مایکروسافت و سونی برای حفظ بازی Call of Duty در پلی استیشن به توافق رسیدند



چند روز پس از شکست دادن چالش FTC برای خرید Activision Blizzard – و یک روز قبل از جلسه برنامه ریزی شده آن با CMA بریتانیا – مایکروسافت با سونی به توافقی دست یافت تا امتیاز Call Of Duty را پس از ادغام در پلی استیشن حفظ کند.

فیل اسپنسر، رئیس مایکروسافت، این قرارداد را از طریق توییتر اعلام کرد، جایی که او می‌گوید دو طرف “توافق الزام‌آوری” امضا کردند تا فرنچایز شوتر اول شخص موفق به کنسول‌های پلی‌استیشن بیاید. توییت ادامه داد: “ما مشتاقانه منتظر آینده ای هستیم که در آن گیمرها در همه جا انتخاب های بیشتری برای انجام بازی های مورد علاقه خود داشته باشند.”

این معامله چند روز پس از آن صورت گرفت که یک قاضی کالیفرنیا به نفع مایکروسافت علیه FTC رای داد که تلاش کمیسیون نظارتی برای به تاخیر انداختن خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را خنثی کرد. درخواست تجدید نظر ارائه شده توسط FTC نیز رد شد.

FTC تنها دولتی نیست که مایکروسافت باید با آن دست و پنجه نرم کند، زیرا CMA بریتانیا نیز هنگام بحث در مورد شرایط قرارداد نگرانی هایی را مطرح کرد. مایکروسافت قرار است در اوایل این هفته با CMA ملاقات کند.

بخوانید  راهنمای پیش‌سفارش MLB The Show 23: نسخه‌های موجود، جوایز و موارد دیگر

هیچ جزئیات دیگری در مورد قرارداد Call Of Duty با سونی – به ویژه مدت آن که قبلاً شایعه شده بود 10 سال است – به اطلاع عموم نرسیده است. انتظار می‌رود که از اکتیویژن بلیزارد تا مایکروسافت تا اوایل این هفته بسته شود، زیرا در صورت تکمیل نشدن معامله، شرکت متعهد به پرداخت 3 میلیارد دلار “هزینه جدایی” یا تمدید خواهد بود. اینجا در 18 جولای.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.



تحریریه مجله بازی یک گیمر