توضیح کوجیما درباره بازنویسی داستان Death Stranding 2


کوجیما توضیحی در مورد دلیل بازنویسی دنباله داستان Death Stranding پس از همه گیری ویروس کرونا ارائه کرده است.

کوجیما پروداکشنز و سونی در مراسم The Game Awards امسال بازی Death Stranding 2 را معرفی کردند. اگرچه هنوز جزئیات کمی از این بازی منتشر نشده است، اما هیدئو کوجیما اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا، داستان این بازی را به طور کامل بازنویسی کرده است. داستان Death Stranding برداشتی منحصر به فرد و وحشتناک از وضعیت جهان در سال های اخیر بود که بر موضوعاتی مانند انزوا و اهمیت ارتباط انسانی تمرکز داشت. سپس وقتی همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن فرا رسید، بسیاری گفتند که کوجیما آن را با Death Stranding پیش‌بینی کرده بود. حالا پس از اینکه کوجیما اعلام کرد که داستان بازی Death Stranding 2 را پس از همه‌گیری کرونا بازنویسی کرده است، طرفداران این کارگردان خلاق می‌خواهند بدانند چرا برنامه‌های کوجیما تغییر کرد؟

در همین رابطه، هیدئو کوجیما در مصاحبه اخیر خود با IGN توضیح داد که احساس می‌کند داستانی که قبل از همه‌گیری نوشته شده است، طرفداران را مانند قبل درگیر نمی‌کند. کوجیما افزود: «درباره 11 سپتامبر و [Metal Gear Solid 2] همین موضوع بود. وقتی اتفاق بزرگی در دنیا می افتد، داستان تغییر می کند. وقتی اتفاقی می‌افتد که هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد، آثار داستانی که قبلا نوشته شده بودند، تأثیر خود را به عنوان سرگرمی از دست می‌دهند.

به همین دلیل سکانس Death Stranding را به طور کامل از روی پس زمینه آن بازنویسی کردم. شما نمی توانید وانمود کنید که چیزی به این بزرگی هرگز اتفاق نیفتاده است. در حالی که بازی‌ها از شخصیت‌هایی ساخته می‌شوند که به واقعیت دنیای ما محدود نمی‌شوند، خود بازیکنان این بیماری همه‌گیر را تجربه کرده‌اند و داستانی که قبل از زندگی در این بیماری همه‌گیر نوشته شده است، خواه یک داستان فانتزی یا علمی تخیلی باشد، چندان مرتبط نیست. به گیمرها همانطور که قبلا بود.”

بخوانید  Nickelodeon All-Star Brawl 2 Review - More Than A Rerun

پوستر بازی Death Stranding

هنوز مشخص نیست که داستان جدید دنباله Death Stranding به چه سمتی خواهد رفت و در حال حاضر جزئیات بسیار کمی پیرامون آن وجود دارد. با این حال، کوجیما می‌گوید تغییرات قابل توجهی در نحوه تعامل و ارتباط ما در نتیجه همه‌گیری، بر داستان جدیدی که او برای Death Stranding 2 برنامه‌ریزی کرده است، تأثیر گذاشته است.

کوجیما افزود: «Death Stranding داستان اتصال دو مکان دور A و B بود. مثل اینترنت. درست است؟ من می توانم با آمریکا تماس تصویری برقرار کنم و فعلاً این دو نقطه وصل شده اند. این ذاتاً یک نکته منفی نیست، اما حقیقت این است که انسان ها حیوانات ساکن نیستند. حرکت می کنیم و در این فرآیند با افراد غیرمنتظره ملاقات می کنیم، چیزهای جدید می بینیم و حتی گاهی سقوط می کنیم.

تصور می‌کنم آنچه که ما را به عنوان انسان تکامل می‌بخشد، توالی تجربیات غیرقابل پیش‌بینی و اتفاقی است. به همین دلیل است که فکر می‌کنم عجله کردن به Metaverse یا Doraemon’s Anywhere Door فقط به دلیل همه‌گیری کرونا کمی اشتباه است. باندینگ کار درستی بود که در Death Stranding انجام می شد، و بسیاری از افراد تنها توانستند از طریق پیوند پس از همه گیری جان سالم به در ببرند. من نمی‌دانم چرا باید این کار را فقط از طریق اینترنت انجام دهیم.”

چهره اشک آلود سم در Death Stranding 2

توانایی کوجیما در گفتن داستان های مرتبط با مسائل مختلف دنیای واقعی و به اشتراک گذاشتن بینش منحصر به فرد خود در مورد این رویدادها با بازیکنان همیشه از ویژگی های کار او بوده است. بنابراین تصور اینکه او چه نوع داستانی را در Death Stranding 2 تعریف می کند بسیار هیجان انگیز است.

بخوانید  اکران انیمیشن Elio پیکسار و دیزنی بیش از یک سال عقب افتاد

اخیراً، کوجیما در مصاحبه‌ای دیگر اعلام کرد که Death Stranding 2 به لطف پیشرفت‌های تکنولوژیکی و قابلیت‌هایی که در اختیار آنها قرار می‌دهد، فقط یک دنباله معمولی نخواهد بود. در همین حال، یک فیلم Death Stranding نیز در دست ساخت است و کوجیما می‌گوید که به سمتی می‌رود که هیچ‌کس قبلاً برای اقتباس بازی ویدیویی آن را امتحان نکرده بود.

می توانید نظرات خود را در مورد آخرین اخبار دنیای بازی با تیم یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر