نسخه جدید شاهزاده ایران تا انتشار فاصله زیادی دارد

ظاهرا تغییر دیگری در روند توسعه بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake وجود دارد که مکانیک های جدیدی را به بازی اضافه کرده است.

مدت زیادی از انتشار اخباری مبنی بر ادامه بازی Prince of Persia: The Sands of Time Remake از یوبی سافت مونترال می گذرد. پس از استودیوهای یوبی سافت پونا و یوبی سافت بمبئی، مسئولیت ساخت بازسازی شاهزاده ایران به مونترال سپرده شد. در ابتدا اعلام شده بود که این استودیو روند توسعه را مطابق با کارهای قبلی استودیوهای قبلی ادامه خواهد داد، اما اکنون به نظر می رسد که این پروژه دستخوش تغییر کامل شده است.

نسخه جدید شاهزاده ایران به احتمال زیاد از نظر گرافیکی دچار تغییرات زیادی خواهد شد

تام هندرسون Insider Gaming ادعا می کند که یوبی سافت مونترال روند ساخت بازسازی شاهزاده ایرانی: شن های زمان را از ابتدا آغاز کرده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این پروژه اکنون رویکرد “واقع گرایانه” تری را در پیش گرفته و گرافیک نسخه جدید شاهزاده ایرانی را به شدت تغییر داده است. این بازی قرار است انیمیشن ها و مکانیک های جدیدی را در مبارزات و پارکور معرفی کند.

از سوی دیگر، ممکن است داستان او کاملاً بازنویسی شده باشد و یک بار دیگر مراحل موشن کپچر را طی کرده باشد. همچنین گفته می شود صداپیشه شخصیت اصلی بازی نیز تغییر کرده است. در نتیجه یوری لوونتال او دیگر در این پروژه که قرار بود در بازسازی دوباره نقش شخصیت اصلی را بازی کند حضور ندارد.

رویداد Ubisoft Forward

بازسازی شاهزاده ایران به وضوح در مراحل اولیه توسعه است. در حالی که Insider Gaming ادعا می کند که ظاهر و عملکرد بازی را در حین توسعه (که با کمبود بافت ها و مدل های سه بعدی همراه بود) می بیند، Insider Gaming اشاره می کند که هنوز راه زیادی تا انتشار این پروژه باقی مانده است. به نظر می رسد که یوبی سافت قصد دارد «به زودی» اخبار جدیدی را درباره بازسازی Prince of Persia: The Sands of Time منتشر کند. با توجه به اینکه رویداد Ubisoft Forward در تاریخ 10 ژوئن برگزار می شود، احتمالاً Ubisoft این بازی را به نمایش خواهد گذاشت.

بخوانید  ساخت تریلر جدید World of Warcraft: Wrath of the Lich King Classic توسط یک تولیدکننده محتوا

زمانی که نسخه بازسازی شده بازی Prince of Persia: The Sands of Time در سال 2020 معرفی شد، بسیاری از طرفداران گرافیک بازی را مورد انتقاد قرار دادند، اما سازندگان آن را یک انتخاب خلاقانه توصیف کردند و ادعا کردند که ربطی به کمبود بودجه یا محدودیت زمانی ندارد. در ابتدا قرار بود این بازی در سال 2021 عرضه شود، اما انتشار آن چندین بار به تعویق افتاد و در نهایت ساخت آن به استودیو مونترال، سازنده بازی اصلی واگذار شد.

در نوامبر 2023، یوبی سافت در بیانیه ای اعلام کرد که توسعه بازی به خوبی در حال پیشرفت است و “یک نقطه عطف توسعه قابل توجه را پشت سر گذاشته است”. ظاهرا یکی دیگر از بازی های شاهزاده ایرانی به نام The Rogue Prince of Persia توسط استودیو Evil Empire سازنده Dead Cells در حال ساخت است. به نظر می رسد این بازی به سبک Roguelite برای دسترسی زودهنگام ماه آینده آماده شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر