فروش GPU به بالاترین سطح خود در 25 سال گذشته رسیده است

آمار فروش پردازنده های گرافیکی جهش تاریخی 24 درصدی را نسبت به سال گذشته ثبت کرد و به 76.2 میلیون واحد گرافیکی در سه ماهه چهارم سال 2023 رسید.

گزارش Jon Peddie Research نشان می دهد که در مجموع 76.2 میلیون GPU در دوره منتهی به سه ماهه چهارم 2023 فروخته شده است که 24 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این بالاترین نرخ رشد سال به سال برای فروش GPU در 25 سال گذشته است. این رقم نیز نسبت به سه ماهه گذشته 6 درصد بهبود را نشان می دهد.

GPD فروش سالانه پیش بینی می شود پردازنده‌های گرافیکی از سال 2024 تا 2026 با نرخ 3.6 درصد افزایش می‌یابند و در نهایت در سال 2026 به پنج میلیارد GPU در سراسر جهان می‌رسند. JPD همچنین معتقد است که طی پنج سال آینده، ضریب نفوذ پردازنده‌های گرافیکی گسسته در بین کاربران به 30 درصد خواهد رسید.

آمار فروش پردازنده های گرافیکی

دکتر جان بادی، رئیس گروه JPG در این رابطه گفت: «سه ماهه چهارم سال معمولاً برای بازار پردازنده گرافیکی چندان خوب نیست، اما این بازه زمانی برای سال 2023 بسیار بالاتر بود، که نشان می دهد سال آینده یک سال خواهد بود. سال خوبی است.» برای بازار رایانه‌های شخصی بسیار مهم است. سازندگان قطعات برای پردازنده‌های گرافیکی و رایانه‌های شخصی در حال معرفی رایانه‌های به اصطلاح هوش مصنوعی هستند، به این امید که چیزی جدید و جذاب را به بازار بیاورند.

این در حالی است که ما بیش از یک دهه کامپیوترهایی با قابلیت هوش مصنوعی داشتیم و در واقع مشکل این بود و هنوز هم این بود که هوش مصنوعی که شتاب می دهید کجاست؟

بخوانید  ادغام نسخه فیزیکی و دیجیتالی بازی ها در آپدیت جدید پلی استیشن 5

Baddi ادامه داد: “اما این هوش مصنوعی در راه است و ما نمونه های اولیه آن را در Adobe، Microsoft و فروشندگان CAD می بینیم.” اما شاید حداقل تا پایان سال به بازار مصرف اصلی نرسد. لذا به شما توصیه می کنیم در خوش بینی و اشتیاق خود محتاط باشید.»

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر