معرفی بازی موبایل Rainbow Six یک تجربه منحصر به فرد در سبک شوتر تاکتیکی


با عرضه Rainbow Six Mobile، یوبی سافت سرانجام به انتظارات طرفداران Rainbow Six و طرفداران تیراندازی تاکتیکی موبایل پایان داد. در ادامه با یک گیمر در ارائه بازی ریبنو سیکس موبایل همراه باشید.

در واقع، همه چیز از سال 2015 شروع شد. زمانی که یوبی سافت یک بازی منحصر به فرد به نام Tom Clancy’s Rainbow Six Siege را برای کنسول ها و رایانه های شخصی منتشر کرد، در مسیری پر از دست انداز قدم برداشت. این بازی ویدیویی هم جذاب و منحصربه‌فرد و هم تا حدودی ضعیف تلقی می‌شد. چرا که برخی از ویژگی ها و عناصری که در حوزه های مختلف بازنمایی می شد، مانند گرافیک در قالب تریلر، نتوانست آنطور که باید اجرا شود.

اما با گذشت سال ها و انتشار آپدیت های فراوان، Rainbow Six Siege توانست جایگاه ویژه ای در بین گیمرها پیدا کند و به یکی از بهترین بازی های شوتر تاکتیکی تبدیل شود. جایی که باید روی پلتفرم موبایل پر می شد، تنها نسخه پورت شده یا مشابه نسخه کنسول Rainbow Six Siege بود که در نهایت توسط خود یوبی سافت و ایجاد Rainbow Six Mobile تولید شد.

بررسی اجمالی بازی موبایل Rainbow Six

Rainbow Six Mobile Android و iPhone مانند نسخه کنسولی خود یک تیرانداز تاکتیکی چند نفره است. مسابقاتی که در این بازی به مردم ارائه می شود با دیگر آثار آنلاینی که در حال حاضر روی پلتفرم موبایل وجود دارد متفاوت است. در واقع با توجه به گیم پلی و جزئیات نسخه فعلی Rainbow Six Mobile می توان نتیجه گرفت که این بازی قرار است تجربه ای بسیار نزدیک به نسخه اصلی را ارائه دهد، اما تغییرات و تفاوت هایی نیز برای بهبود عملکرد و تطبیق دارد. به شرایط موبایل

بخوانید  منتظر بازگشت جیمز گوردون در بتمن 2 باشید

بازی اندروید Rainbow Six Mobile

گیم پلی بازی Rainbow Six Mobile به گونه ای ردیابی می شود که بازیکن در هر مرحله از بازی باید در یکی از دو جناح مهاجم و مدافع بجنگد.هر گروه دارای پنج عضو است که هر کدام می توانند نقش بسیار موثری در بازی داشته باشند. فرآیند بسته به ویژگی های اپراتور آن است. در حال حاضر، بازی سه حالت را برای بازیکنان ارائه می دهد: منطقه امن، بمب و تیم مرگ. این امکان وجود دارد که رویدادهای دیگری در نسخه جهانی اضافه شود. در حالت Safe Zone، تیم مدافع باید از یک مکان مشخص در یک ساختمان محافظت کند و از ورود تیم مقابل جلوگیری کند.

این بازی ممکن است به خوبی حس نسخه کنسولی Rainbow Six Siege را بر روی پلتفرم موبایل تداعی کند.

همچنین در حالت Bomb که یکی از محبوب‌ترین مدهای Rainbow Six به حساب می‌آید، تیم دفاعی باید از دو بمب در دو مکان مختلف محافظت کرده و از خنثی شدن هر کدام از آن‌ها توسط تیم مقابل جلوگیری کند. این حالت به دلیل تعادل بهتری که بین اپراتورهای هر دو جناح ایجاد می کند بسیار محبوب است و یکی از محبوب ترین حالت های Rainbow Six Siege به حساب می آید. اما حالت Team Deathmatch بیشتر برای بازیکنان جدید طراحی شده است تا با نقشه و مکانیک بازی آشنا شوند و بر خلاف حالت های دیگر از قابلیت respawn استفاده می کند.

بازی موبایل Rainbow Six

هر جناح اپراتورهای خاصی دارد که در تیم مقابل در دسترس نیستند. می توان گفت شناخت و استفاده صحیح از هر اپراتور در مواردی می تواند جریان بازی را تغییر دهد. در واقع هر اپراتور علاوه بر قدرت ویژه ای که دارند، از سلاح ها و سطوح سلامت منحصر به فرد نیز استفاده می کند. همانطور که قبلا ذکر شد، این بازی دارای تفاوت ها و تغییراتی نسبت به نسخه اصلی است که همه آنها برای سازگاری بیشتر بازی با موبایل اعمال شده است. بنابراین اگر قبلاً Rainbow Six را روی رایانه شخصی یا کنسول بازی کرده باشید، احتمالاً تفاوت ها را متوجه خواهید شد.

بخوانید  Assassin's Creed Codename Hexe یک بازی خطی خواهد بود

یوبی سافت در مقایسه با نسخه کنسولی، تغییرات هوشمندانه ای را در بازی قرار داده است تا گیم پلی به خوبی با شرایط موبایل سازگار شود.

در نهایت باید گفت که Rainbow Six Mobile در حال حاضر در نسخه بتا محدود است و هنوز به مرحله عرضه جهانی نرسیده است. بنابراین ممکن است مشکلاتی در زمینه نرخ فریم یا وضعیت سرور وجود داشته باشد که در صورت عدم رفع آن در آپدیت های بعدی، به احتمال زیاد در نسخه اصلی بازی حل خواهد شد، اما Rainbow Six Mobile همچنان می تواند شما را سرگرم کند و تجربه ای با کیفیت از سبک تیراندازی تاکتیکی در پلت فرم تلفن همراه را به شما ارائه دهد. تجربه جذابی مانند آن با چنین کیفیتی در اندروید و آیفون سخت است.

در نهایت، اگر می خواهید Rainbow Six Mobile را تجربه کنید، ابتدا باید آدرس IP خود را تغییر دهید و سپس در پلی استور ثبت نام کنید تا به نسخه بتا بازی دسترسی پیدا کنید، اما اگر به دلایلی در این راه موفق نبودید، کافی است فایل بازی که در اینترنت نیز به راحتی پیدا می شود و بازی را به راحتی انجام دهید. علاوه بر این، کاربران پلت فرم آیفون نیز می توانند آدرس IP خود را به آن تغییر دهند این لینک مراجعه و ثبت نام کنند تا پس از دریافت دعوتنامه، در نهایت نسخه بتا Rainbow Six Mobile را تجربه کنند.

دانلود بازی Rainbow Six Mobile برای اندروید

گوگل پلی گوگل پلی را دانلود کنید

تحریریه مجله بازی یک گیمر