ماکادمیا; آکادمی مهندسی مکانیک – زومجی


مکدمی (آکادمی مهندسی مکانیک) در رشته مهندسی مکانیک تحصیلات با کیفیت و ارزشمندی تولید می کند و در این مقاله به ارائه ویژگی های دوره های تهاجمی خود پرداخته است.

مهندسی مکانیک یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین رشته های دانشگاهی است که با به کارگیری دانش ریاضیات، فیزیک و علم مواد، سیستم های مکانیکی را طراحی و تحلیل می کند. علم مهندسی مکانیک در هر تحلیلی مانند رباتیک، بیومکانیک، مکانیک جامدات، مکانیک سیالات و … کاربرد دارد که مستلزم مطالعه تأثیر نیرو و انرژی بر وضعیت بدن است. امروزه هیچ محصولی بدون تحلیل استرس روانه بازار نمی شود. حتی شرکت های بزرگ فناوری مانند اپل به دنبال استخدام مهندسان مکانیک برای کمک به طراحی و تولید لپ تاپ و کیس موبایل هستند.

آموزش مکادمیک

تحصیلات آکادمی مهندسی مکانیک را می توان به سه دسته تقسیم کرد.

1- تدریس دروس دانشگاهی

مک آکادمی (آکادمی مهندسی مکانیک) همواره تلاش می کند تا با ارزش ترین آموزش های موجود برای دوره های کالج را به همه دانشجویان ارائه دهد. از آنجایی که عموما بهترین اساتید کشور در دانشگاه حضور ندارند و یا حتی اگر حضور داشته باشند، به دلیل ظرفیت محدود هر کلاس، همه دانشجویان قادر به گذراندن این دوره نیستند، اشتراک گذاری این دوره ها کمک بزرگی به دانشجویان می کند. در حال حاضر می توانید آموزش دینامیک مهندسی دکتر آرش بهرامی و آموزش کاربردی روش اجزا محدود دکتر مریم مهنما را به صورت رایگان در سایت مکاکادمی مشاهده و دانلود کنید.

2- آموزش تخصصی نرم افزار

دانشجویان و مهندسین مکانیک علاوه بر تسلط بر دروس این رشته باید به نرم افزارهای تخصصی نیز تسلط کامل داشته باشند. نرم افزارهای تخصصی مهندسی مکانیک را می توان به چهار دسته تقسیم کرد:

1- زبان های برنامه نویسی مانند C، Fortran، MATLAB و Python

2- نرم افزار طراحی به کمک کامپیوتر (CAD).

3- نرم افزار تجزیه و تحلیل به کمک کامپیوتر (CAE).

4- نرم افزار ساخت به کمک کامپیوتر (CAM)

بخوانید  مسابقات نفس‌گیر در تریلر گیم پلی جدید بازی Need for Speed Unbound

بنابراین ماکاکادمی آموزش های رایگان و ارزشمندی تولید کرده است. آموزش Subroutine Abaqus، Finite Element Method با MATLAB، آموزش نرم افزار Abaqus و آموزش نرم افزار MATLAB از محبوب ترین آموزش های MacAcademy هستند.

3- مقالات علمی

گروه آموزشی ماکاکادمی (مکانیک) با تولید اقلام ارزشمند و غنی سعی در رفع نیازهای دانشجویان و مهندسین مکانیک دارد. از جمله محبوب ترین اقلام آسفالت (مکانیکی) در زیر ذکر شده است.

  • آموزش پیوند نرم افزار Abaqus با کامپایلر فرترن برای نوشتن زیر روال ها
  • آموزش روش المان محدود (FEM).
  • از MATLAB پایتون را فراخوانی کنید
  • آموزش نصب Abaqus 2022 به همراه مستندات
  • معرفی رشته مهندسی مکانیک از زبان دانشجویان این رشته
  • جو مهندسی مکانیک دانشگاه تهران

آموزش نرم افزار متلب

متلب به اختصار MATrix-LABoratory نامیده می شود و به این نرم افزار مبتنی بر ماتریس اشاره دارد. این نرم افزار برای مهندسین و دانشمندان در نظر گرفته شده است. در حالی که سایر زبان های برنامه نویسی با اعداد کار می کنند، متلب تمام محاسبات خود را بر اساس ماتریس ها انجام می دهد و عملیات ریاضی بسیار ساده تر تعریف می شوند. MathWoks، سازنده MATLAB، MATLAB را اینگونه توصیف می کند: زبان محاسبات فنی.

بدون شک یکی از با ارزش ترین آموزش های نرم افزار موجود است متلب در وب سایت Macadamia موجود است. این آموزش بر خلاف برخی آموزش ها که بسیار قدیمی هستند، کاملا به روز بوده و بر اساس متلب 2022a منتشر شده است.

آموزش نرم افزار Solidorx

SolidWorks یکی از مهم ترین و قدرتمندترین نرم افزارهای طراحی به کمک کامپیوتر است که در سال های اخیر در دانشگاه ها و صنعت جا افتاده است. در حال حاضر شرکت های بزرگی مانند Baxter، Arconic و Cepheid از این نرم افزار قدرتمند استفاده می کنند. در ایران با گذشت زمان، علاقه عمومی جامعه مهندسی به ویژه دانشجویان و شرکت های خصوصی افزایش یافته و بخش بزرگی از بازار طراحی به کمک کامپیوتر در حال حاضر در اختیار این نرم افزار کاربرپسند قرار گرفته است. در این مقاله پنج ترفند وجود دارد که به شما کمک می کند سرعت خود را افزایش دهید.

بخوانید  دوربین مداربسته هایک ویژن و استفاده در مدارس توسط Hiklook

همچنین Macadami آموزش نرم افزار Solidorex را به صورت کاملا رایگان منتشر کرده است. این دوره از سایت مکادمی بدون تجاری سازی منتشر شده است و لذا آموزش نرم افزار از سطح مقدماتی تا پیشرفته به صورت کاملا رایگان و با حداکثر امتیاز ممکن ذکر شده در هر محیط نرم افزار ارائه می شود. همچنین در این آموزش بیشتر محیط های مهم نرم افزار بررسی شده است.

روش اجزاء محدود در مهندسی مکانیک

روش اجزای محدود (FEM) یک روش عددی (معمولا) برای حل معادلات دیفرانسیل معمولی (ODE) و معادلات دیفرانسیل جزئی (PDE) است. از آنجایی که معادلات حاکم بر اکثر مسائل مهندسی معادلات دیفرانسیل هستند، استفاده از روش اجزاء محدود (FEM) به حل مسائل پیچیده مهندسی کمک می کند. یادگیری اصول صحیح و اساسی این درس بسیار مهم است. از این رو ماکاکادمی (مکانیک) مفتخر است آموزش روش اجزا محدود کاربردی توسط دکتر مریم ماهنما (استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران) را به صورت رایگان ارائه دهد. در حال حاضر، دو رویکرد رایج برای به کارگیری این روش قدرتمند وجود دارد:

  1. مشکلات کدنویسی با زبان برنامه نویسی متلب (برنامه های کاربردی سبک) یا زبان برنامه نویسی فرترن (محاسبات سنگین)
  2. شبیه سازی مشکلات با استفاده از نرم افزارهای تجاری مانند Abaqus، Marc، ANSYS یا COMSOL

کدگذاری (برنامه نویسی) مسائل اجزای محدود

رویکرد برنامه نویسی المان محدود به شما درک عمیقی از این روش می دهد. مردم در کدگذاری المان محدود آنها بی کفایت هستند و فقط روی نرم افزارهای تجاری تمرکز دارند. در بهترین حالت، مانند اپراتور، شبیه سازی خود را بدون درک خوبی از الگوریتم های وضوح انجام می دهند. علاوه بر این، این افراد معمولاً قادر به درک هشدارها و خطاهای نرم افزار نیستند و تصحیح خطاهای شبیه سازی برایشان مشکل است. بنابراین توصیه می کنیم اگر قصد یادگیری و شبیه سازی با روش اجزای محدود را دارید، خودتان چندین مسئله را برنامه ریزی کنید و الگوریتم های حل را به خوبی یاد بگیرید. گروه مک آکادمی (مکانیک) آموزش های عالی برای کدنویسی مسائل اجزای محدود دارد.

بخوانید  تایتانیک برای روز ولنتاین به سینماها بازگشته است

چرتکه; یکی از محبوب ترین نرم افزارهای المان محدود

پس از یادگیری و برنامه نویسی الگوریتم های روش اجزای محدود، به درک خوبی از این روش و فرآیند حل آن دست یافته اید. اکنون که فرآیند یادگیری کامل شده است دیگر برنامه نویسی برای حل مسائل کلاسیک و تکراری سودی ندارد و به جای آن از نرم افزارهای تجاری استفاده می کنیم. در صورت لزوم، تلاش خود را بر افزایش قابلیت های این نرم افزارها متمرکز خواهیم کرد تا بتوانیم با شبیه سازی های دشوار مقابله کنیم. این امر به کمک نوشتن زیربرنامه در نرم افزارهای تجاری مانند Abaqus که گروه Macacademy آن دوره های آموزشی زیادی را به شما ارائه می دهد امکان پذیر است.

ماکادمیا; آکادمی مهندسی مکانیک

با توجه به اهمیت آموزش افراد در رشته های مهندسی مانند مکانیک، استفاده از آموزش های مناسب در اولویت قرار دارد. به همین منظور اگر شما عزیزان هم قصد یادگیری این علم را دارید کافی است به سایت مکاکادمی (مکانیک) مراجعه کرده و با مدیران و مشاوران این مجموعه برای شرکت در دوره های تخصصی سایت صحبت کنید. لازم به ذکر است در برخی موارد دوره های پیش بینی شده به صورت کاملا رایگان در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. در پایان یادآور می‌شویم برای همکاری با تیم حرفه‌ای مکادم (مکانیک) کافی است از طریق راه‌های ارتباطی موجود با این بستگان در ارتباط باشید. برای اطلاعات بیشتر به MecAdemy.org مراجعه کنید.

گزارش پایان اطلاعیه

این مقاله صرفاً جنبه تبلیغاتی دارد و یک گیمر هیچ گونه مسئولیتی در این زمینه نمی پذیرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر