شهرهای سیارکی؛ یک نظریه قابل تایید یا یک ایده رویایی و خام؟

حال می‌خواهیم ببینیم با توجه به ایراداتی که در بخش‌های قبلی ذکر کردیم، راه‌حل جایگزین آن‌ها برای ایده اصلی اونیل و همکارانش چیست؟ پاسخ یک خطی ممکن است در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد: یک کیف بسیار بزرگ و انعطاف پذیر.

با این حال، آنها خیلی زود متوجه شدند که ممکن است یک دستاورد ویژه در این راه وجود داشته باشد. پاسخی ارزشمند به این سوال که آیا می توان از سیارک ها برای ایجاد استوانه های اونیل استفاده کرد؟

مسیر سریع، ارزان و کارآمد

از سوی دیگر، محققان چندین نقص عمده در سیارک ها پیدا کرده اند. در طول بررسی‌ها، واضح است که سنگ تشکیل‌دهنده سیارک‌ها آنقدر قوی نیست که حتی گرانش ناشی از چرخش یک سوم گرانش زمین را تحمل کند. وقتی سیارک چرخید، به سادگی خرد شد. علاوه بر این، بیشتر سیارک ها حتی سنگ های جامد نیستند، بلکه “تپه های سنگریزه” هستند. انبوهی از تخته سنگ‌ها، سنگ‌ها و شن‌های سست که توسط ضد جاذبه ضعیف فضا به هم چسبیده‌اند. اگر محققین واقعاً قصد دارند روی این سیارک ها زیستگاه فضایی بسازند، باید نحوه کار با انبوهی از سنگ های کوچک را بیابند.

مدیریت زباله های فضایی

فرانک از این مقدمه نتیجه می گیرد که “همه کوه های پرنده ای که به دور خورشید می چرخند می توانند مسیری سریع تر، ارزان تر و کارآمدتر برای شهرهای فضایی فراهم کنند.”

طبق توضیحات Miklavcic، یک کیسه محافظ استوانه ای ساخته شده از نانولوله های کربنی در مقایسه با جرم کل سنگریزه ها و زیستگاه انسان بسیار سبک خواهد بود. اما این ساختار آنقدر قوی است که همه چیز را در کنار هم نگه دارد. در حال حاضر، حتی مدل‌های بهتری از نانولوله‌های کربنی در حال توسعه هستند و علاقه زیادی برای افزایش تولید آنها برای استفاده در مقیاس بزرگ‌تر وجود دارد.

بخوانید  آیا دنباله ای برای طرح خانواده وجود خواهد داشت؟

در طول همه‌گیری کووید-19 و قرنطینه، میکلاوچیچ، فرانک و چندین دانشجوی روچستر معمای ایجاد سیلندرهای سودآور اونیل را بررسی و بررسی کردند.

تحقیقات Miklavcic بر روی سیستم های دانه ای متمرکز است. سیستم های دانه ای سیستم هایی هستند که از ذرات بسیار کوچک تشکیل شده اند. مثل ماسه یا غلات. به طور خاص، او چگونگی واکنش این سیستم ها را در محیط های کم گرانش یا گرانش صفر مطالعه می کند. به عنوان مثال، مطالعه این که چگونه کاوشگرهای فضایی ممکن است به سطوح دانه ای سیارات برخورد کنند و آنها را متلاشی کنند.

نتیجه نهایی این بود که شاید هر یک از این کوه‌های پرنده که به دور خورشید می‌چرخند، راهی سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر برای ایجاد شهرهای فضایی باز کنند. به گفته میکلاوچیچ، این پروژه در ابتدا تنها به عنوان راهی برای فیزیکدانان و مهندسان برای رفع خستگی و کنار گذاشتن استرس های زندگی و تصویرسازی و بررسی یک پدیده دیوانه کننده آغاز شد.

میکلاوچیچ می‌گوید: «تحقیقات مرسوم من و این پروژه در دو طرف طیف قرار دارند. “من به طور کلی به پاسخ سطح دانه ای اشیاء دانه ای علاقه مند هستم، در حالی که این پروژه بیشتر یک تمرین بصری بزرگ در مدیریت کل به عنوان یک سیستم بزرگ بود.”

با این حال، در حالی که استوانه های اونیل راه حلی برای کمبود گرانش فضایی ارائه می دهند، باید به خاطر داشته باشیم که رساندن تجهیزات ساختمانی لازم از زمین به فضا برای ایجاد استوانه دشوار و پرهزینه خواهد بود.

ایده ای برای تکمیل کار ناتمام اونیل

میکلاوچیچ و همکارانش نیروها، مواد و استراتژی‌ها را برای ساختن زیستگاه‌های سیارکی در حال چرخش محاسبه کردند و به این ایده رسیدند که زباله‌هایی را که به طور اجتناب‌ناپذیری از استوانه اونیل یک سیارک آزاد می‌شوند، در خود جای دهند.

یک سیارک حمل کنید

سیارک ها علاوه بر فراوانی در منظومه شمسی، فواید بسیار دیگری برای سکونت انسان دارند، از جمله لایه های سنگی آنها که سپر طبیعی در برابر تشعشعات مرگبار کیهانی خورشید را فراهم می کند.

سیارک ها اجرام سنگی هستند که به دور خورشید می چرخند و بقایای شکل گیری منظومه شمسی در حدود 6.4 میلیارد سال پیش هستند. دانشمندان تخمین می زنند که حدود هزار سیارک با حداکثر قطر بیشتر از 1.8 کیلومتر در منظومه شمسی ما وجود دارد و آنها مانند سیارات اصلی منظومه به دور خورشید حرکت می کنند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر