مانیتورهای گیمینگ 360 هرتزی و QD-OLED سامسونگ معرفی شدند


سامسونگ 2 مانیتور جدید بازی QD-OLED 31.5 و 27 اینچی را معرفی کرد که قادر به ارائه نرخ به روز رسانی تصویر تا 360 هرتز هستند.

طیف وسیعی از نمایشگرهای بازی QD-OLED در CES 2024 این توسط تولید کنندگان مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد که گزینه های مختلفی را در محدوده قیمت های مختلف به کاربران ارائه می دهند. سامسونگ همچنین در تلاش است تا دو محصول جدید، آپشن را معرفی کند تا QD-OLED های بیشتری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. Samsung Display، رسانه رسمی نمایشگرهای سامسونگ، اعلام کرد که این شرکت در حال آماده سازی 2 نمایشگر QD-OLED جدید 27 اینچی و 31.5 اینچی است.

در مورد مدل 31.5 اینچی ما یک صفحه نمایش تخت با وضوح UHD یا 3840×2160 و تراکم پیکسلی 140ppi داریم. این مانیتور یک محصول گیمینگ درجه یک است که مطمئنا قیمت بالایی دارد. سامسونگ اعلام کرد که AMD با محصولات استاندارد RDNA 3 خود یکی از مهم ترین شرکای این شرکت برای تجهیز مانیتورهای نسل بعدی و نرخ تازه سازی بالای آنهاست.

مانیتورهای QD-OLED سامسونگ

مدل دوم QD-OLED دارای سایز 27 اینچ است که باز هم از صفحه تخت در طراحی آن استفاده شده و وضوح تصویر آن QHD یا 1440×2560 است. این مانیتور قادر به ارائه نرخ به روز رسانی تصویر تا 360 هرتز است و بیشتر برای ورزش های الکترونیکی و کاربران بازی با نرخ تازه سازی بالا مناسب است.

طبق توضیحات سامسونگ، دو آپشن جدید QD-OLED این شرکت اکنون وارد مرحله تولید انبوه شده و پس از معرفی رسمی در نمایشگاه CES 2024 سال آینده عرضه خواهند شد. این شرکت همچنین تاکید کرد که با گسترش خطوط تولید کارخانه های خود، تولید و عرضه نمایشگرهای مختلف خود را در سال 2024 سه برابر خواهد کرد. QD-OLED در واقع شکل کوتاه «دیود ساطع نور آلی کوانتومی» (کوانتوم دات ارگانیک دیود ساطع نور) است که توسط سامسونگ در سال 2019 معرفی شد.

بخوانید  گرافیک خیره کننده و بسیار واقعی از بازی مستقل Unrecord در تریلر جدید

این محصولات که کاملاً جدید نیستند، به سادگی یک نسخه بهبودیافته از فناوری OLED را ارائه می‌کنند که به ادعای سامسونگ دیسپلی می‌تواند وسیع‌ترین طیف رنگی را در میان فناوری‌های نمایشگر موجود ارائه دهد. به طور خلاصه، پنل‌های QD-OLED جدید سامسونگ مانند OLED‌های قدیمی هستند که کنتراست زیادی با رنگ‌های سیاه عمیق دارند. اما رنگ های زنده تر و سطح روشنایی بالاتری ارائه می دهند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر