دیزنی در سال 2023 پس از ساخت 7 فیلم در سال 2019، یک فیلم میلیارد دلاری نداشت.



سال 2023 رو به پایان است و به نظر می رسد این اولین باری است که استودیو والت دیزنی پس از چندین سال شاهد هیچ فیلمی بیش از یک میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی نخواهد بود.

مانند تنوع به یاد داشته باشید، سال 2023 اولین بار از سال 2014 است که دیزنی فیلمی با درآمد یک میلیارد دلاری یا بیشتر در گیشه نخواهد داشت. (این سال‌های همه‌گیری 2020 و 2021 را محاسبه نمی‌کند). برای مقایسه، در سال 2019، دیزنی هفت فیلم ساخت که حداقل یک میلیارد دلار فروش داشتند.

بزرگترین موفقیت دیزنی در سال 2023 فیلم Guardians of the Galaxy بود. 3 که در باکس آفیس بیش از 845 میلیون دلار فروخت. این بدون شک نتیجه بزرگی است، اما برخی از تحلیلگران انتظار داشتند که به 1 میلیارد دلار برسد یا عملکرد بهتری نسبت به مدل قبلی خود داشته باشد، اما به این نتیجه هم نرسید.

شاون رابینز، تحلیلگر باکس آفیس پرو، به ورایتی گفت: «دیزنی در دهه 2010 به طرز فوق‌العاده‌ای بالا رفت و هر تفنگ موجود در زرادخانه‌اش را شلیک کرد. “نقاط منفی موفقیت این است که شما هر بار انتظار آن را دارید. استودیو همیشه در موقعیت دشواری قرار داشت که چاه شروع به خشک شدن کرد.”

برخی از دیگر فیلم‌های بزرگ دیزنی در سال 2023 عبارتند از: ایندیانا جونز و شماره‌گیر عذاب، عمارت خالی از سکنه، مرد مورچه‌ای و زنبور: کوانتومانیا، ابتدایی و پری دریایی کوچک. در همین حال، مارولز دیزنی، اوایل ماه نوامبر با کندترین شروع در تاریخ MCU عرضه شد. این فیلم‌ها همگی درآمد زیادی داشتند، اما طبق استانداردهای دیزنی، به اندازه برخی از اکران‌های این کمپانی در سال‌های گذشته موفق نبودند. آخرین فیلم دیزنی، انیمیشن Wish، در اولین نمایش آخر هفته خود در روز شکرگزاری به اکران عمومی رسید.

بخوانید  اعلام نسخه بتا عمومی Street Fighter 6

برای در نظر گرفتن همه چیز، آواتار دیزنی: راه آب که در اواخر سال 2022 منتشر شد، در سال 2023 (283 میلیون دلار) در ایالات متحده درآمد بیشتری نسبت به Quantumania (214 میلیون دلار)، The Dial of Destiny (174 میلیون دلار) داشت. ) و Marvels (76 میلیون دلار) در مجموع امسال در ایالات متحده درآمد داشتند.

با نگاه کردن به سال 2024، دیزنی دارای تعدادی نسخه پرمخاطب از جمله Inside Out 2، Mufasa، Deadpool 3 و Kingdom of the Planet of the Apes است.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر