قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در آفریقای جنوبی تایید شده است

مایکروسافت بیکار ننشسته است و می خواهد آن را قبل از 18 جولای، زمانی که قرارداد پیشنهادی فعلی منقضی می شود، تکمیل کند. توجه داشته باشید که پس از این تاریخ، Activision Blizzard ممکن است 3 میلیارد دلار غرامت فسخ قرارداد از مایکروسافت دریافت کند.

قرارداد پیشنهادی خرید اکتیویژن بلیزارد از مایکروسافت در کشور دیگری تایید شده است. با اعلام رسمی دادگاه رقابت آفریقای جنوبی، این مرجع بدون قید و شرط معامله پیشنهادی را تایید کرده است. البته به گفته این سازمان دلایل این تصمیم در فرصتی دیگر اعلام خواهد شد.

در حال حاضر این مورد در مورد 40 سازمان تنظیم کننده رقابت تایید شده اند. در ماه می، اتحادیه اروپا و تنظیم کننده رقابت چین هر دو این قرارداد را تایید کردند. طی این معامله، ردموندی ها مالکیت برخی از فرنچایزهای بازی محبوب مانند Call of Duty و World of Warcraft را به دست خواهند آورد.

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) نیز شکایتی را در تلاش برای جلوگیری از ادغام به دلیل نگرانی های ضد رقابتی تنظیم کرد. هفته گذشته غول فناوری آمریکایی و این سازمان در دادگاه با هم درگیر شدند. تنظیم کننده رقابت به دنبال یک دستور موقت برای جلوگیری از بستن قرارداد توسط مایکروسافت است تا زمانی که قاضی قانون اداری ایالتی FTC به طور جداگانه به این پرونده در ماه اوت رسیدگی کند.

دادگاه رقابت آفریقای جنوبی بدون قید و شرط خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را تایید کرده است.

البته بریتانیا و آمریکا همچنان مخالف این ادغام هستند. در ماه آوریل، سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) اعلام کرد که به دلیل نگرانی‌ها در مورد تأثیر این معامله بر بازار نوپای بازی‌های ابری، از اجرای این معامله 69 میلیارد دلاری جلوگیری می‌کند. مایکروسافت رسما به این تصمیم اعتراض کرد و آن را برای بریتانیا بد دانست.

بخوانید  نقد فیلم آمستردام (آمستردام) - زومجی
تحریریه مجله بازی یک گیمر