دیزنی خود را در قلمروی ناشناخته می بیند: با شکست های باکس آفیس روبرو می شود



بر اساس گزارشی که توسط منتشر شده، دیزنی با مشکل مواجه شده است زیرا برخی از اکران های اخیر در سینماها با مشکل مواجه شده اند تنوع. Ant-Man and the Wasp: Quantumania، The Little Mermaid، Elemental، و Indiana Jones and the Dial of Destiny همگی در حد انتظار نبودند و دیزنی را در قلمروی ناشناخته قرار دادند.

علیرغم کسب 37 درصد از درآمد صنعت در سال 2023، دیزنی شاهد کاهش فروش بلیط در مقایسه با سال های قبل از همه گیری بوده است.

منتقدان نظرات متفاوتی را در مورد نسخه های اخیر دیزنی بیان کرده اند. کاهش ثروت دیزنی را می توان به عوامل مختلفی از جمله تغییر شرایط بازار، شکاف های خلاقانه و افزایش تمرکز بر استریم نسبت داد. با راه اندازی دیزنی پلاس، مخاطبان اکنون می توانند منتظر عرضه فیلم ها بر روی پلتفرم های استریم باشند.

به ویژه پیکسار تحت تأثیر این تغییر قرار گرفت. غول انیمیشن از زمان شروع همه‌گیری با مشکل مواجه بوده است. استودیوهای رقیب معتقدند که پیکسار برتری خود را از دست داده و در مقایسه با فیلم‌های پوپولیستی پوپولیستی کمتر جذاب شده است.

فرانچایز جنگ ستارگان همچنین شاهد کاهش در اجرای تئاتر بوده است. چند فیلم جدید از جنگ ستارگان، از جمله یکی که دیزی ریدلی را بازگرداند، در اوایل امسال معرفی شد، هرچند هنوز سال‌ها باقی مانده است. و در همین حال، نسخه‌های مارول ممکن است مانند گذشته در سطحی از رویدادهای خیمه شب بازی نباشند.

قابل توجه، Guardians of the Galaxy Vol. 3 قرار است یکی از برجسته‌ترین فیلم‌های پرفروش سال استودیو باشد که انتظار می‌رود 835 میلیون دلار بفروشد. با این حال، اگرچه این رقم قابل توجهی است، اما نشان دهنده فاصله ای نسبت به سال های گذشته است، به استثنای سال های 2020 و 2021 که همه گیر شده بودند، زیرا این اولین بار از سال 2014 است که دیزنی با هیچ یک از فیلم هایش به نقطه عطف میلیارد دلاری نمی رسد.

بخوانید  No Rest for the Wicked بی رحمانه و جاه طلبانه است، اما کمی گیج کننده است | چاپ های دسترسی اولیه

این همچنین به معنای تغییر نسبت به سال قبل، 2022 است که شاهد انتشار فیلم های موفقی مانند Black Panther: Wakanda Forever و Doctor Strange در Multiverse of Madness و همچنین Avatar: The Way of Water بود که جایگاه خود را به عنوان تثبیت کرد. سومین فیلم پرفروش تاریخ

باب ایگر، مدیر عامل دیزنی، با خدمات استریم دیزنی، عملیات پارک و املاک کابلی مانند ESPN با مشکلاتی مواجه است. سودآوری +Disney، نگرانی در مورد قیمت پارک، و قطع بند ناف همه تأثیر بیشتری بر قیمت سهام دیزنی نسبت به عملکرد فیلم‌های اخیر دارند.

فرمول سنتی دیزنی برای گرایش به نوستالژی با بازسازی های لایو اکشن ممکن است دیگر چندان موثر نباشد. عملکرد ناامیدکننده The Little Mermaid نشان می دهد که آشنایی با برند به تنهایی دیگر تضمینی برای موفقیت نیست.

علیرغم همه اینها، درآمد کلی و درآمد خالص دیزنی در سه ماهه گذشته همچنان بالا بود، بنابراین همه چیز برای این شرکت تیره نیست. اما قیمت سهام آن از بالاترین رکورد در سال 2021 کاهش یافته است و آن را به سطوحی باز می‌گرداند که در یک دهه گذشته مشاهده نشده بود.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر