مهندسان گوگل پورتال پلی استیشن را هک کردند و آن را به شبیه ساز PSP تبدیل کردند

پورتال دستی پلی استیشن سونی برای پخش جریانی بازی ها از PS5 شما طراحی شده است، اما این موضوع مانع از هک کردن دستگاه توسط مهندسان گوگل برای اجرای بازی های شبیه سازی شده PSP نشده است. مهندس امنیت گوگل Calle Svensson و محقق آسیب‌پذیری ابری Andy Nguyen برخی از کارهای خود را در X/Twitter به نمایش گذاشتند و یک پورتال پلی‌استیشن را نشان دادند که نسخه PSP Grand Theft Auto 3 را از طریق شبیه‌ساز PPSSPP اجرا می‌کند.

نگوین در توییت دوم اضافه کرد که این هک کاملاً مبتنی بر نرم افزار است و به مهندسان اجازه می دهد تا از آسیب پذیری های دستی بدون نیاز به تغییر سخت افزار آن سوء استفاده کنند. انتظار نداشته باشید که این هک عمومی شود، زیرا نگوین گفت در حال حاضر هیچ برنامه ای برای انتشار آن وجود ندارد.

سونی در طول سال‌ها تنها چند کنسول دستی منتشر کرده است، زیرا در سال 2004 با PSP وارد این بازار شد و پس از آن با PS Vita در سال 2011 وارد بازار شد. برای متمایز شدن از دستگاه های رقیب مانند Nintendo Switch، Steam Deck و ROG Ally. پورتال پلی استیشن با ترکیب یک صفحه نمایش واضح با کنترلرهای الهام گرفته از DualSense، بازی ها را از PS5 شما از طریق Wi-Fi پخش می کند و در اواخر سال گذشته راه اندازی شد.

مایکل هیگام در این ویژگی عملی از پورتال پلی‌استیشن گیم اسپات نوشت: «با استفاده محدود و عملکرد ناسازگار هنگام بازی از راه دور، به‌علاوه روشی که به ندرت از اکوسیستم PS5 بهره می‌برد، پورتال پلی‌استیشن به سختی توصیه می‌شود». “اگر PS5 پلتفرم اصلی بازی شماست و اتصال اینترنتی محکمی در سرتاسر خانه خود دارید، و اگر در موقعیت‌هایی هستید که می‌خواهید بازی‌های PS5 را بدون دسترسی به تلویزیونی که کنسول به آن متصل است بازی کنید، از این پورتال نهایت استفاده را خواهید برد.

بخوانید  سازنده The Callisto Protocol یک بازی سرکش جدید را معرفی کرده است

تحریریه مجله بازی یک گیمر