مایکروسافت می‌گوید انحصاری Call of Duty منطقی نیست

Rima Alaily، نایب رئیس گروه قانون رقابت مایکروسافت، به Axios گفت: “همانطور که همیشه گفته‌ایم، برداشتن Call of Duty از پلی‌استیشن کاری منطقی نیست.” آلیلی تصریح کرد که تعداد افرادی که به ایکس باکس روی می آورند «آنقدر کم است که به توانایی سونی برای رقابت آسیب بزند و برای ایجاد یک استراتژی مهار سودآور برای ایکس باکس بسیار کم است».

به تفاوت روش شناسی بین دو نظرسنجی توجه کنید. نظرسنجی AMC به صراحت شامل گزینه هایی برای تغییر به رایانه شخصی بود. نظرسنجی YouGov که به سفارش مایکروسافت انجام شد، تنها بر روی سوئیچ کنسول متمرکز بود.

مایکروسافت نتایج نظرسنجی ژانویه را منتشر کرد Axios. دسامبر گذشته، CMA نظرسنجی خود را سفارش داد که نشان داد 15 درصد از بازیکنان فعال Call of Duty، یعنی افرادی که حداقل 10 ساعت بازی کرده اند یا 100 دلار برای فرنچایز هزینه کرده اند، به ایکس باکس نقل مکان می کنند. رقم CMA برای همه دارندگان پلی استیشن که تغییر خواهند داد فاش نشد، اگرچه CMA به طور عمومی این آمار را به عنوان مدرکی مبنی بر از دست دادن مشتریان پلی استیشن ذکر کرد. CMA همچنین از این تحقیقات به عنوان مدرکی استفاده کرد که نشان دهد مایکروسافت انگیزه ای برای حذف Call of Duty از پلی استیشن دارد.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

CMA تصمیم خود را در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در تاریخ 26 آوریل، یک روز پس از اتخاذ تصمیم مشابه کمیته نظارتی اتحادیه اروپا، ارائه خواهد کرد.

بخوانید  صلح؛ دریای مربا و کارت هدیه (بدون نیاز به رمز عبور!)

مایکروسافت نگرانی های سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) را در مورد خرید Activision Blizzard توسط غول فناوری اطلاعات به چالش کشیده است. بر اساس نظرسنجی YouGov که به سفارش مایکروسافت انجام شده است، اگر مایکروسافت انحصاری Call of Duty را بسازد، 3 درصد از دارندگان پلی استیشن به ایکس باکس مهاجرت می کنند. مایکروسافت می گوید که این انگیزه کافی برای حذف این امتیاز عظیم از کنسول های پلی استیشن نیست.