سلامت و کارایی رایانه ویندوزی خود را با این معیارها اندازه گیری کنید

اگر می خواهید نقاط ضعف و قوت سیستم خود را ارزیابی کنید و یا اگر می خواهید سیستم خود را ارتقا دهید و قصد تعویض یا اضافه کردن قطعه جدیدی را دارید، اگر فکر می کنید سیستم شما عملکرد مطلوبی ندارد و به دنبال ارزیابی و رفع انواع مختلف آن هستید. یا برای اینکه بتوانید از حداکثر قابلیت عملکرد کامپیوتر خود استفاده کنید، نیاز به اورکلاک دارید، بهتر است نرم افزار بنچمارک را نصب کنید.

با استفاده از نرم افزار بنچمارک می توان عملکرد سخت افزارهای مختلف را ارزیابی کرد. به عنوان مثال، می توانید عملکرد پردازنده ها، کارت های گرافیک، رم و سایر قطعات سخت افزاری را با هم مقایسه کنید. همچنین به توسعه دهندگان نرم افزار کمک می کند تا عملکرد برنامه های خود را در سیستم های مختلف ارزیابی کنند.

اگر رایانه خود را اورکلاک کرده اید یا سخت افزار جدید اضافه کرده اید و نگران عملکرد رایانه خود هستید، معیاربندی بهترین کاری است که می توانید برای ثبت عملکرد رایانه خود انجام دهید. خبر خوب این است که بهترین نرم افزار بنچمارک به صورت رایگان در دسترس است.

نرم افزارهای بنچمارک چگونه کار می کنند؟

با اجرای بنچمارک ها می توانید نقاط ضعف سیستم یا نرم افزار را شناسایی کرده و بهبودهای لازم را انجام دهید. به عنوان مثال، اگر برنامه ای در حین اجرا بسیار کند است، این نرم افزارها به شما امکان می دهند عملکرد ضعیف را تشخیص داده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

به طور کلی، نرم افزار بنچمارک برای اندازه گیری و مقایسه عملکرد سیستم و نرم افزار بسیار مفید است و به توسعه دهندگان و کاربران اجازه می دهد تا تصمیمات بهتری در مورد استفاده از سخت افزار و بهینه سازی نرم افزار بگیرند.

بخوانید  ممنوعیت گفتن کلمه زامبی توسط سازندگان سریال The Last of Us
تحریریه مجله بازی یک گیمر