نسخه بهبودیافته کانکتور 12V-2×6 جایگزین 12VHPWR می شود


انویدیا در حال توسعه یک کانکتور جدید به نام 12V-2×6 است که با بهبود امنیت اتصال و سازگاری با منابع برق موجود، جایگزین 12VHPWR و مشکلات فراوان آن خواهد شد.

از آنجایی که در مورد مشکل امنیتی کانکتور 16 پین 12VPHWR گزارش شده است در دستان انویدیا، این شرکت کار بر روی نسخه به روز شده کانکتور برق با ظرفیت بالا خود را آغاز کرده است. زیرا انویدیا سعی کرد مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد، ذوب شدن و آسیب دیدگی کارت گرافیک را برطرف کند.

علت اصلی ذوب شدن این کانکتورها در نهایت به دلیل اتصال کامل و صحیح آنها بین منبع تغذیه و پردازنده های گرافیکی این امر منجر به افزایش دما در این مکان ها شده است. به همین دلیل، هدف اصلی از طراحی مجدد این کانکتور بهبود مکانیسم امنیتی آن به منظور به حداقل رساندن خطر چنین حادثه ای بوده است.

کانکتور برق 12V-2x6

اکنون گزارش شده است که تیم سبز چندین ماه است که روی طراحی کانکتور جدید کار می کند. طراحی جدید 12V2x6 نام دارد و تست های استانداردی را پشت سر می گذارد که اطمینان حاصل می کند که هر نسخه از این کابل با مشخصات مربوطه مطابقت دارد. مهمتر از آن، این طراحی بخشی از مشخصات استاندارد جدید PCIe Base 6 است.

همچنین، بر اساس آنچه کنسرسیوم PCI SIG در مورد مشخصات ATX 3.1 توضیح داد، نسخه جدید کانکتور برق انویدیا نیز بخشی از مشخصات CEM 5.1 است. البته این کانکتور مشخصات نهایی خود را ندارد و در واقع از بخشی از یک پیش طراحی منتشر نشده استفاده می کند.

بخوانید  معرفی مستند All or Nothing Football in Focus

اسلات PCIe Base 6 همچنین با برخی از اسلات‌های فعلی 12VHPWR سازگار خواهد بود، اما نسخه جدید دارای مشخصات متفاوت با درجه‌بندی قدرت بادوام تنظیم‌شده است. بنابراین، ممکن است نیاز به تغییراتی در سیستم عامل منبع تغذیه یا کارت گرافیک داشته باشد.

طراحی پین کانکتور 12V-2x6

بدون تغییر در کانکتورهای هدر 12VHPWR و 12V2x6 ایجاد نشده است و کابل ها همچنان سازگاری خود را حفظ می کنند. به همین ترتیب، هر دو کانکتور از همان 12 ریل برق استفاده می کنند و دارای 4 پین هستند که در حال حاضر تمرکز اصلی نسخه به روز شده است.

واضح ترین تغییر در اینجا تغییر در طول پین ها است که در عقب تر قرار گرفته اند تا سازندگان بتوانند اتصال کامل کانکتور را تضمین کنند. وگرنه اصلا کار نمیکنن علاوه بر این، رمزگذاری نیز باید مطابق با استانداردهای جدید به روز شود.

مشخصات کانکتور جدید 12V-2x6

ساختمان طراحی 12V-2x6

Nvidia و PCI-SIG در حال حاضر در حال ارزیابی دو گزینه برای طراحی کانکتور کابل هستند که هنوز تصمیم گیری نشده است. البته طراحی اولیه فعلی در مرحله پیشرفته است.

حتی می توان از سال آینده در کارت های گرافیک اولیه استفاده کرد. انویدیا احتمالا از این رابط برای نسخه به روز شده نسل فعلی محصولات خود استفاده خواهد کرد که به عنوان یک پیشنهاد میان نسلی عرضه خواهد شد.

کابل MSI 12V-2x6

توجه داشته باشید که کانکتور 12V2x6 در حال حاضر می توان آن را در برخی از جریان های برجسته در این رویداد یافت Computex نیز استفاده می شود. در طول این رویداد، MSI یک کانکتور زرد رنگ ارائه کرد که قرار بود در اندازه استانداردهای فعلی ظاهر شود.

بخوانید  پایان انیمیشن کماندار در فصل چهاردهم اعلام تاریخ شروع پخش

در نهایت، نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر