نقد و بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora


آواتار: مرزهای پاندورا ممکن است برای طرفداران سریال آواتار سرگرم کننده باشد، اما مشکلات زیادی دارد. با بررسی این بازی با یک گیمر همراه باشید.

اگر نگاهی به عملکرد چند سال اخیر یوبی سافت در ساخت بازی های داستان محور بیندازیم، متوجه می شویم که از نقطه ای به بعد یوبی سافت از فرمول موفق خود در تمامی آثار مورد نظر استفاده کرده و تنها فرم و شمایل این بازی است. تغییر کرد. متاسفانه یوبی سافت حتی همان فرمول زیبا را به خوبی در برخی از بازی های خود پیاده سازی نکرده و در نتیجه کاربر نمی تواند سرگرمی مورد نظر خود را دریافت کند.

برای حمایت از یک گیمر، ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

زمانی که Avatar: Frontiers of Pandora معرفی شد، دقیقاً این نگرانی وجود داشت. که یوبی سافت از فرمول استفاده شده در بازی هایی مانند Far Cry 3 یا Assassin's Creeds این بار در دنیای آواتار دوباره استفاده کرد تا اقتباس خود را بدون کوچکترین نوآوری در اختیار عموم قرار دهد. البته نبود نوآوری در بازی های ویدیویی چیز بدی نیست و امروزه بازی های زیادی را دیده ایم که نوآورانه نبوده اند اما تجربه بسیار خوب و لذت بخشی را ارائه کرده اند. Avatar: Frontiers of Pandora محصولی است که می توانست تجربه بسیار خوبی باشد، اما یوبی سافت آن طور که انتظار می رفت به آن توجه نکرد.

داستان بازی از جایی شروع می شود که تعدادی از بچه های قبیله سارنتو ناوی در پایگاه انسانی سرزمین پاندورا هستند. جان مرسر، که TAP را با دکتر آلما کورتز راه اندازی کرد، سعی کرد از طریق سفیران در میان تفنگداران دریایی با آنها ارتباط برقرار کند. اکنون تمرکز مرسر بر تربیت کودکان و پیشبرد اهداف خود به عنوان سفیران برای انسان ها بود. در این بین بچه های قبیله سارنتو اصلا با مرسر همکاری نمی کردند و قصد فرار داشتند. با این حال همه چیز مطابق میل آنها پیش نرفت.

روباتی در آتش در آواتار: مرزهای پاندورا

داستان بازی Fontiers of Pandora به گونه ای است که از همان کات سین های اولیه می توان روند بازی را حدس زد.

از نظر داستان گویی، Avatar: Frontiers of Pandora تا نیمه اول داستان بسیار کند و خسته کننده است. اما در نیمه دوم شرایط کمی بهتر شد و داستان به سرعت مناسبی رسید و پایان بازی قابل قبول بود. اما به دلیل مشکلات نیمه اول داستان، کاربر آنطور که باید درگیر نمی شود. شخصیت پردازی شخصیت های مثبت بازی در سطح خوبی قرار دارد و قهرمان داستان گذشته خود را به خوبی به یاد نمی آورد. با گذشت زمان و پیشروی داستان، او از گذشته خود آگاه شد و فعالیت های مختلفی نیز در دنیای پاندورا قرار گرفت و به شما این امکان را می دهد که داستان و سفر شخصیت اصلی را بهتر درک کنید.

بخوانید  تهیه‌کننده Final Fantasy 7 Rebirth همچنان با مجموعه‌های سازنده اصلی ارتباط برقرار می‌کند

در مقابل، شخصیت منفی در Frontiers of Pandora هیچ پرداختی در خور شرور ندارد و مخاطب به هیچ وجه با او ارتباط برقرار نمی کند. کل داستان Avatar: Frontiers of Pandora از ابتدا مشخص است. از ابتدا تا حد زیادی می توان پایان را پیش بینی کرد و متأسفانه استودیو Massive Entertainment یوبی سافت نتوانست اقتباس داستانی مناسبی را در اختیار مخاطبان قرار دهد، هرچند قابل پیش بینی بود.

گفتگو با شخصیت خیالی آواتار: مرزهای پاندورا

مبارزه و از بین بردن انسان ها و ربات ها (Mecha) و همچنین شکار هیولاها سرگرمی بسیار خوبی است

از نظر گیم پلی، Avatar: Frontiers of Pandora یک بازی اکشن ماجراجویی اول شخص است که در آن شما باید در ابتدای بازی شخصیت شخصی سازی شده خود را بسازید، اولین مشکل گیم پلی دقیقا مربوط به سیستم خلق شخصیت ها در بازی است. بازی علاوه بر اینکه گزینه های سفارشی سازی در بخش های مختلف کم است و تنوع لازم را ندارند، گزینه های موجود نیز آنطور که باید تغییرات خاصی در شخصیت شما اعمال نمی کنند. سیستم رزمی Frontiers of Pandora را می توان بهترین قسمت بازی دانست که قهرمان داستان می تواند با سه نوع کمان، تفنگ های تهاجمی، شاتگان، نیزه ها و موارد دیگر با دشمنان مبارزه کند. گزینه های مختلف مبارزه زمانی موثر هستند که به درستی طراحی شوند. هر یک از سه نوع کمان ذکر شده ساختار رزمی متفاوتی را به شما ارائه می دهد. این موضوع در مورد سایر سلاح ها نیز صدق می کند و به طور کلی نقاط قوت و ضعف هر سلاح را می بینیم. بنابراین، استفاده از آنها در زمان مناسب چیزی است که باید به آن توجه کنید.

کمان های بازی علاوه بر فلش اصلی خود دارای یک تیر ثانویه نیز هستند، بنابراین می توانید از آنها در نبردها استفاده کنید و تیرهای ثانویه کمان های جدیدتر بسته به هر نوع ممکن است متفاوت باشد. این همچنین در مورد بازی های تفنگ تهاجمی و تفنگ ساچمه ای صدق می کند. علاوه بر موارد ذکر شده، موانع محیطی در نبردها به شما کمک می کنند و یا حتی می توانید از آنها برای پرت کردن حواس دشمنان استفاده کنید. درخت مهارت نیز به گیم پلی شما کمک زیادی کرد. شما می توانید شخصیت خود را از نظر دفاعی، تهاجمی قوی تر و بهتر کنید یا حتی با صفحه نمایش (mount درون بازی خود)، ساخت و ساز و ناوبری پرواز کنید. همچنین شاخه خاصی در درخت مهارت بازی وجود دارد که به سادگی با انجام ماموریت های اصلی و فرعی و کسب امتیاز مهارت نمی توانید قفل آن را باز کنید.

بخوانید  Pokemon Go Teases November Bug Field Research Tasks

در Avatar: Frontiers of Pandora به دشمنان شلیک کنید

رابط کاربری نقشه اصلی مشکلات مختلفی دارد

برای باز کردن مهارت های این شاخه خاص باید به مناطق خاصی که در نقشه بازی مشخص شده و نوعی کلکسیون در نظر گرفته شده است بروید. گروه تولید سعی کردند از این نوع کلکسیون ها به روش های مختلف استفاده کنند. برخی از آنها به شما امتیاز مهارت بیشتری می دهند و برخی دیگر نوار سلامتی را بهبود می بخشند. همه این موارد دست به دست هم دادند تا مخاطبان بتوانند برای بهتر شدن، قوی تر شدن و کشف مناطق اصلی پاندورا به یک تور بروند.

سیستم رزمی بازی حتی در هنگام استفاده از صفحه نمایش و هنگام پرواز نیز جذابیت خود را دارد. در کل Mount قهرمان داستان طراحی بسیار خوبی دارد و لذت پرواز و گشت و گذار در محیط ها را دو چندان کرده است. سیستم تسطیح و پاداش های شخصیت اصلی به زره و تجهیزاتی که خارج از درخت مهارت جمع آوری می کنید بستگی دارد. هرچه اقلام با ارزش بیشتری به دست آورید، قدرتمندتر خواهید بود و در نبرد بهتر خواهید بود. یکی دیگر از مشکلات گیم پلی Avatar: Frontiers of Pandora به رابط کاربری نقشه بازی مربوط می شود، در حالت عادی، یک مینی مپ معمولی در بالای صفحه طراحی شده است به طوری که هر جایی که روی نقشه بازی امتیاز بگیرید، این مینی مپ نشان می دهد. جهت مسیر

محیط های چشم نواز آواتار: مرزهای پاندورا

Frontiers of Pandora تصاویری چشم نواز دارد

ردیابی ماموریت های اصلی و فرعی نیز در مینی مپ انجام نمی شود، اما به لطف قدرت ویژه ای که دارید می توانید جایگاه آنها را در محیط مشاهده و ردیابی کنید. مشکل از زمانی شروع می شود که نقشه اصلی بازی را باز می کنید.هیچ راهنمای نوشته شده ای برای علامت گذاری در بازی وجود ندارد و فروشندگان بازی که معمولا در کمپ ها یافت می شوند علامت گذاری نشده اند. علاوه بر این، ماموریت هایی که نیاز به جستجوی بخشی از محیط دارند، روی نقشه اصلی مشخص نمی شوند.

بخوانید  Guardians of the Galaxy Vol. 3: هر آنچه در مورد قسمت آخر سه گانه جیمز گان می دانیم

Avatar: Frontiers of Pandora یک بازی میان نسلی است، اما جلوه های بصری راضی کننده است. نورپردازی و توجه به جزئیات محیطی به ما این امکان را می داد که محیط های چشم نوازی را ببینیم. البته تیم سازنده می توانست بیشتر به جزئیات تفنگ های تهاجمی و ساچمه زنی توجه کند. ماموریت های اصلی و فرعی بازی پاداش بسیار خوبی را به شما ارائه می دهند اما ماموریت های اصلی طراحی متنوعی ندارند. البته، ماموریت های فرعی در Avatar: Frontiers of Pandora به طور کلی ساختار کوچک شده ماموریت های اصلی هستند. بنابراین، در طول تجربه 30-40 ساعته خود از بازی جدید یوبی سافت، شاهد تکرارهای زیادی خواهید بود که به لطف سیستم مبارزه بازی تا حدودی قابل تحمل است. به طوری که پیشرفت شما را تحت تاثیر قرار می دهند و شما را از انجام یک ماموریت باز می دارند. Frontiers of Pandora تجربه ای روان را در پلی استیشن 5 و حالت ضبط فریم بهتری ارائه می دهد، اما افت فریم جزئی در چند قسمت از بازی قابل توجه است.

هدف گذاری در آواتار: مرزهای پاندورا

موسیقی در Avatar: Frontiers of Pandora جذاب و شنیدنی است و حال و هوای بازی را به خوبی به مخاطب منتقل می کند. جلوه های صوتی بازی به خوبی طراحی شده است. جلوه های صوتی انفجارها، شات ها، رعد و برق و سایر عناصر مشابه در بهبود گیم پلی و تجربه مخاطبان تاثیر دارد. در نهایت، Avatar: Frontiers of Pandora محصولی نیست که بتواند تمام مخاطبان بازی های اکشن ماجراجویی را سرگرم کند. سیستم مبارزه بازی عمیق و درگیرکننده است، اما مسائل فنی، داستان سرایی و طراحی دشمن مانع از کامل بودن Frontiers of Pandora می شود.

بازی با توجه به نسخه پلی استیشن 5 بررسی شد و کد آن توسط ناشر در اختیار یک گیمر قرار گرفت.

تحریریه مجله بازی یک گیمر