معرفی انیمه Hell’s Paradise 2023 (Hell’s Paradise: Jigokuraku)


انیمه Hell’s Paradise محصول سال 2023 استودیوی ماپا از جمله انیمه های خشن نمادین شونن است که توانسته در فضای آشنای ماورایی و تاریخی خود اکسیر زندگی را در میان کلیشه های ژانر بیابد.

ویژگی های انیمه Hellish Paradise:

  • نام فارسی: بهشت ​​جهنمی
  • نام ژاپنی: Jigokuraku
  • بر اساس مانگا Jigokuraku توسط Yuji Kaku
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، ماوراء طبیعی، فانتزی، تاریخی، جدی
  • محصول: استودیو ماپا
  • فصل اول: 13 قسمت 24 دقیقه ای
  • وضعیت: در حال پخش
  • پخش: 1 آوریل 2023 تا 1 ژوئیه 2023
  • رده سنی: R – 17

Eye for an Eye _ انیمه Jigokuraku

انیمه Hell’s Paradise (Jigokuraku) یکی از انیمه های محبوب سال 2023 است که توسط استودیو MAPPA ساخته شده است. پخش این انیمیشن 13 قسمتی از 1 آوریل آغاز شد و دنباله آن توسط Mapa ساخته خواهد شد. Jigokuraku یک انیمه شونن، اکشن و ماوراء طبیعی است که رقابتی سخت و مرگبار را برای فرار از یک مرگ آسان در یک محیط تاریخی و گور نشان می دهد.

در داستان Hell’s Paradise بهانه های تکراری فراوانی وجود دارد که شاید برای مخاطب کلیشه ای دلسرد کننده باشد اما با کمی صبر و تحمل در این انیمه با لحظات هیجان انگیز زیادی مواجه می شوید که حس شادی را برای شما به ارمغان می آورد. هیجان رضایت بخش بین نوسانات داستان.

اعلام ماموریت ویژه برای اعدام در انیمه jigokuraku

داستان انیمه Hellish Paradise; سفر به جزیره مرگ در جستجوی اکسیر زندگی

گابیمارو قوی ترین نینجا در روستای ایوا در دوره ادو است. او که در کودکی از پدر و مادرش جدا شد، بزرگ شد و تبدیل به یک قاتل شد و به دلیل قتل بدون احساسش به گاران نو گابیمارو (گابیمارو توخالی) معروف شد. گابیمارو به دلایل خاصی دستگیر و به اعدام محکوم می شود، اما در حالی که خود را به خاطر زندگی غرق در خون شایسته مرگ می داند، هر بار با کمک نیروی مافوق بشری خود زنده برمی گردد.

تا اینکه زنی به نام ساگیری، یک جلاد آسائمون از قبیله یامادا، که به نظر می رسد توانایی کشتن گابیمارو را دارد، متوجه می شود که فرار ناخودآگاه گابیمارو از مرگ به دلیل عشقی است که در اعماق وجودش شکل گرفته است. پس از آن، ساگیری به گابیمارو پیشنهاد می کند که یک ماموریت ویژه برای دریافت عفو از شوگونات انجام دهد.

در این ماجراجویی که یک جلاد معروف دیگر نیز در آن حضور دارد، آنها باید برای به دست آوردن اکسیر جاودانگی به جزیره شینسنکیو در جنوب پادشاهی ریوکو سفر کنند. جایی که سرنوشت وحشتناکی در انتظار این محکومان است، زیرا چندین تیم اعزامی در این جزیره ناشناخته و اسرارآمیز ناپدید شده اند و تنها کسی که با لعنتی به وجد آمده بازگشته است که باعث روییدن گل و گیاه در چشمانش شده و هیچ گاه به چالش کشیده نمی شود. برای زندگی. از سوی دیگر، هر محکومی برای فرار از زندان با یک جلاد آسائمون همراه می شود و باید با جلاد خود از جزیره بازگردد. البته بلایای خطرناک و مرگبار این جزیره اسرارآمیز که خیلی زود به سراغشان می آید، شانس زنده ماندن برای پیشروی در این رقابت مرگبار را کاهش می دهد.

بخوانید  اد بون: هنوز آخرین بازی Mortal Kombat ساخته نشده است

ورود گابیمارو به جزیره زیر نظر ساگیری - انیمه جیگوکوراکو

گابیمارو در سفری که گاهی به مسائل مربوط به تهذیب نفس می پردازد، باید با دشمنانی روبرو شود که حتی ممکن است گناهان گذشته خود را به او یادآوری کنند و با ساکنان عجیب جزیره شینسنکیو برخورد کند تا بتواند پس از جنگ های سخت راهی برای بازگشت پیدا کند. که برنده شد منتظرش باش. گابیمارو یک شینوبی است که توسط بیهودگی قتل های گذشته تسخیر شده است، که به دلیل قدرت های فیزیکی مافوق بشری که با نینجوتسو ترکیب شده است، شخصیت نهایی انیمه است. در طول راه، یک رونین زن به او ملحق می شود که هنوز از ترس ریشه دار از کشتن محکومان رنج می برد. علاوه بر این، ساگیری که از نظر دیگران جایگاهی نامتعارف به عنوان یک جلاد دارد، مصمم به اثبات خود است.

شروع داستان گیرا است، بررسی گاه و بیگاه گذشته شخصیت های اصلی خود را خیلی سریع در مسیر اصلی خود برای رسیدن به جزیره نشان می دهد، مکانی به ظاهر آرام که به تدریج هویت ترسناک خود را آشکار می کند. با توجه به ژانر Gore خشونت زیادی در انیمه دیده می شود که با اضافه شدن فضای تاریخی، سلاح های سرد و قدرت های اسطوره ای منجر به شکل گیری نبردهای نفس گیر بسیاری می شود. حال و هوای جزیره و حضور گروه های مختلف محکومین برای مبارزه و زنده ماندن، یادآور یک بتل رویال حساس است. با این حال، خیلی زود داستان روی قسمت تاریک جزیره متمرکز می شود.

قدرت نینجوتسو گابیمارو در انیمه جیگوکوراکو

حس تناقضی که در همه جای این انیمه دیده می شود، در جهنمی ثبت شده است که میل به جاودانگی به وجود آمده است.

حس تناقضی که از همان ابتدا در نام انیمه Hellish Paradise جلب توجه می کند همچنان به شدت وجود دارد. از رنج و آسایش در زندگی شخصیت ها گرفته تا خشونت و لطافت، عشق و نفرت، زیبایی و زشتی و… همه وقایع جنون آمیز و تکان دهنده قلب جهنمی ناشی از میل به جاودانگی را ثبت می کند.

داستان رو به جلو جیگوکوراکو، با سرعت سریع خود، تمایلی به توضیح مجدد اصول و مفروضات اساسی و تاریخی ندارد. بنابراین در برخی موارد مانند همراهی یک جلاد محافظ که قرار است تا جزیره قاتل در تمام مسیر حضور داشته باشد، جز ایجاد احساس تعصب نسبت به مذهب طایفه و طایفه، منطق کاملی را وارد نمی کند. راه سامورایی ها . با تمام این اجراها، انیمه Hell’s Paradise: Jigokuraku از استودیوی Mapa این پتانسیل را دارد که توجه عموم را به خود جلب کند و به اثری قابل توجه در میان انیمه های 2023 تبدیل شود.

بخوانید  بازی Solar Ash در راه ایکس باکس و استیم

شخصیت Sagiri در جنگل انیمه Jigokuraku

مانگا بهشت ​​جهنم; میل به محبوبیت در ابتدای راه

یوجی کاکو خالق مانگا Jigokuraku است. او کار خود را به عنوان ویراستار آغاز کرد، اما کار خود را به عنوان مانگاکا در سال 2009 با انتشار تک شات در مجله جامپ اسکوئر آغاز کرد و در سال 2013 با انتشار سریال فانتاسما به کار خود ادامه داد. کاکو سپس به عنوان دستیار تاتسوکی فوجیموتو (مانگاکای چینسامن) کار کرد. تا اینکه در سال 2018 دومین سری مانگای خود، Hell’s Paradise: Jigokuraku را در Shonen Jump Plus منتشر کرد که به سرعت محبوب شد.

ایجاد سبک بتل رویال در جزیره جهنمی ایده ای است که یوجی کاکو از آن استفاده کرد و خیلی زود توانست حضور شخصیت ها و موجودات مختلف را در حال تعامل و رقابت متعادل کند، زیرا رسیدن به اکسیر زندگی تنها به پیروزی در برابر سایر محکومان اعزامی محدود می شود. به جزیره به همین دلیل به نبردهای اکشن متنوع و جذاب در فضای پرتنش و مبهم جزیره می رسیم که در کنار ایده های الهام گرفته از کتاب های مرجع، می تواند کلیشه های داستان را برای مخاطبی سخت هضم کند.

در سبک طراحی کاکو جدا از خشونت شدید ظاهری، شخصیت های کاملا متمایز با سبک خاص خود شخصیت پردازی اصلی را به درستی منتقل می کنند. در طراحی غیرانسانی مربوط به موجودات جهنمی جزیره، شاهد تاثیر ترکیب‌بندی‌های سورئال هستیم که شاید در ابتدا تاثیر بالایی را منتقل کند و اضطراب لازم را منتقل کند، اما مقدمه‌ای گیرا برای رسیدن به مسیر اصلی واهی است.

یک همراه محکوم به مرگ با آسائمون در انیمه جیگوکوراکو

سازندگان انیمه Hellish Paradise; امضای ماپا

استودیوی Mapa که بیش از هر چیز دیگری به خاطر تصاحب دنباله‌ی Attack on Titan از استودیو انتظار، با انیمه‌ی Hell’s Paradise که در فاصله‌ای چند با پخش انیمه Chainsman است، شناخته می‌شود و البته، تولید فصل دوم حماسه Vineland و Jujutsu Kaisen باید انتظارات زیادی را برآورده کند.

این اثر فراوان توسط Mapa، هم تجربه استودیویی را با راضی نگه داشتن مخاطبان افزایش داده است و هم بازخوردهایی را در مورد سطح کیفیت انیمه، به خصوص در زمان پخش اولیه تلویزیونی ارائه می دهد. با این حال، انتشار این انیمه ها با در پیش گرفتن همان مسیر کلاسیک ساخت انیمه، یعنی سرعت و حجم تولید بالا در زمانی که مخاطبان جهانی خواهان جزئیات گرافیکی بیشتری هستند، دوباره برای حفظ تعادل یک طناب باز در مسیری طولانی بازمی گردد.

انعکاس قدرت گابیمارو در دریا _ انیمه Jigokuraku


انیمه شبیه به انیمه Hellish Heaven; مثل همه و هیچکس

برای سازندگان مانگا و انیمه، هیچ چیز دشوارتر از خلق یک شخصیت جدید از اصول و کلیشه های این ژانر نیست. ادغام سبک ها و ابعاد مختلف زمان و مکان در داستان های مختلف چیزی است که با موفقیت مسیر جدیدی را در انیمه Hellish Heaven ایجاد کرده است و به همین دلیل همچنان می تواند حس اصالت خود را حفظ کند. مشابه. آثار.

بخوانید  مدت زمان تجربه بازی غرب شیطان را اعلام می کند

به عنوان مثال، شبیه به سبک بتل رویال، داستان را می توان در انیمه هایی مانند Gantz و ! Btooom، اما قسمت اصلی Hell’s Paradise در حال ورود به دنیایی از موجودات جهنمی با ریشه های اساطیری و باستانی است.

دنجی و آکی پس از اولین بازدید از دفتر ماکیما

مرد اره برقی

قهرمان داستان Chainman یک مرد جوان افسرده است که مجبور می شود به عنوان یک جن گیر برای یاکوزا کار کند تا بدهی به ارث برده از یک برده را بپردازد. اما دنجی که با مرگ روبرو می شود، موافقت می کند که با سگش که حامل قدرت شیطانی اره برقی است، ادغام شود. حالا در قالب یک مرد اره ای باید به دنبال رویاهای خاص خود در زندگی جدیدش باشد.

مقاله مرتبط:

به همراه Jujutsu Kaisen، Chainsman دو انیمه دیگر از استودیو Mapa هستند که با موجودات شیطانی و جهنمی مبارزه می کنند. البته شباهت های بیشتری در Chinaman مانند شخصیت های درون گرا، نبردهای خشن، موجودات عجیب و غریب و البته میل به زنده ماندن در شرایط دیوانه کننده وجود دارد.

انیمه Dororo_Dororo

دورورو

آشنایی دوررو با رونین عجیبی به نام هیکیمارو منجر به نبردهای دشوار با موجودات اهریمنی مختلف می شود. زیرا هیاکیمارو از بدو تولد تحت یک نفرین ناخواسته بوده است که در طی آن باید شیاطین را شکست دهد تا قسمت هایی از بدنش را پس بگیرد.

مقاله مرتبط:

نبردهای نفس گیر و نمادین در خاستگاه های باستانی ژاپن با اسطوره های زشت و زیبا چیزی است که در این اثر دیگر از استودیوی Mapa خودنمایی می کند. شکل گیری احساسات در شخصیت ها که هر کدام دارای نوعی پوچی است، یکی دیگر از عناصر مشترک این دو انیمه است.

مبارزه قهرمان با آتش، انیمه شیطان کش

شیطان کش: کیمتسو نو یایبا

زندگی ساده تانجیرو کامدو در کوهستان با حمله شیاطین به خانواده او به سرعت تغییر می کند. تانجیرو تصمیم می گیرد برای انتقام قتل خانواده اش تبدیل به یک قاتل شیطان شود و خواهر بازمانده خود را که هنوز بین مرگ و زندگی توسط شیاطین گیر نکرده است، بازگرداند.

مقاله مرتبط:

علاوه بر دیدن اکشن های چشم نواز از استودیو Ufotable، می توانید به سراغ انیمه Demon Slayer بروید تا نبردهای خیالی با موجودات شیطانی را در داستانی با عمق و پیچیدگی کمتر ببینید. هر دو انیمه شوونن هستند، اما با استفاده از فضای سبک گور در انیمه جیگوکوراکو، به سمت ابعاد خشن، فلسفی و نمادین تر می رویم.

تحریریه مجله بازی یک گیمر