شوخی سی دی پروژه با یوبی سافت: قرار است یک بازی AAAAA بسازیم

هنگامی که از استودیو درباره ادامه تولید بازی های AAA پرسیده شد، CD Projekt گفت که بازی های آینده آنها AAAAA خواهد بود.

قبل از اینکه Skull & Bones توسط Ubisoft منتشر شود و به سرعت فراموش شود، رئیس Ubisoft، Yves Guillemot معتقد بود که قیمت بازی به دلیل کیفیت ساخت “AAAA” پروژه توجیه شده است. در واقع AAAA این یک اصطلاح جدید در طبقه بندی بازی های ویدیویی بود که او برای اولین بار از آن استفاده کرد. می دانید، در صنعت بازی های ویدیویی، بازی ها AAA به دسته ای از بازی های سطح بالایی اطلاق می شود که معمولاً بودجه بسیار بالایی دارند و توسط یک استودیوی بزرگ با پشتیبانی یک ناشر معتبر تولید می شوند.

و حالا Piotr Niele Lubwicz، CFO Project، در جدیدترین مصاحبه خود، ادعایی جسورانه در مورد آینده این شرکت و بازی هایی که در حال توسعه آن است، مطرح می کند که البته با یک شوخی همراه است. هنگامی که از او در مورد بازی “AAAA” یوبی سافت و ادامه ساخت بازی های “فقط AAA” توسط این شرکت پرسیدند، او به شوخی سطح کاملا جدیدی از اصالت را در بازی های ویدیویی ابداع کرد و سوالاتی را در مورد پروژه های آینده این شرکت مطرح کرد.

The Witcher و Cyberpunk 2077

البته ممکن است که او با مصاحبه کننده شوخی کرده باشد، اما با توجه به آنچه تاکنون می دانیم بعید نیست. در زمان انتشار Cyberpunk 2077، مشخص شد که ساخت بازی به پایان رسیده و در مرحله توسعه و بررسی نهایی پروژه گران قیمت CD-ROM قرار دارد. در واقع، تنها فرآیند اصلاح مشکلات بازی و انتشار مجموعه عظیمی از افزونه‌ها شامل محتوای جدید برای آن‌ها ۱۲۵ میلیون دلار هزینه داشت.

بخوانید  بازیکن ممنوع التصویر Rainbow Six که یوبی سافت آفیس را خراب کرده بود محکوم شد، اما زندانی نشد.

این شرکت 21 میلیون دلار فقط برای تبلیغ افزونه Phantom Liberty اختصاص داد. این مبلغ بیشتر از کل اعدادی است که استودیوها گاهی اوقات برای ساخت بازی های خود اختصاص می دهند. در نهایت نزدیک به نیم میلیارد دلار برای ساخت و تکمیل پروژه Cyberpunk 2077 هزینه شد، بنابراین اگر فقط بودجه بازی را عامل خوبی برای بررسی AAAAA بودن بازی در نظر بگیریم، CD Projekt RED با Cyberpunk 2077 بسیار عالی است. نزدیک به آن

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر