مایکروسافت وکیل مجربی را برای باز کردن قفل قرارداد Activision Blizzard استخدام می کند

بیرد توسط تلگراف به عنوان یک “حامی قدرتمند رقابت” توصیف شده است و به دلیل برنده شدن در پرونده های دادگاه های برجسته ای که در نهایت حکم اتحادیه اروپا را لغو کرد، شناخته شده است. این وکیل باتجربه قبلا با اپل همکاری کرده است تا به تصمیم اتحادیه اروپا برای جریمه 13 میلیارد یورویی اپل به دلیل معاملات مالی غیرقانونی با دولت ایرلند اعتراض کند که در نهایت به پیروزی اپل در دادگاه تجدید نظر ختم شد.

طبق گزارش اخیر، مایکروسافت یک وکیل جدید استخدام کرده است تا به آن کمک کند در دعوای حقوقی علیه توافقنامه خرید مسدودکننده Activision Blizzard پیروز شود.

ماه گذشته، سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) با اشاره به نگرانی‌ها در مورد تأثیر خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت بر رقابت در بازار بازی‌های ابری، این معامله را مسدود کرد. اکنون رسانه تلگراف در گزارش جدید خود اعلام کرده است که مایکروسافت قبلاً یک وکیل سرشناس به نام دانیل بیرد را استخدام کرده است و قصد دارد در روزهای آتی به دادگاه تجدیدنظر رقابت انگلستان شکایت کند.

بیرد سال گذشته به عنوان نماینده حقوقی اینتل در دادگاه اروپایی حاضر شد و توانست پرونده 10 ساله مربوط به جریمه 1.1 میلیارد یورویی سازنده تراشه را ببندد. سازمان نظارت اروپا این جریمه را به دلیل نگرانی در مورد رفتار ناعادلانه و تسلط اینتل در بازار ریزتراشه ها اعمال کرد. اکنون مایکروسافت امیدوار است با کمک تیم حقوقی قدرتمند و متخصص Baird بتواند با موفقیت به تصمیم سازمان CMA برای جلوگیری از خرید 69 میلیارد دلاری Activision Blizzard اعتراض کند.

بخوانید  انیمیشن شرک 5 به صورت دستی انجام شده امکان تولید اسپین آف خر

علاوه بر سازمان رقابت و بازار بریتانیا، اتحادیه اروپا نیز در حال بررسی این خرید احتمالی است و انتظار می‌رود رای نهایی خود را ظرف دو هفته آینده اعلام کند. البته برخی منابع غیر رسمی مدعی هستند که اتحادیه اروپا با این خرید موافقت خواهد کرد. علاوه بر درگیری حقوقی با این سازمان انگلیسی، مایکروسافت باید به فکر حل مشکل دیگری یعنی مخالفت کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در آمریکا باشد. این سازمان آمریکایی در ماه دسامبر اعلام کرد که از تاثیر خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت بر بازار رقابت نگران است و از مایکروسافت در تلاش برای جلوگیری از این توافق شکایت خواهد کرد.

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر