ظهور RTX 3060 در لیست محبوب ترین کارت های گرافیک در Steam

نمودار پردازنده گرافیکی Steam برای ماه دسامبر

نتایج نظرسنجی ماه دسامبر پلتفرم Steam نشان می‌دهد که مدل‌های مختلف RTX 3060 بیشترین افزایش را داشته‌اند و به بالای این نمودار نزدیک شده‌اند.

اما در نمودار CPU، همچنان شاهد کاهش سهم بازار AMD هستیم. آخرین آمار استیم نشان می دهد که سهم Red Team از بازار به 32.16 درصد رسیده است، اما گفته می شود فروش این شرکت در ماه های اخیر بهتر از اینتل بوده است. اینتل با 67.81 سهم بازار در این زمینه پیشتاز است.

نمودار CPU Steam دسامبر

پرکاربردترین سیستم عامل Steam، RAM و رزولوشن

به تدریج و با بالانس شدن محصولات سری RTX 30 انویدیا، مدل های دیگری مانند RTX 3070 نیز به لیست پیشروها اضافه خواهند شد. مدل میان رده سری آمپر با 0.28 درصد افزایش در کاربران مواجه بوده و نسخه Ti آن با 0.08 درصد در رتبه نهم قرار دارد. در نهایت، RTX 3080 را داریم که با مثبت 0.07 درصد در رتبه سیزدهم قرار دارد.

در سیستم عامل ها، ویندوز 11 همچنان به کاهش سهم ویندوز 10 در میان کاربران ادامه می دهد. سیستم عامل جدید مایکروسافت سهم کاربران را با 0.44 درصد افزایش به 29.42 درصد از کل سیستم ها رساند. ویندوز 10 همچنان با 65.42 درصد در صدر این نمودار قرار دارد.

یک مدل از سری RTX 4000 هنوز در این نمودار ظاهر نشده است که با توجه به قیمت های بسیار بالا و عرضه آنها فقط در ماه دسامبر قابل انتظار بود. نکته جالب دیگر این است که ببینیم آیا مشکل احتمالی اتاق بخار RX 7900 XTX می تواند به محبوبیت آن در بین طرفداران تیم قرمز لطمه بزند یا خیر.

بخوانید  بازیگران معروفی که در صداگذاری انیمیشن شرکت کردند

ماه گذشته شاهد یک اتفاق نادر در لیست پرکاربردترین کارت‌های گرافیک در میان کاربران Steam بودیم و این یک مدل جدید بود که برای اولین بار از سال 2018 در صدر این لیست قرار گرفت. GTX 1650 سرانجام از GTX 1060 پیشی گرفت و به محبوب‌ترین پردازنده گرافیکی در میان تبدیل شد. کاربران رایانه شخصی اگرچه GTX 1650 در این ماه جایگاه خود را حفظ کرد، اما با کاهش 0.06 درصدی مواجه شد. با این حال، با روندی که در تغییرات مشاهده می شود، به نظر می رسد که به زودی توسط RTX 3060 تحت فشار قرار خواهد گرفت.

کارت گرافیک RTX 3060 به عنوان یکی از پیشنهادات بودجه ای انویدیا در نسل آمپر، بیشترین رشد را در آمار کاربران به دست آورد و با افزایش 0.47 درصدی سهم خود، چند پله صعود کرد. بعدی مدل Ti همین کارت است که 0.31 درصد افزایش یافته است.

سایر قسمت ها نیز بدون تغییر باقی می مانند. Oculus Quest 2 همچنان محبوب‌ترین هدست واقعیت مجازی است و اکثر کاربران از وضوح تصویر 1080p و 8 گیگابایت رم لذت می‌برند. علاوه بر این، یک سوم از کاربران رایانه های شخصی از یک پردازنده شش هسته ای استفاده می کنند.

نمودار پردازنده گرافیکی Steam برای ماه دسامبر

تحریریه مجله بازی یک گیمر