مدیران جدید مایکروسافت برای آینده ویندوز و سرفیس چه در ذهن دارند؟

قبل از شروع همه‌گیری کرونا در سال 2020، آینده ویندوز به شدت به بازار سخت‌افزار گره خورده بود و فراز و نشیب‌های فروش لپ‌تاپ در چند سال گذشته نادلا را بر آن داشت تا وابستگی این سیستم عامل به فروش را کاهش دهد. لپ تاپ ها رایانه‌های شخصی با ادغام هوش مصنوعی در ویندوز، ردموندی‌ها پس از خروج پانوس پانای مدتی با آزمون و خطا مواجه شدند، اما به سرعت پشیمان شدند و اکنون به نظر می‌رسد که سرفیس و ویندوز به جای خود بازگشته‌اند.

رویداد 31 می می تواند نقطه عطفی بزرگ در روابط مایکروسافت و اینتل باشد

مایکروسافت نباید صرفاً به عبارات فانتزی بازاریابی مانند قرار دادن کلید دستیار ویژه روی صفحه کلید بسنده کند. اصلا این دستگاه و سایر محصولات؟

در شش ماه گذشته، Pawan Davuluri سخت در تلاش بوده تا یک خط چیپست مایکروسافت با معماری لوگو راه اندازی کند. انتظار می رود ردموندی در رویدادی که در تاریخ 31 می برگزار می شود، دستگاه های Surface Pro 10 و Surface Laptop 6 مجهز به پردازنده خود را معرفی کند. این افشاگری می تواند یک نقطه عطف بزرگ در رابطه بین مایکروسافت و اینتل باشد.

اگرچه مایکروسافت در گذشته سرفیس های خود را با چیپست های سفارشی کوالکام نیز عرضه می کرد، اما همیشه به کاربر این حق را می داد که گزینه های اینتل را نیز انتخاب کند. به نظر می رسد مایکروسافت به پردازنده جدید اسنپدراگون ایکس الیت کوالکام اعتماد بیشتری دارد و تنها سرفیس پرو ۱۰ قدیمی را به این پردازنده مجهز خواهد کرد.

بخوانید  گسترش Valhalla جدا از God of War Ragnarok خواهد بود

در فاصله باقی مانده از مراسم 31 میThe Verge در گزارشی اختصاصی برنامه های مایکروسافت را فاش کرد و گفت که این شرکت در حال آماده شدن برای شکست دادن پردازنده M3 اپل است. به گفته The Verge، مایکروسافت آنقدر به X Elite اعتقاد دارد که می خواهد چندین دمو نمایش دهد تا ثابت کند X Elite از M3 قدرتمندتر است. این نسخه‌های نمایشی بر روی پردازش هوش مصنوعی مبتنی بر CPU و حتی شبیه‌سازی برنامه‌ها تمرکز خواهند داشت.

مایکروسافت این تغییرات بزرگ در محصول Legion خود را مدیون پاوان داولوری است. اگر اسنپدراگون

با رونمایی از پردازنده های سری M، اپل به طور ناگهانی خرید پردازنده از اینتل را متوقف کرد. مایکروسافت نمی تواند مانند اپل خود را به طور کامل از اینتل جدا کند، اما می تواند با تجهیز تمامی سرفیس های خود به پردازنده های ARM، افق جدیدی را برای این بازار ترسیم کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر