنان دنیای بازی هستند. بنابراین گفتگوهای آنها با یکدیگر یا حتی با پیاده اصلی شما حقایقی در مورد دنیای خودشان است. گاهی اوقات شما به محیطی می‌رسید که در آن نقطه‌ای پنهان وجود دارد و ممکن است یکی از پیاده‌های دنیای او تمام این منطقه را با عنبیه خود کاوش کرده باشد. بنابراین از شما می خواهد که او را دنبال کنید تا مسیر مورد نیاز برای رسیدن به آن مورد کشف شده را به شما نشان دهد. ماموریت های اصلی بسیار خوب طراحی شده اند، شما را سرگرم می کنند و تنوع خوبی دارند. ماموریت های جانبی Dragon's Dogma 2 نیز به گونه ای طراحی شده اند که سرگرم کننده و لذت بخش باشند. برخی از آنها به روایت داستان اصلی دنیای بازی کمک می کنند، در حالی که برخی دیگر داستان های فرعی هستند.

جزیره لب در یا جزم اژدها 2

از نظر بصری Dragon's Dogma 2 بازی زیبایی است. نورپردازی، طراحی چهره شخصیت، افکت های انفجار و جادوهای دیگر به زیباتر شدن بازی کمک کرده است. مشکل اصلی عملکرد فنی ضعیف Dragon's Dogma 2 است. بازی روی رایانه شخصی فریم ریت ثابتی ندارد و امکان دریافت فریم ریت بالاتر از 30 وجود دارد. اما اجرای بازی با همان سیستم پیشنهادی رسمی اجازه نمی دهد. شما می توانید نرخ فریم ثابتی داشته باشید. زمانی که وارد پایتخت سرزمین ورمونت می شوید افت فریم قابل توجهی را تجربه خواهید کرد و این موضوع در نبردهای شلوغ نیز تا حدودی پیش می آید.

موسیقی Dragons Dogma 2 در سطح بسیار خوبی قرار دارد. موسیقی مبارزات، صحنه ها و سایر قسمت های بازی به خوبی مخاطب را سرگرم می کند و علاوه بر آن جلوه های صوتی بازی مانند استفاده از جادو، سلاح و انفجار نیز به خوبی اجرا شده است. از نظر دیالوگ نویسی و صداپیشگی شاهد دیالوگ های قابل قبولی بین شخصیت ها یا پیاده های بازی هستیم و صداگذاری شخصیت ها به بهترین شکل انجام می شود. در نهایت Dragon's Dogma 2 و مشکلات فنی آن باعث می شود که بخش بزرگی از کاربران رایانه های شخصی نتوانند آن را بدون مشکل تجربه کنند، اما نقاط قوت آن ارزش تلاش را دارد.

بازی با توجه به نسخه PC بررسی شده است

تحریریه مجله بازی یک گیمر